A  világ 500 legnagyobb családi vállalatának összbevétele az elmúlt két évben 10 százalékkal nőtt

    A világ 500 legnagyobb családi vállalatának összbevétele mára meghaladta a 8 ezermilliárd dollárt, 2021-hez képest 10 százalékkal emelkedett – derül ki az EY és a svájci St. Gallen Egyetem friss Global Family Business Index rangsorából, amelyet csütörtökön juttattak el az MTI-nek.

    Majdnem 25 millió embert alkalmaznak együttesen a társaságok, amelyeknek a háromnegyede legalább 50 éve működik, csaknem harmada pedig évszázados múltra tekint vissza.


    A közlemény szerint a világ 500 legnagyobb családi hátterű cégének listáján számos, Magyarországon is közismert márka található, mint például a német BMW, a svájci Roche, a francia L’Oréal, az olasz Prada vagy az osztrák SPAR. A rangsor első helyén továbbra is az amerikai Walton család tulajdonában lévő, csaknem 573 milliárd dollár bevételű Wal-Mart áll.


    Az EY elemzése arra is kitér, hogy a családtagok továbbra is aktív szerepet játszanak a vállalkozások vezetésében és menedzsmentjében. A TOP500 csaknem felében a családból töltik be a vezérigazgatói posztot, míg az igazgatósági helyek 23 százalékát adják rokonok.


    A rangsorban szereplő vállalkozások mintegy fele európai, negyede pedig észak-amerikai. Ausztrián kívül a kelet-közép-európai régió országaiból egyetlen vállalkozásnak sem került fel a listára.