A Sony bemutatta nyolc különböző, érzelmeket inspiráló technológiáját

A Sony (Saját önfényezése szerint, a jelenkor legfejlettebb technológiáin alapuló kreatív szórakoztató vállalata…) célja, hogy videójátékai, zenei és mozifilmes tartalmai, elektronikai és félvezető termékei, valamint pénzügyi szolgáltatásai a kreativitás és a technológia segítségével érzelemmel töltsék meg a világot. A rendezvényt Toku Katsumoto, a Sony Group ügyvezető alelnöke és műszaki vezérigazgatója nyitotta meg: „Bízom benne, hogy a Sony Group üzletágainak egyesítése a tehetség és a technológia mentén segíteni fog abban, hogy termékeinket, tartalmainkat és szolgáltatásainkat olyan irányban tudjuk fejleszteni, hogy érzelemmel töltsük meg a világot.”

A valódi és a virtuális világ ötvözete

Virtuális gyártás a Crystal LED és a mozis kamerák ötvözésével – A tartalomgyártók kreativitásának ösztönzése

A virtuális gyártás az új, élőszereplős videók és a számítógépes grafikák valós idejű ötvözését jelenti. Az “In-Camera VFX” a virtuális gyártás egyik formája, melyben egy 3DCG képet hozzárendelünk a kamera mozgásához, ami a háttérben található LED kijelzőn jelenik meg az előadó mögött. A technológia segít elhárítani a hagyományos green screen hátterű felvételek kapcsán felmerülő CG (computer graphics) elrendezés okozta kényelmetlenségeket, egyúttal az időjárásra, időpontra és helyszínre vonatkozó megkötéseket is. A Crystal LED egy olyan LED kijelző, amely ötvözi a Sony egyedi LED vezérlési és jelfeldolgozó technológiáit a BRAVIA® készülékekben, és nagyfelbontású, elképesztően valósághű képi megjelenítést tesz lehetővé nagy fényerő és széles betekintési szög mellett. Az újonnan fejlesztett 8.6K képszenzorral ellátott „VENICE 2” digitális kamera szintén kiemelkedő felbontást és széles színskálát biztosít az önkifejezéshez, még a legnagyobb kihívást jelentő fényviszonyok esetén is. A kamerák és a beltéri kijelzők ötvözete kiemelkedő színreprodukciót és tónuskifejezést eredményez, ami valósághűbb tartalmak gyártását teszi lehetővé. Ezen felül a Sony Group még szorosabb együttműködést kezdeményez a tartalomgyártókkal és a filmgyártásban részt vevő mérnökökkel, ezzel is népszerűsítve a virtuális gyártási megoldásokat, amelyek segítik a kiemelkedő minőségű tartalmak hatékony gyártását.

A virtuális gyártásról szóló bemutató videó az alábbi linken megtekinthető:

“EPTS és adatvizualizáció” – A teljesítmény vizuális leképezése

A rendezvényen mutatták be a SkeleTRACK-et, a futballpályákon alkalmazott elektronikus teljesítménymérő rendszert (EPTS), ami a Hawk-Eye Innovations, a Sony Group leányvállalatának fejlesztése. Ez a technológia milliméteres pontossággal rögzíti mind a játékosok mozgását, mind a labda útját az élő közvetítésekből speciális, mozgáskövetésre kialakított kamerák segítségével. A Hawk-Eye adatvizualizációs technológiája, a Virtual Recreation képes az EPTS által felvett adatok kezelésére és videós elemzésére. A fejlett képfeldolgozási mechanizmus, a Hawk-Eye által kialakított mesterséges intelligencia, valamint a Sony speciális felvételi lehetőségei és képalkotó technológiájának ötvözete kiemelkedő részletességű elemzési lehetőségeket (pl. a játékosok testtartásának mélyreható elemzését) biztosít mérkőzések esetén is, az így nyert és kielemzett adatok pedig minden korábbinál részletesebb adatvizualizációt tesznek lehetővé. A Sony Group és a Hawk-Eye célja, hogy a technológiát nem csak a sportban, de a szórakoztatóipar további területein is alkalmazza.

