Diabétesz-kihívás

A szív- és érrendszeri betegségek a 2-es típusú diabétesz (cukorbetegség) szövődményei1. Azonban megvan a lehetősége annak, hogy csökkentsük a szív- és érrendszeri megbetegedések1 kockázatát. Sokat tehetünk a 2-es típusú cukor-, valamint a szív- és érrendszeri betegségek megelőzéséért az életmóddal kapcsolatos jó döntésekkel és következetes megtartásukkal.

A hazánkban is jelen lévő Boehringer Ingelheim világméretű, kutatás-irányultságú gyógyszeripari vállalat ma bejelentette a „Védd a szívedet!” – 14 napos diabétesz-kihívás elnevezésű kampányát, mely arra szeretne ösztönözni mindenkit, hogy minden nap változtasson egy kicsit az életmódján és ezekkel az apró változtatásokkal próbálja megelőzni a 2-es típusú cukorbetegség kialakulását és egyúttal szívét is védje. A kampány célja, hogy tudatosítsa az emberekben a diabétesz és a szív- és érrendszeri megbetegedések közötti összefüggést, amely a 2-es típusú cukorbetegség leggyakoribb szövődménye1. Továbbá azt is szeretné tudatosítani, hogy mindig van lehetőség a kockázatok csökkentésére. A kampány a Boehringer Ingelheim Facebook-oldalán követhető.

Több mint 425 millió cukorbeteg él világszerte, és az esetek 90%-ában 2-es típusú cukorbetegségről van szó.1 A szív- és érrendszeri megbetegedés a diabétesz súlyos szövődménye, amely szívrohamot vagy stroke-ot2 okozhat. A 2-es típusú diabéteszben szenvedőknél 2–4-szer nagyobb valószínűséggel alakul ki szív- és érrendszeri megbetegedés, mint a nem cukorbetegek esetében3-6. Ez azt jelenti, hogy a 2-es típusú cukorbetegségben szenvedőknek kiemelkedően fontos, hogy különösen nagy figyelmet fordítsanak szívük védelmére.

Ugyanakkor jó hír, hogy számtalan módon csökkenthető a szív- és érrendszeri megbetegedés kockázata – ezekre hívja fel a figyelmet a 14 napos diabétesz-kihívás.

„A 2-es típusú diabétesz és a szív- és érrendszeri megbetegedés megelőzése lehetséges a megfelelő életmód kialakításával és fenntartásával. Szeretnénk ezért egy könnyedén teljesíthető játékos kihívás elé állítani az embereket és arra ösztönözni őket, hogy változtassanak életmódjukon és szokásaikon a következő 14 napban – mert a diabétesz megelőzése és kezelése nem egynapos feladat” – foglalta össze Kasznár Zsolt, a Boehringer Ingelheim magyarországi kommunikációs vezetője. A kampányról további információkat találhat Facebookon.

A Boehringer Ingelheim nagy tapaszttal rendelkezik a diabétesz kezelésében és elkötelezett a cukorbetegek életminőségének javítása mellett.