A Samsungot negyedik alkalommal választották a világ öt legjobb márkája közé

A vállalat márkaértékét 91,4 milliárd dollárra becsülték, elismerték a következetes ügyfélélmény-stratégiájáért, valamint olyan jövőbeli technológiák fejlesztéséért, mint a 6G és a mesterséges intelligencia

A Samsungot a negyedik egymást követő évben választotta a világ legjobb öt márkája közé az Interbrand. A nemzetközileg is elismert márkatanácsadó vállalat évente közzéteszi a legjobb nemzetközi márkákat tartalmazó Best Global Brands listáját. Az Interbrand 91,4 milliárd dollárra becsülte a Samsung márkaértékét, amely 4%-kal nőtt az előző évhez képest.

A Samsung márkaértéke minden üzleti területen növekedést ért el 2023-ban, annak ellenére, hogy az IT-ágazatra világszerte visszafogottabb kereslet volt jellemző. A márkatanácsadó cég szerint a Samsung növekedésében a következő tényezők játszottak szerepet:

  • az ügyfélélmény következetes megerősítése vállalati szinten, a „One Samsung” stratégia alapján
  • megnövelt csatlakoztathatóság és továbbfejlesztett gaming élmény a vállalat széleskörű termékportfóliója és a SmartThings megoldásai által
  • a Samsung szerepvállalása olyan – a jövőre hatást gyakorló – forradalmi technológiák kifejlesztésében, mint például a 6G, a mesterséges intelligencia (MI), az autóipar, a kiterjesztett valóság (AR) vagy a virtuális valóság (VR)
  • olyan – a teljes termékpalettán átívelő – hosszútávú környezettudatos intézkedések, amelyekkel a Samsung tovább erősíti az ESG-alapú vállalatirányítást

A Samsung márkaértékének növekedése világszerte a felhasználók támogatásának köszönhető az üzleti környezetben megfigyelhető általános kihívások ellenére – mondta YH Lee, a Samsung Electronics ügyvezető alelnöke és marketing igazgatója. – Mindig is arra törekedtünk, hogy olyan márkát építsünk, amelyet azért szeretnek a vásárlóink, mert az elkötelezett a technológiai újítások fejlesztése és a minőségi élmények mellett, működése során pedig törekszik a fenntarthatóságra.”

A SmartThings, a gaming élmény, az élvonalbeli újítások és az ESG-alapú vállalatirányítás növelték a Samsung márkaértékét

2022 végén a Samsung létrehozta a Nemzetközi Marketing Irodához (Global Marketing Office) tartozó D2C1 (Direct-to-Consumer) központot, amellyel a vállalat célja, hogy a felhasználóknak integrált online és offline szolgáltatásokat nyújtson. A Samsung CX-MDE központja az eszközökön átívelő felhasználói élmény tökéletesítésén dolgozik.

A különböző együttműködések is fontos szerepet játszottak a Samsung márkaértékének növekedésében. Az egységes csatlakoztathatóságot kínáló SmartThings ökoszisztémára alapozva a vállalat még több nyílt együttműködést köt, hogy ne csak saját, hanem különböző, harmadik féltől származó eszközöket is összekapcsolhasson egymással. A különböző vállalatokkal kötött – mobileszközöket, tableteket, tévéket, asztali számítógépeket és monitorokat érintő – együttműködéseknek köszönhetően a gaming élményt is magasabb szintre emelték.

A Samsung folytatja befektetéseit a jövőnkre hatást gyakorló technológiákba, így például az 5G/6G, a mesterséges intelligencia vagy az autóipar területén. A félvezető szektorban a vállalatot olyan újításáért ismerték el, mint a 12nm-alapú DDR5 DRAM.

Az ESG kiemelten fontos terület a Samsungnak. Több újrahasznosított anyagot, például eldobott halászhálókból származó műanyagokat, üveget és alumíniumot használ fel a Galaxy S23, Galaxy Z Flip5 és Galaxy Z Fold5 szériák gyártása során, a tévéihez használt napelemes távkapcsoló-technológiát más gyártóknak is elérhetővé tette. A vállalat együttműködött a Patagoniával a mosógépekhez használt Less Microfiber™ szűrő fejlesztése során, a SmartThings Energy applikációban pedig bemutatta az MI Energia üzemmódot.

