A LEGO Group erőteljes növekedést produkált 2022-ben
• A fennállásának 90. évfordulója alkalmából minden eddiginél több gyermeket ér el a LEGO® játék.
• A bevétel 17 százalékkal 64,6 milliárd DKK-ra nőtt.
• Az üzemi eredmény 5 százalékkal 17,9 milliárd DKK-ra nőtt. A nettó nyereség 4 százalékkal 13,8 milliárd DKK-ra nőtt.
• A szabad cash flow 9,3 milliárd DKK volt.
• A piaci részesedés globálisan nőtt.
• A lendületet a hosszú távú stratégiai kezdeményezésekbe történő nagyszabású befektetések hajtják.
A LEGO Group a teljes 2022-es évre vonatkozóan erős bevételről számolt be, amely jelentősen felülmúlja a játékpiacot és piaci részesedést szerzett. Az egész éves bevétel 17 százalékkal 64,6 milliárd DKK-ra nőtt az előző év azonos időszakához képest, beleértve a devizaárfolyamok hatását is. A teljesítményt a vállalat portfóliója iránti erős kereslet, az online és bolti kiskereskedői partnerségek, a robusztus e-kereskedelmi platform és a rugalmas globális ellátási lánc hálózat vezérelte.
A LEGO Group vezérigazgatója, Niels B. Christiansen a következőket mondta: „2022 mérföldkő volt a LEGO Group számára, amikor ünnepeltük 90. évfordulóját. Eredményeink azt mutatják, hogy a LEGO System in Play relevánsabb és vonzóbb, mint valaha.”
„Nagyon elégedett vagyok a teljesítményünkkel. Kétszámjegyű csúcsnövekedést értünk el, és a várakozásokat felülmúlva zártuk az évet a tavalyi rendkívüli növekedés és a kihívást jelentő piaci körülmények ellenére. Ez a releváns márkánknak, a fantasztikus, változatos portfóliónknak, az inspiráló vásárlási élményeknek és a csapataink kiemelkedő teljesítményének volt köszönhető.”
Az üzemi eredmény 5 százalékkal 17,9 milliárd DKK-ra nőtt a 2021-es 17 milliárd DKK-ról. A nettó nyereség 13,8 milliárd DKK volt, ami 4 százalékos emelkedés a tavalyi 13,3 milliárd DKK-hoz képest. Ezek az eredmények az anyag-, fuvar- és energiaköltségekre nehezedő rendkívüli inflációs nyomás ellenére születtek. A szabad cash flow 9,3 milliárd DKK volt, szemben a 2021-es 12,9 milliárd DKK-val, ami az olyan területeken megnövekedett tőkebefektetéseknek köszönhető, mint a termelési kapacitás.
A változatos portfólió erőteljes vonzereje
A fogyasztói eladások 12 százalékkal nőttek 2022-ben, minden nagyobb piaci csoportban növekedést értek el, különösen Amerikában és Nyugat-Európában.
A cég minden eddiginél több gyermeket ért el nagy és változatos portfóliójával. A termékek 48 százaléka új volt, és minden korosztályhoz, szenvedélyhez és érdeklődési körhöz tartozó építőknek készült. A legnépszerűbb témák közé tartoztak a saját gyártású termékcsaládok, például a LEGO® City, a LEGO® Icons és a LEGO® Technic™, valamint a szellemi tulajdonhoz kapcsolódó partnerekkel, például a LEGO® Star Wars™ és a LEGO® Harry Potter™ témák.
A stratégiai kezdeményezések lendületet adnak
2022-ben a LEGO Group továbbra is felgyorsította befektetéseit olyan stratégiai kezdeményezésekbe, mint a kiskereskedelmi csatornák, a termékinnováció, a saját és a partnerek bolti és online kiskereskedelmi platformjai, a termelési kapacitás, a digitalizáció és a fenntarthatóság.
Christiansen elmondta: „Az elmúlt években tapasztalt lendület 2022-ben is folytatódott. Ezt az ez idő alatt végrehajtott befektetések vezérelték, amelyek most megtérülnek, és megalapozzák a hosszú távú, fenntartható növekedést. Terveink szerint az elkövetkező években felgyorsítjuk a stratégiai kezdeményezésekbe történő befektetéseket, hogy márkánk hosszú távú relevanciáját és növekedését kiépítsük.”
Az év során a LEGO Group 155 új LEGO márkaüzletet nyitott, amivel világszerte elérte a 904 üzletet. A vállalat további előrehaladást ért el három gyárának kapacitásbővítési projektjei terén, utat tört egy új, szén-dioxid-semleges üzemű gyár létrehozásában a vietnami Binh Duongban, és bejelentette, hogy egy szén-dioxid-semleges üzemű gyárat épít Richmondban (VA, USA) kielégíteni a jövőbeli keresletet Amerikában. Emellett felgyorsította a digitális átalakulásba történő befektetéseket az egész üzletágban, ami széleskörű előnyökkel járt, többek között jobb online élményt nyújtott a vásárlók és partnerek számára, valamint bővített építési élményt a fogyasztók számára.
A vállalat egy számjegyű bevételnövekedést vár 2023-ban, megelőzve a globális játékpiacot, és továbbra is felgyorsítja a stratégiai kezdeményezésekbe való befektetéseket.
Pozitív hatás létrehozása a jövő generációi számára
2022-ben a LEGO Group folytatta a munkát annak érdekében, hogy vállalkozása és termékei fenntarthatóbbá váljanak. A vállalat megkezdte az átállást a papír alapú, LEGO dobozos zacskók használatára, így 2025 végére minden csomagolását fenntarthatóbb forrásokból állítja elő. Gyáraiban folytatta a beruházásokat a hulladék mennyiségének csökkentésébe, az energiahatékonyabb működésbe, valamint a napenergia termelésének és felhasználásának bővítése.
A LEGO Group elkötelezett amellett, hogy portfóliójában és marketingtevékenységében javítsa a reprezentációt, és felszámolja a nemi sztereotípiákat. Az elmúlt évben a vállalat különböző képességű karaktereket vezetett be LEGO készleteibe, és a LEGO Friends termékcsaládot újragondolták, hogy megünnepeljék a mai gyerekek sokszínűségét és optimizmusát.
A vállalat társadalmi felelősségvállalási erőfeszítései révén több mint 9,8 millió rászoruló gyermeket és családot ért el a Learning through Play programokon keresztül a helyi közösségekben olyan partnerekkel, mint a Save the Children és az UNICEF.
Christiansen azt mondta: „Hálásak vagyunk, hogy pénzügyi lendületünk lehetővé teszi a rászoruló gyermekek támogatását, és mindenhol több lehetőséget biztosítunk a gyermekek számára a játékon keresztüli tanulásra.”
ENNEK AZ ANYAGNAK SEMMI KÖZE NINCS A LEGO MAGYARORSZÁG HAZAI PR-ÜGYNÖKSÉGÉHEZ, AKIK HASONLÓKÉPPEN ÁLLNAK HOZZÁNK, MINT A SUZUKI MAGYARORSZÁG MUTYI PR-ÜGYNÖKSÉGE!