Az EPTS-ről és az adatvizualizációról szóló bemutató videó az alábbi linken tekinthető meg:

A valósághű megjelenítés iránti elköteleződés

“Alacsony késleltetésű, fejre illeszthető OLED mikrokijelzős megjelenítés” – Kiemelkedően valósághű VR élmény

A fejre illeszthető kijelzők (HMD) a virtuális valóságban (VR) nagyfelbontású 3D tereket alkotnak, és egy szem használata esetén 4K felbontást, két szem használatával pedig 8K felbontást biztosítanak. A kiemelkedő képminőséget a multipixel funkció és a miniatürizálási folyamatok biztosítják, a CMOS képszenzorok kifinomult feldolgozási és a fejlett tömörítési technológiái, valamint a speciális áramköri technológiákat alkalmazó organikus fénysugárzó dióda (OLED) által vezérelt mikrokijelzők segítségével. A több szenzor által irányított adatintegrációnak köszönhetően jelentősen csökken a késleltetés, ezáltal a feldolgozási idő is. A virtuális valóságban részt vevő felhasználó a fejmozgásoknak megfelelően, valós időben láthat nagyfelbontású képeket. A technológia ipari alkalmazása mellett az OLED mikrokijelzőket várhatóan a szórakoztatóiparban is használják majd, mivel alkalmas az anyagok textúráinak, valamint az emberi arckifejezések kiemelkedő felbontású, valós idejű megjelenítésére.

A technológiáról szóló bemutató videó az alábbi linken tekinthető meg:

Kiemelkedő felbontású ray tracing technológia – A felbontás és a gyártási hatékonyság tökéletes egyensúlya

Az 1990-es évek óta alkalmazott gépi tanulás során létrehozott képek fejlődésének legfontosabb praktikáit alkalmazó technológia maximális teljesítmény mellett csökkenti a számítási erőforrásokat, és kiemelkedő felbontású és pontosságú képalkotásra képes számos különböző jelenetben. A nagy adatmennyiséget felhasználó 3D tartalmak esetében lehetősége nyílik a gyártási idő csökkentésére, a használt sugarak csökkentésével és a szereplők alakjára, a textúrára és a fényekre vonatkozó adatokból létrejött képek renderelésével. A fejlesztés a Sony Pictures Entertainment-tel kialakított együttműködés által jött létre, az alkotói visszajelzések alapján, a 2D és 3D megjelenítési lehetőségek skálájának és alkalmazási lehetőségeinek bővítése érdekében a szórakoztatóipar különböző területein.

A technológiáról szóló bemutató videó az alábbi linken tekinthető meg:

https://youtu.be/AL7Odi8wCO8

A PlayStation®5 három innovatív technológiája – Lélegzetelállító részletesség és magával ragadó játékélmény

Az eseményen a PlayStation®5 három beépített technológiáját mutatták be: a Tempest 3D hangzást, a haptikus visszajelzést és az adaptív ravaszokat. A Tempest 3D hangzást a DSP (Digital Single Processor) által alkották meg az elképesztően pontos hangzásbeli megjelenítés érdekében, amelynek köszönhetően a felhasználó egy 360 fokos hangtérben hallja a hangokat, mintha egy rengeteg hangszóróval ellátott gömbben lennének. A haptikus visszajelzés a játék aktuális helyzetétől függően speciális rezgési funkciókat alkalmaz az újonnan kialakított kettős működtető motor segítségével, amely minden korábbinál magával ragadóbb játékélményt biztosít. Ezen felül a DualSense™ vezeték nélküli kontrollerben megtalálható L2 és R2 gombok adaptív ravaszai valós idejű visszajelzést adnak a játékmenet elemeitől függően, a kis precíziós motor és a beépített nagynyomatékú motor ötvözetével. A Sony Interactive Entertainment folyamatosan fejleszti ezen technológiáit, hogy mindenkinek megteremtse „az Ideális Teret a Játékhoz”.

