Az Electrolux visszahívja egyes Pure F9 vezeték nélküli porszívóit
Visszahívja meghatározott sorozatszámú Electrolux Pure F9 vezeték nélküli porszívóit lehetséges biztonsági probléma miatt az Electrolux – tájékoztatta a vállalat közleményben pénteken az MTI-t.
A készülék tulajdonosaitól a vállalat azt kéri, függesszék fel a porszívó használatát. A probléma a termékekben található egyik alkatrész hibájából ered, amely bizonyos körülmények között túlmelegedést idézhet elő és a porszívó kigyulladását okozhatja – írták.
Az említett termékek tulajdonosai a vállalat weboldalán ellenőrizhetik, hogy termékük érintett-e a termékvisszahívásban.
A túlmelegedés komoly kockázatot jelent, tűz keletkezéséhez vezethet, amely átterjedhet a termék közelében lévő gyúlékony anyagokra – figyelmeztettek. A túlmelegedés csak a termék használata közben fordulhat elő, töltés során vagy készenléti állapotban nem – tették hozzá.
A közlemény idézi Tóth Pétert, az Electrolux értékesítési divíziójának igazgatóját, aki elmondta: eddig nem történt személyi sérülés vagy anyagi kár. Vásárlóik biztonsága a legfontosabb számukra, ezért az a döntés született, hogy haladéktalanul visszahívják az összes érintett terméket – közölte.
Amennyiben egy vásárló rendelkezik az érintett PNC számú termékkel, és annak sorozatszáma a megadott tartományba esik, azonnal fel kell függesztenie a készülék használatát, el kell távolítania a töltőállványról és ki kell húznia a töltőállomás csatlakozóját a fali aljzatból – hívták fel a figyelmet. A modellszám, a PNC szám és a sorozatszám a porszívó portartály egysége mögött elhelyezett adattáblán található.
Az Electrolux ügyfélszolgálata közvetlenül illetve a kereskedő partnereken keresztül megkeresi azokat az érintetteket, akiknek elérhetőségei rendelkezésre állnak, hogy a vásárlóknak útmutatást adhassanak a termék visszaküldésére vonatkozóan, és tájékoztassák őket a kompenzációs megoldásokról, amely lehet a termék cseréje egy jelenleg választékban lévő, hasonló kategóriájú modellre vagy pénzvisszatérítés – szerepel a közleményben.
Amennyiben a modell és a termékszám (PNC) megegyezik a listában szereplőkkel, illetve a sorozatszám (SN) a megadott tartományon belül van és a vásárlót még nem keresték meg az Electroluxtól vagy a kereskedőtől, ahol a terméket vásárolta, akkor a vállalat arra kéri az érintett fogyasztót, lépjen kapcsolatba az Electrolux ügyfélszolgálatával a 06 1 252 1773 telefonszámon vagy a ugyfelszolgalat@electrolux.com email címen.
Az Electrolux Pure F9 termékcsalád egyéb PNC számú termékeit ez a visszahívás nem érinti. Egyéb Electrolux porszívókat nem érint a probléma. Az Electrolux elnézést kér az esetleges kellemetlenségekért – írták.
Az Electrolux márkáin keresztül, mint az Electrolux, AEG, és Frigidaire, évente több mint 60 millió háztartási készüléket értékesít a világ több mint 120 országában. 2020-ban az Electrolux csoport forgalma 116 milliárd svéd korona volt, az alkalmazottak száma globálisan 48 ezer – olvasható a közleményben.