A The National újabb erőteljes lemezt rakott le az asztalra
Megjelent a korábban a Sziget közönségét is megigéző The National kilencedik stúdióalbuma, a „First Two Pages of Frankenstein„. A Rolling Stone tökéletesen megragadta a lemez esszenciáját: „kilenc albumnyi mélységben a The National új erőre kap azáltal, hogy nemcsak egy nagy, fojtogató ködöt varázsol elő, hanem egy távoli fényt is megvillant az alagút végén, amely kivezet a sötétségből.”
A tizenegy dalos anyag egy új fejezetet jelöl a munkásságukban, és olyan vendégelőadók hallhatóak rajta, mint Phoebe Bridgers, Sufjan Stevens, vagy a legutóbbi klipes dal, a „The Alcott” közreműködője, Taylor Swift. A „Tropic Morning News„, a „New Order T-Shirt„, az „Eucalyptus” és a „Your Mind Is Not Your Friend” című beharangozók pedig máris belopták magukat a rajongók szívébe.
Az új album különlegessége, hogy számos kiadvány és sok évnyi turnézás után fontos fordulópont lett a banda számára, hiszen majdnem meg sem született. A frontember, Matt Berninger így mesélt a részletekről: „Akkoriban egy nagyon sötét szakaszát éltem az életemnek, mikor egyáltalán nem tudtam szövegekkel vagy dalokkal előrukkolni. Bár mindig volt bennünk egy kis idegesség, ha új lemezen dolgoztunk, de ez volt az első olyan alkalom, amikor azt éreztem, ennek a dolognak tényleg vége szakadhat.” Szerencsére azonban nem ez történt. Erről már a zenekar gitáros-billentyűse, Bryce Dessner nyilatkozott: „Sikerült újra összejönnünk, és mindent más szemszögből megközelítenünk, ennek köszönhetően a banda elérkezett egy új korszakhoz.” Az újjászületés metaforája a korong – és a zenekar – fő témáját is áthatja: ezúttal is a kapcsolatok nehézségei vannak terítéken, azonban a távolban ott pislákol az a bizonyos reményteli fénysugár.