A Samsung elismert tevékenységei

Mobileszközök

  • a Galaxy S23 széria kamerájának fejlesztése a vásárlók visszajelzései alapján
  • a „Csatlakozz a hajlítható oldalhoz” kampány elindítása, illetve a hajlítható mobiltelefonok kategóriájában betöltött élvonalbeli szerep megerősítése
  • a vállalat gaming szolgáltatásainak megerősítése különböző iparági együttműködésekkel a Galaxy készülékek játékteljesítményének fokozása érdekében
  • a Samsung készülékeihez és szolgáltatásaihoz való hozzáférhetőség folyamatos fejlesztése, beleértve a Galaxy Buds Környezeti hang funkcióját
  • a Samsung Global Goals széleskörű elérhetősége és a felhasználók bevonása a célkitűzések elérésébe

Hálózat

  • a vállalat szerepvállalása az 5G technológia fejlesztésében olyan újításokkal, mint az 5G virtuális rádiós hozzáférési hálózat (vRAN) vagy a nyílt rádiós hozzáférési hálózat (Open RAN)
  • az 5G iparágban betöltött pozíció megerősítése a vezető globális távközlési szolgáltatókkal kötött együttműködésekkel
  • kommunikáció a Samsung 5G hálózati technológiájának fenntarthatósági tényezőiről

Kijelzők

  • a vállalat piaci helyzetének megerősítése olyan készülékfejlesztésekkel, mint a Neo QLED 8K vagy a Micro LED
  • a gaming iparágban betöltött pozíció megerősítése olyan új megoldásokkal, mint például az Odyssey Ark, a Samsung Gaming Hub, együttműködve a világ elsőrangú játékstreaming-felületeivel
  • a hozzáférhetőség kiterjesztése a Relumino Mód2 alkalmazásával, és az RNIB (Royal National Institute of Blind People) intézménnyel kötött együttműködés által

Háztartási eszközök

  • a piaci pozíció megerősítése olyan főbb háztartási készülék kategóriákban, mint például a hűtőszekrények és mosógépek
  • a felhasználói élmény fejlesztése a készülék teljes életciklusára vonatkozóan a vásárlói visszajelzések alapján
  • a háztartási készülékek új szerepének bemutatása a Samsung Bespoke készülékeivel, amelyeket többek között CES Innovációs Díjjal, valamint iF Formatervezési Díjjal jutalmaztak

Félvezetők

  • a bemutatott iparági újítások (például a 12nm-alapú DDR5 DRAM-jának) kifejlesztése, és a meghatározó piaci szerep megerősítése
  • együttműködések megerősítése olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező területeken, mint a mesterséges intelligencia vagy az autóipar
  • az Exynos alkalmazások kiterjesztése viselhető eszközökre és az 5G-re
  • az ESG-ről való kommunikáció folyamatos megerősítése

Az Interbrand Best Global Brands listáját az egyes márkaértékek értékelése alapján állították össze, amely a vállalat pénzügyi teljesítményének, a márka vásárlásokra gyakorolt hatásának és a márka versenyképességének átfogó elemzésén alapul. Ez a – nemzetközileg egyik legnagyobb múltra visszatekintő – márkaérték-becslés széles körben elismert értékelésnek minősül.

Az Interbrand 100 legértékesebb márkáját tartalmazó lista a márkatanácsadó vállalat weboldalán érhető el.

1 A D2C egy olyan üzleti modellre utal, amely során a vállalat az általa gyártott készülékeket közvetlenül a fogyasztónak értékesíti, a nagykereskedők, külső partnerek és további közvetítők bevonása nélkül.

2 Relumino mód: megkönnyítheti bizonyos láttássérült felhasználók tartalomfogyasztását. Kiemeli a vetített körvonalakat, valamint erősíti a kontrasztot és a színeket, így a tartalom tisztább és könnyebben élvezhető lehet