A Synology Drive teljes mértékben átveszi a Cloud Station helyét
A Synology alapvető meggyőződése, hogy az adatoknak bárhol hozzáférhetőknek kell lenniük. Ezért évekkel ezelőtt megalkotta a Cloud Station alkalmazást, amely egy privát felhőmegoldást kínált, lehetővé téve a fájlok azonnali szinkronizálását akár több platformon is, miközben megőrizte a fájlok korábbi verzióit helyreállítási célokra. A debütálása óta több mint 1,6 millió irodának és családnak segít számos speciális funkcióval, amelyeket kifejezetten a felhasználók különféle igényeihez igazodva fejlesztettek ki, ezzel lehetővé téve a fájlok zökkenőmentes elérését és szinkronizálását a NAS szerverek, a számítógépek és mobileszközök között.
Azonban az egyre növekvő felhasználói igényeknek eleget téve, a vállalat további fejlesztéseket dolgozott ki, így Cloud Station 2019-ben átalakult, helyére pedig a Synology Drive szolgáltatás érkezett meg. Az új alkalmazás pedig nemcsak magába foglalja a korábbi megoldás legfőbb jellemzőit, hanem több új funkcióval is gazdagodott.
Együttműködésre tervezték
A hagyományos fájlszerverek hátrányai közé tartozik a több eszközös szinkronizáció, valamint a közvetlen csatlakozáson kívüli elérés és a mobil adatforgalom használata. A mindezekre a Synology a Cloud Station megjelenésével, majd annak továbbfejlesztett változatával, a Synology Drive-val válaszolt. A modern világban egyre nagyobb szükség van az együttműködés alapú munkavégzésre. Manapság a csapatmunka magasabb szintű kommunikációt igényel és gyakran előfordulhat, hogy a felhasználóknak ugyanazt a dokumentumot kell szerkeszteniük több kollégával egyszerre, amely a Synology által már egyszerűen megvalósítható.
Egyetlen központi felület
A Synology Drive, egyetlen központi portált használ a fájleléréshez, a szinkronizáláshoz és az együttműködés alapú fájlszerkesztéshez, hogy megfeleljen a modern kor igényeinek. Egyre több vállalkozás épít ki egy helyszíni fájlszervert, amely lehetővé teszi a fájlhozzáférést és szinkronizálást a központi NAS és a kliensek között. A South Africa Institute of Aquatic Biodiversity (SAIAB) szintén a Synology együttműködési megoldását alkalmazza a munkafolyamatok egyszerűsítésére. Ami a világ különböző pontjain elhelyezkedő irodákkal rendelkező vállalkozásokat illeti, a telephelyek közötti szinkronizálást és megosztást is megvalósíthatják, így az alkalmazottak külön irodákban is hozzáférhetnek ugyanazokhoz a fájlokhoz.
Készen áll az átvételre
A Synology Drive 2.0 megjelenésével a programcsomag tovább bővült, hogy lefedje a Cloud Station legfontosabb funkcióit. Ezenkívül olyan extra funkciók is helyet kaptak benne, mint az igény szerinti szinkronizálás és az ütemezett biztonsági mentés. Az új funkciók bevezetése lehetőséget nyújt arra, hogy a Synology Drive egy még erőteljesebb megoldássá váljon, nemcsak a fájlszinkronizáláshoz, hanem a fájlkiszolgálás minden aspektusához.
Ennek következtében a DSM 7.0 rendszer megjelenésével a Synology Drive hivatalosan is átveszi Cloud Station helyét. 2021. április 30-át követően a Cloud Station alkalmazások a Csomagkezelési Központból is eltávolításra kerülnek. Azoknak a felhasználók, akik a Cloud Station ShareSync programot, a Cloud Station-hez kapcsolódó segédprogramokat vagy mobilalkalmazást használták a Synology Drive Server szolgáltatással, a Drive Server 3.0-ra vagy újabb verzióra történő frissítéssel már nem fogják tudni használni a felsorolt alkalmazásokat.
Felkészülés a zökkenőmentes átmenetre
A Cloud Station helyét teljesen átveszi a Synology Drive, amely a felhasználók állandó társává válik a hatékony szinkronizálás és együttműködés alapú fájlszerkesztés tekintetében.
További információ a Synology Drive-ról