A VIVE X befektetési szempontból mérföldkőhöz érkezett

A jelenlegi gazdasági helyzet dacára, az AR/VR terület megtérülési rátája továbbra is igen magas, 17 Vive X vállalat kapott extra tőkeinjekciót

A Vive X hét új befektetésen keresztüli, további előrelendülést jelentett be

A VIVE X, a HTC VIVE kezdeti befektetési programja folytatja a virtuális és kibővített valóságba (VR/AR) történő agresszív befektetési gyakorlatát, hiszen a mai bejelentésük alapján a befektetéseik közel megduplázódtak az elmúlt négy év alatt. A 2016-os alapítású VIVE X ,világszerte hat lokációt érintő, több mint 100 együttműködési megállapodásával a legaktívabb befektető a VR/AR piacon. A program hét új befektetést jelentett ma be, hiszen minden jel arra utal, hogy ennek a területnek töretlen lesz a sikere továbbra is. További lendületet adhat, hogy 17, már a VIVE X csoporthoz tartozó vállalat kapott extra, külső tőkeinjekciót az elmúlt évben.

A VIVE X elsődleges fókusza a vállalati szoftverekre esik, céljuk hogy a folyamatok, a tréningek és az együttműködés fejlesztése mellett az általános XR élményt is magasabb szintre emeljék. A munkavállalói elkötelezettség növekedése mellett a kézzelfogható megtérülésen át a VR egyértelmű változásokat hoz a munkahelyeken. A VR vállalati szekciója az ARtillery Intelligence előrejelzése szerint a 2018-as 829 millió $-ról várhatóan 4.26 milliárd $-ra fog nőni 2023-ra (39% CAGR).

“Szorosan együttműködünk és operatív segítséget is nyújtunk a cégcsoportunkhoz tartozó vállalatoknak, és azt látjuk, hogy nem csak elszenvedik a gazdasági növekedési folyamatokban, hanem aktív lendületet is adnak ezeknek,” mondta Marc Metis, a HTC Vive alelnöke. “Folytatjuk az agresszív befektetési stratégiánkat, és ez különösen igaz lesz XR vállalati téren, ahol, mint nagy piaci tapasztalattal rendelkező vezető szereplő számottevő értéket tudunk nyújtani”.

Fókuszban lévő Vive X újdonságok:

A Vive X csoporthoz tartozó vállalatok újabb külső tőkeinjekciós hullámra számíthatnak, hiszen az XR piac egyre stabilabb és kiforrottabb. Az elmúlt évben17 Vive X vállalat kapott összértékben 60M $ további tőkeinjekciót. A tőketámogatás legnagyobb részét az egészségügyi és vállalati tréning szegmensben tevékenykedő cégek, a Proprio és Talespin, kapták.

Fontos megemlíteni a Mindesk elnevezésű valós idejű VR CAD kollaborációs platformot, a Vection Technologies Ltd (ASX:VR) legújabb szerzeményét. Az ausztrál tőzsdén (ASX) jegyzett nemzetközi vállalat az ipari vállalatok digitális transzformációját támogató valós idejű technológiákra fókuszál.

A HTC globális elérésével és tapasztalatával a háta mögött a Vection Technologies jelenleg az egyik vezető szereplő az XR vállalati területen, és az egyetlen XR vállalat, amelyet jegyez az ASX.

A VIVE X november óta hét új cégbe invesztált tőkét. A befektetési program korai szakaszában a vállalati XR szoftver-megoldásokra, az XR felhasználó élményre, valamint a VR, AR, AI, és 5G területekben rejlő egyedi technológiákra fókuszáltak.

