Az MSI elhozza a világ első szimulált valóság képességével rendelkező laptopját

Az MSI, a világ vezető laptop gyártója és a Dimenco, a kijelző technológiai megoldások egyik vezető szereplője bejelentette a világ első, valóság szimulációs laptopját. A hordozható számítógép a Dimenco valóság szimulációs kijelző technológiájára épül és térbeli tervezői megoldásokat kínál az alkotók számára. A teljesen magával ragadó 3D-s objektumok megjelenítésére képes laptoppal az alkotók eddig sosem tapasztalt módon érintkezhetnek 3D-s terveikkel a valós térben, köszönhetően a Dimenco megoldásának. A laptop 2021 folyamán kerülhet a felhasználók kezébe.

A kreatív innováció iránti elkötelezettség sosem ér véget

Az alkotói piac mindig is fontos volt a legújabb innovációk bemutatásánál. Az évtizedek óta történő 3D modelltervezés 2D kijelzőn már nem felel meg a modern kor igényeinek. A kijelző technológia fejlődésének köszönhetően a felhasználók a 3D modelleket és azok kritikus részleteit olyan szemszögekből vizsgálhatják meg, amelyekből egy hagyományos 2D kijelzővel már nem lenne lehetséges. Bármilyen szögből, természetes módon anélkül, hogy virtuális valóság kiegészítő eszközöket kellene viselnünk.

A Dimenco az idei év első negyedévében kezdi meg a 32 hüvelykes, 8K felbontású kijelző fejlesztői változatának szállítását, amelyhez egy olyan szoftver fejlesztői eszköztár (SDK) is tartozik, ami támogatja a modern kor legelterjedtebb játékmotorjait is. A fejlesztők valóságot szimuláló alkalmazásokat készíthetnek az Unreal Engine és az Unity Editor segítségével is, ráadásul korábbi alkotásaikat is átemelhetik az új környezetbe.

Maarten Tobias, a Dimenco vezérigazgatója a következő nyilatkozatott tette:

„Ugyan a magával ragadó tartalom piaca világszerte növekszik, a virtuális- és kiterjesztett valósághoz szükséges hordható szemüvegek, vezérlők és fejhallgatók nem nyújtanak természetes élményt, amely gátolja a technológia további adoptálását. Mi elköteleztük magunkat a jövő platformjának megalkotásában – a szimulált valóság megteremtésében. Legyen szó akár a realizmusról, társadalmi interakciókról, benyomásról, vagy éppen mesterséges intelligenciákról, ezek mindegyike átemelhető a szimulált valóság környezetébe és a fejlesztők már az idei évtől kezdve hozzáláthatnak az említett példák megvalósításának”

A játékok és az alkotás új dimenziója

A technológia lehetővé teszi, hogy az alkotók új megközelítésből tervezhessenek 3D modelleket, míg a játékosok számára az SR technológia megjelenése egy lépéssel közelebb hozza a játékok és a valóság közöti határok elmosását.