Az új RESERVOIR SONOMASTER kronográf már elérhető rozsdamentes acél hevederrel
A „vu” pontja: az új RESERVOIR SONOMASTER kronográf karóra a régi hangerősítőkből merít ihletet, és a hang mérését alkalmazza az idő mérésére!
Az új RESERVOIR kollekció a hangzás vagy a Hi-Fi világában széles körben használt mérőeszközökből merített ihletet. Az új RESERVOIR Sonomaster Chronograph két retrográd mutatója hűen adja vissza az analóg sztereó erősítők teljesítményméréseinek vagy VU-mérőinek mutatóit. Ez a RESERVOIR erős mérföldköve azt az emberi törekvést ünnepli, hogy tiszta hangot hozzon létre, egy merészséggel és intenzitással teli zenei felfedezést.
Ez a bi-retrográd (dátum és másodpercek 120°-ban) karóra egy új RESERVOIR Sonomaster kronográf modellt avat be, amely sportosabb, mint a sorozat elődmodellje, tokjával és karkötőjével teljes egészében szálcsiszolt 316 literes acélból készült (a középső másodpercek, 30 perces számláló 12 fokon) óra, 12 órás számláló 6 órakor). A 316L acél az idők során a legellenállóbb és legtartósabb acélfajtaként ismert. Kémiai tulajdonságai fényes megjelenést kölcsönöznek neki, és bizonyos fényességet kölcsönöznek a RESERVOIR Sonomasternek. Ezt a rozsdamentes acél órát az új RSV-Bi120 óragyártó kaliber hajtja: egy bi-retrográd gyártású kronográf szerkezet automatikus mechanikus tekercseléssel és oszlopkerékkel (LJP-L1C0 alap).
— A mérőműszerek digitális vagy analóg leolvasásának dilemmája
Retrográd kezek – A RESERVOIR kedvelt és jellegzetes megjelenítési eszköze gyakorlati előnyök tömkelegét kínálja, valamint az ív befejezése után visszarepülve nullára repül a vizuális gyönyörködtető érzés. Ez a technika „leganalógiája”, szinte posztergyerek a hagyományőrzők számára, akik az ilyen mérőórákat részesítik előnyben a digitális kiolvasással szemben. Az „analóg vs digitális” pedig egy olyan csata, amely egyidejűleg legalább három iparágban dúlt (az autóipar, az óragyártás és a zeneipar).
— Vissza a Vu Meter eredetéhez
A fordulatszámhoz, a motor fordulatszámához és az időhöz hasonlóan a zajszintet a legjobban egy vékony tűvel lehet mérni és a mérleggel szemben mutatni. A felvételi és műsorszórási ipar olyan mechanikus mérőeszközöket használt, amelyek nem voltak olyan „gyorsak”, mint maga a hang, így a csúcsokat – azokat a maximális szinteket, amelyeknél a hang torzítatlan marad, és amelyeket nem szabad túllépni – nem rögzítették valós időben pontosan. A tapasztalt mérnökök tudták, hogyan kell leolvasni a mérőórákat, amit jól képzett hallásuk is segített, de szükség volt valami gyorsabbra, pontosabbra és feltáróbbra. Ipari szabványként szolgálna. Mindenekelőtt könnyen olvashatónak kellett lennie, olyan gyorsan, mint az általa képviselt jelek.
Számos egyesült államokbeli szervezet – köztük az Institute of Radio Engineers, a Bell Telephone Laboratories, valamint az NBC és a CBS műsorszolgáltatók – együttes erőfeszítésével 1940-ben megérkezett a „VU meter” nevű eszköz. A betűk a „Volume Unit” kifejezést jelentik és mindenféle elektronikus jel mérésére fejlesztették ki, beleértve a hangstúdió keverőpultjába vagy magnóba jutó hangokat, a rádióadás jelének erősségét, az erősítő kimeneti teljesítményét vagy a hallgatási hangnyomásszinteket. tér (más néven „hangerő” vagy „hangosság”).
- Hasonló művelet a retrográd óramutató és a Vu-mérő között
A VU-mérők számtalan formában jelentek meg, de mindegyikben megegyeznek az ívben vagy egyenes vonalban rajzolt skála felé forgó vékony tű alapvető elemei. Az utóbbit használó VU-mérők az 1950-es és 1960-as évek amerikai autóiban található vízszintes sebességmérőkre emlékeztetnek. A VU-mérő tűjének működése ugyanaz, mint egy óra retrográd mutatója: a tűk nem 360 fokos kört írnak elő, mint a hagyományos óramutatók, hanem előre-hátra lendítenek.