A technológiáról szóló bemutató videó az alábbi linken tekinthető meg:

Társadalmi és környezeti hozzájárulás

SPAD mélységi szenzor az autóipari LiDAR-hoz – Kiemelkedő pontosságú fényrészecske-érzékelés

Az eseményen bemutatták azokat a szenzorokat is, amelyek nagy pontossággal érzékelik a környező tárgyak távolságát az alacsony szintű fényenergia rögzítésével. A szenzorok három fő elemből állnak: az SPAD (Single Photon Avalanche Diode) pixelek rögzítik a fényt és elektromos jelekké konvertálják azt, a Cu-Cu kapcsolatok átalakítják a jeleket, valamint a logikai chipek, amelyek a beérkező jelek alapján folytatott távolságmérésre alkalmas áramköröket tartalmaznak. A Sony CMOS képszenzorainak erősségeit alkalmazva a szenzorok nagy sebességű és rendkívül pontos távolságméréseket képesek végezni rövid- és hosszú távon egyaránt egyetlen kompakt chip használatával. A Sony Group szeretné hosszú távon támogatni a társadalom biztonságos közlekedését az érzékelésre és felismerésre alkalmas autó LiDAR-szenzorok folyamatos fejlesztésével.

A technológiáról szóló bemutató videó az alábbi linken tekinthető meg:

“Manipulator” – A kifinomult emberi kéz reprodukálása

Az innovatív “Manipulator” technológia lehetővé teszi robotok számára, hogy valós időben érzékeljék a tárgyak elcsúszásának jeleit a nyomáseloszlás ujjbeggyel észlelt változásai alapján. A technológiának köszönhetően a robotkarok a kifejtett erő megfelelő beállításával úgy tudják megfogni az adott tárgyat, hogy nem ejtik le, ráadásul a robot a megfelelő pozícióban és testtartásban képes megfogni bármilyen tárgyat, mivel a távolságérzékelő érzékeli az ujjak és a tárgy közötti távolságot. A „Manipulator” az emberi kéz kifinomultságával fogja meg a tárgyakat, így hatékony segítség olyan területeken, ahol nehézséget jelentett a hagyományos ipari robotok alkalmazása. A mesterséges intelligencia és a fejlett érzékelő technológia ötvözésével a Sony kiegészíti a „Manipulator” képességeit és további innovációkkal gazdagítja az emberek életét.

A technológiáról szóló bemutató videó az alábbi linken tekinthető meg:

“Earth “MIMAMORI” platform” – Földünk védelme érdekében

A MIMAMORI egy olyan rendszer, amely – megvalósítása esetén – képes bárhol érzékelni a különböző környezeti változásokat, problémákat, katasztrófákat, és segítséget nyújthat a problémák elhárításában, még mielőtt bekövetkeznének. A rendszer arra ösztönözné a Föld népességét, hogy a fenntarthatóságot szem előtt tartva cselekedjenek, és előre figyelmeztetné az érintetteket az esetleges rendellenességekről. A rendszer a Sony Group technológiáit ötvözi, mint például a talajnedvesség-érzékelő ELTRESTM, az LPWA (Low Power Wide Area) rendszerét alkalmazó műholdas kommunikáció, illetve a kifinomult, mesterséges intelligencia által vezérelt prediktív adatelemző technológia. A Sony folyamatos terepmunkával és kísérletekkel dolgozik azon, hogy a platformot mihamarabb létre tudja hozni, ezzel is hozzájárulva a fenntarthatóbb jövőhöz.

A technológiáról szóló bemutató videó az alábbi linken tekinthető meg:

https://youtu.be/5QborgyXIkk