Átépítette Váci úti áruházát a Praktiker

DCIM100MEDIADJI_0027.JPG

A Praktiker nem változtat éves üzleti tervein a pandémia ellenére, s folytatja áruházainak modernizálását. Egyre jobban fogynak a klasszikus barkácsipari termékek, a lakosság leginkább renoválásra és kertészkedésre fordítja az otthon töltött időt.

Folytatva két éve megkezdett áruházfelújítási programját, átépítette Budapest, Váci úti áruházát a Praktiker mintegy 100 millió forintos beruházás keretében. A kínálat nagy részénél megmaradt a nagyáruházas koncepció, de a nyitás óta eltelt 4 év tapasztalatait is felhasználva újragondolták az üzletegység berendezését. Teljes egészében átépítették a barkácsáruház összes osztályát, új arculattal jelent meg a lámpaosztály, illetve a vásárlók visszajelzései alapján több területet áruházon belül építettek át. A felújítás keretében nem csak az áruház alapterületét optimalizálták, hanem a külső részén található építőanyag területen is változásokat vezettek be. Külön árukiadási pontot (drive-in) hoztak létre a nehézáruknak és a szezonális termékeknek a külső kert területén, hogy a nehezebb, nagyobb terjedelmű termékeket ne kelljen a vásárlóknak hosszú úton a parkolókhoz vinni.

„Március végéig erőteljes növekedés volt tapasztalható 20 áruházunk és a Praktiker webshop forgalmában, ezt a dinamikus fejlődést beárnyékolta a koronavírus járvány első hulláma. Éves üzleti terveinken a kibontakozó második hullám ellenére nem változtatunk, a tavalyihoz hasonló árbevételt szeretnénk elérni 2020-ban is” – mondta Németh Gyula, a Praktiker Kft. értékesítési igazgató-helyettese. Hozzátette: a klasszikus barkácsipari termékek – például a csempe, járólap, fürdőszoba felszerelés – továbbra is jól fogynak országszerte. Jobban keresik a vásárlók a felújításhoz, renováláshoz kapcsolódó termékeket, de megnőtt a kereslet a kerti kiegészítők, az impregnálás és a kreatív hobbikhoz kötődő árucikkek iránt is.

A Praktiker Váci úti áruháza 75 embernek ad munkát, a felújítás hosszú távon biztosítja a munkahelyek megőrzését.

Nettó 67,88 milliárd forintos árbevételt ért el a Praktiker 2019-ben. A Praktiker 20 áruházzal rendelkezik Magyarországon, mintegy 130.000 négyzetméternyi értékesítési területet működtet, s csaknem 1600 embernek ad munkát. Az 1998-as hazai piacra lépése óta a 2019-es volt a legeredményesebb üzleti év a Praktiker számára. A nettó 190 milliárd forintosra becsült barkácspiacon a Praktiker 33 százalékos részesedéssel a második legnagyobb szereplő. A Praktiker mintegy 340 beszállítóval dolgozik, a magyar beszállítók aránya meghaladja a 80 százalékot.