Az egyszerűen használható és egységes digitális fizetések globális elterjesztésén dolgozik American Express, a Discover, a Mastercard és a Visa
A biztonságos és érintésmentes vásárláshoz egyre többen választják az online platformokat, így az e-kereskedelem a világ minden táján új magasságokba tör. Éppen ezért minden eddiginél fontosabb, hogy bármilyen digitális csatornáról vagy bankkártyáról van szó, az online fizetések zökkenőmentesek és konzisztensek legyenek. Az American Express, a Discover, a Mastercard és a Visa bejelentette, hogy az EMV® Secure Remote Commerce iparági szabvány alapján megkezdik a Click to Pay online fizetések globális kiterjesztését. A Click to Pay így olyan országokban lesz elérhető, mint Ausztrália, Brazília, Kanada, Hongkong Kong, Írország, Kuvait, Malajzia, Mexikó, Új-Zéland, Katar, Szaúd-Arábia, Szingapúr, Egyesült Arab Emírségek és az Egyesült Királyság, de más országok is követhetik majd ezeket.
A Click to Pay célja, hogy az online fizetést egyszerűvé és biztonságossá tegye a fogyasztók számára azáltal, hogy a webes és mobil oldalak, a mobil alkalmazások és a csatlakoztatott eszközök használatakor helyettesíti a személyes számlaszámok és információk időigényes bevitelét.
A Click to Pay hasonló a fizikai üzletekben már megszokott fizetési élményhez, ahol egyetlen terminálnál bármilyen kártyával fizethetünk. A jövőbeni elképzelés az, hogy a Click to Pay ilyen egységes és korszerű élményt nyújtson a fogyasztók számára bármilyen digitális fizetési környezetben. A felhasználó kártyaadatait elég mindössze egy egyszeri regisztráció során megadni, ezeket pedig tokenizált formában a kártyakibocsátó bank tárolja, a későbbi vásárlásoknál pedig a fizetési módok közül a Click to Pay opciót választva gyorsan és kényelmesen fizethetünk.
Az American Express, a Discover, a Mastercard és a Visa 2019. októberében jelentette be az univerzális digitális fizetési megoldást az Egyesült Államokban. Azóta több mint 10000 kereskedő teszi azt elérhetővé ügyfelei számára, többek között a Cinemark, a Crate & Barrel, az Expedia, a Fresh Direct, a Jo-Ann Fabric and Crafts, a Joseph A. Bank, a Rakuten USA, a Saks Fifth Avenue és a SHOP.com. Világszerte további jelentős kereskedők köteleződtek el a Click to Pay támogatása mellett, többek között az Emirates, a Mitre 10 (Új-Zéland) Ltd., a Noel Leeming, a 1-day, a Pizza Hut Australia, a The Warehouse, a Torpedo7, a Ticketek és a Warehouse Stationery. A kereskedők számára ez a fizetési megoldás azokban a helyzetekben segíthet csökkenteni az akadályokat, amikor a vásárlóknak fizikai kártyaadataikat kell megadniuk, legyen szó szolgáltatások igényléséről, vásárlásról, vagy adományozásról. A kereskedők egy virtuális terminál használatával szolgálhatják ki a kártyabirtokosokat, ami egyszerűbb és zökkenőmentesebb digitális fizetési élményt jelent a fogyasztók számára.
„A friss élelmiszerek házhoz szállítása iránti igény minden eddiginél nagyobb, sokan pedig most vásárolnak így először a FreshDirectnél” – mondta Tammy Berentson, a FreshDirect marketing igazgatója. „Ezeknek az új vásárlóknak – a hozzánk régebb óta hűséges ügyfeleinkhez hasonlóan – a Click to Pay egyszerű, hatékony és gyors fizetést, így egy megnyugtató megoldást biztosít.”
Annak érdekében, hogy a Click to Pay-t használók köre tovább bővüljön, az együttműködő cégek saját hálózati partnereikkel – fizetési, gateway, és kártyaelfogadói szolgáltatókkal – is azon dolgoznak majd, hogy felkészüljenek az egyszerűsített online fizetésre, amelyet az összes fizetési hálózat támogat majd. Az Egyesült Államokban többek között az ACI Worldwide, az Aurus, a Blackbaud, a BlueSnap, a Braintree, a Cybersource, a Global Payments, a Mastercard Payment Gateway Services és a Square is elérhetővé teszi a kereskedők számára a Click to Pay szolgáltatás engedélyezését, de olyan nemzetközi céges is csatlakoztak, mint a Checkout.com, a Noon Payments, a SafeCharge és a Windcave.