— A RESERVOIR SONOMASTER kronográf és bi-retrográd kijelzőjének keletkezése
A retrográd kezekre specializálódott RESERVOIR számára dilemmát jelentett az a vágy, hogy a cég aláírási technikáját rányomják egy kronográf zsúfolt számlapjára. Hogyan lehet egy hagyományos kronográf összes altárcsáját elhelyezni anélkül, hogy visszatérne a kerek számlálók szokásos csoportjához? Mennyi hely marad a bi- vagy tri-compax elrendezések engedélyezése után?
A Sonomaster Chronograph esetében a tervezőknek be kellett építeniük – a valós idejű órák, percek és másodpercek mellett – a stopperóra funkcióhoz tartozó központi sweep másodpercmutatót, egy 30 perces számlálót 12 órakor, egy 12 órás számlálót 6 óra, és a dátum. Utóbbi ablaka rendetlenséget okozna, míg a szimmetria iránti vágy, amely hiányzik a 6-os, 9-es és 12-es segédórás kronográfokból, valamint a 3-as dátumablakból, továbbra is a legfontosabb.
Egy 43 mm-es, 316 literes rozsdamentes acél házzal kezdték, szálcsiszolt felülettel, a koronát az erősítő vezérlőgombja ihlette, a mélyhangok által ihletett nyomógombokkal és a treeble gombokkal. A kezeket Superluminova-val kezeljük. A felnyitott hátlap felfedi az oszlopkerékkel ellátott automatikus mozgást és a bőséges 60 órás teljesítménytartalékot. Eddig a pontig a meghatározó elem – egy retrográd jellemző – még csak kirajzolódott. A RESERVOIR gondosan kidolgozott egy egyedi, családi megjelenést retrográd modelljeihez. Mindegyik retrográd percmutatót használ, amely egy ívet fejez ki abból, ami egy hagyományos tárcsázó 8 órától 4 óráig lenne. A vizuális egyensúlyt a 6 órás állás feletti ablakban megjelenő óra, alatta retrográd erőtartalék biztosítja. Annak ellenére, hogy több funkcióval kellett foglalkozni, a Sonomaster Chronograph nem térhetett el a bevett RESERVOIR tervezési nyelvtől.
A Sonomaster Chronograph óráinak és perceinek hagyományos mutatóival, valamint a 30 perces és 12 órás számlálókkal, amelyek hagyományos altárcsákat használnak, megjegyezték, hogy bőséges „ingatlan” található a szakadék mindkét oldalán. Két félhold alakú terület szabadon fogadhatta a dátumot és a valós idejű másodperceket, létrehozva a RESERVOIR által „Bi-Retrográd” kijelzőt. A maximális olvashatóság és a friss esztétika megteremtése érdekében a RESERVOIR túlmutat az óra- és az autóipar határain, amely utóbbiak kedvelt inspirációs forrásai az óraszakkörben.
Ehelyett az ikonikus vintage hifi-erősítő előlapján találták meg a megoldást, például a legendás Luxman M10 Mk II végerősítőn, amely a csúcsminőségű audioberendezések hőn áhított példája. Ez az erősítő két masszív VU métert tartalmaz, fekete tűkkel a krémszínű tárcsákon, piros szegmensekkel a „veszélyzónák” jelzésére. Oldalirányban gondolkodva a RESERVOIR oldalra fordította a tárcsákat, hogy függőlegesen lehessen olvasni. A bal oldali számlap retrográd másodperceket adott, skálája 0-30 között volt, félpercenként visszarepült a tű – vagy jelen esetben a kéz. A dátumkijelzéshez a jobb oldali tárcsát választottuk, jelzései 0-31-ig vannak jelölve, hónap végén retrográd visszarepüléssel.
Mindkét pulton piros szegmensek vannak, hogy tiszteletben tartsák a múzsáját, bár nincs veszély. A Luxman által használt háttérszínséma megmaradt a Sonomaster Chronograph esetében is, a krém élénk kontrasztot biztosít a finom fekete skálával szemben. Mindkét retrográd számláló a fő tárcsába van süllyesztve, a hozzáadott mélység pedig tovább idézi az erősítő előlapján elhelyezett VU-mérők fizikai jelenlétét.
Ritka az az alkalom, amikor két olyan egymástól eltérő iparág egyesül, mint az óragyártás és az audioberendezések. Ezt a házasságot is elismeri az óra neve, a Sonomaster gyökerére utaló hang. És ahogy a RESERVOIR gyanítja, ez az óra zajt fog csapni.