  • 3Data – A 3Data egy IT- és Cyber-biztonsági üzemeltetőknek szánt platform. A WebXR, a mesterséges intelligencia és az IoT területekben rejlő erőt kihasználva a 3Data egy virtuális operációs központban egyesíti a multiplikált, valós idejű adatfolyamokat és a kereszt-korrelációs értesítéseket, bejelentkezéseket és alap szenzor adatokat, ezzel téve lehetővé – egyetlen, kollaboratív 3D téren belül – a fenyegetések még hatékonyabb észlelését és kezelését, az állásidő és a kockázat csökkentését a távolban dolgozó IT csapatok számára
  • BodySwaps – A BODYSWAPS egy nagyvállalatok és oktatási szervezetek számára kidolgozott, komplex, a puha készségek mérését, fejlesztését célzó tréning megoldás, amely kombinálja a viselkedéstudományt, az adatok elemzését és az élethű VR szimulációt, ezzel téve lehetővé a viselkedésben bekövetkező alapvető és tartós változásokat.
  • Imaged Reality – Az Imaged Reality fejlesztette ki az 3DGAIA platformot, amely első az olajiparnak szánt olyan vállalati VR platformok közül, amely irodából elérhető terepgyakorlatokon keresztül segít a kockázat és a bizonytalanság csökkentését. Olyan megmaradó tudást és távoli kollaborációs lehetőséget ad ez a platform, amellyel a világ jelenleg elérhető vonatkozó szaktudását teszi elérhetővé.
  • Maze Theory – A Maze Theory, egy olyan valósághű VR élmény fejlesztő, amely az aktív közreműködést igénylő narratívákra épít élményt, a nevükhöz fűződik például a Doctor Who: The Edge of Time és a Peaky Blinders, The King’s Ransom is.
  • ORamaVR – Az ORamaVR fejlesztette ki az egészségügyi oktatási- és értékelési rendszer számára szánt, a jelenlegi ismereteink szerinti legintelligensebb tréning szimulációs metódust. Az ORamaVR a gyógyászatban dolgozó szakemberek tanulási folyamatainak felgyorsítását célozta meg, ehhez hívta segítségül az idegrendszer tudományát, valamint a térbeli számítástechnika és gépismeret tudását. Az ORamaVR egy olyan díjnyertes, már bizonyított, technológiailag elköteleződött startup, amely szabadalmaztatott szoftver-fejlesztési csomagot dolgozott ki a nagysebességű, skálázható prototípus-fejlesztésre.
  • Talespin – A Talespin egy olyan térbeli számítástechnikai platformon dolgozik, amely a jövőbeli munkavégzés tehetség- és tudásfejlesztésének ad új teret. A 2015-ben alapított vállalat arra használta ki a szabadalmazatott XR technológiai platformját, a Runaway-t, hogy elérhetővé tegye az XR alapú, különböző valós eszközöket kombináló oktatási alkalmazását, amely az alkalmazottak munkateljesítményének fokozását célozza, ez mellett segíti a tudásra vonatkozó adatok gyűjtését és elemzését.
  • VantagePoint – A Vantage Point céget azon filozófia mentén alapították, hogy ha a tiszta technológia apátiához vezethet, akkor a valóságot modellező technológia lehet a kulcs az empátiához és alapjaiban segíthet a világ még emberibbé tételében. Napjainkban a Vantage Points egy olyan platformon és a kapcsolódó termékek kifejlesztésén dolgozik, amelyek az alapvető fontosságú, emberi EQ alapú, puha készségek fejlesztését célozzák meg, az alap célkitűzésük pedig, hogy elérhetővé tegyék az egyének számára a teljes potenciáljukhoz történő hozzáférést. A Vantage Point a vállalati tréninget olyan fontos témakörök mentén fűzi fel, mint a sokszínűség, az egyenlőség és a befogadás, vagy a munkahelyi szexuális zaklatás elleni tréning.

VIVE X küldetése, a globális VR/AR ökoszisztéma népszerűsítése, támogatása és növekedésének segítése, ezt úgy kívánja elérni, hogy a támogatás mellett operatív tapasztalatot és tőkét is ad a startup-ok számára. A korai stádiumban lévő befektetési program mostanában változtatta meg a működési modelljét, az egyszeri nagyobb befektetés helyett elmúlt évben több alkalommal, rendszeresebb tőkeinjekciót adott. A rugalmas befektetési struktúrát nem köti gúzsba az ütemezett nagy befektetések szigora, így a VIVE X sokkal agilisabb magatartást folytatva akkor köthet üzletet, amikor erre a legjobb lehetőség adódik.

További információkért látogasson el a https://vivex.vive.com/us/ oldalra.