A K&H a legvonzóbb pénzügyi munkaadók között

A digitális megoldások mellett a fenntarthatóság egyre hangsúlyosabb lesz a munkáltatók megítélésében

A fiatalok és a tapasztalt szakemberek munkahelyválasztási szempontjai alapján a K&H lett a pénzügyi szektor egyik legvonzóbb munkaadója a PwC Magyarország felmérésében. A vágyott munkahelyek megjelölésében szerepet játszott a vállalati kultúra, az otthoni munkavégzés lehetőségének biztosítása, a kollégákkal való kapcsolat és a vezetői támogatás. A K&H azonban már előre tekint, a dolgozói élményben ugyanis egyre nagyobb szerepet játszik a klímatudatosság is.

A PwC Magyarország ötödik alkalommal vizsgálta a fiatalok és a tapasztalt szakemberek munkahelyválasztási preferenciáit. A K&H a válaszadók értékelése alapján a pénzügyi szektor egyik legvonzóbb munkahelye lett, elnyerte az Év Legvonzóbb Munkahelye Díj pénzügyi szektor 3. helyezését.

„A K&H számára vezető pénzintézetként nemcsak az fontos, hogy aktív szerepet vállaljon a magyar háztartások és cégek finanszírozásában, hanem hogy példaértékű munkáltató is legyen. A munkahely számunkra nem egy fizikai helyet, nem az irodát vagy bankfiókot jelenti. Hanem azt, hogy a kollégák minden lehetőséget megkapnak a folyamatos szakmai fejlődésre, összetartó, jó hangulatú csapatban dolgozhatnak, és megvalósíthatják a munka-magánélet egyensúlyát – tehát teljes életet élhetnek” – mondta Végh József, a K&H HR igazgatója az eredmények kapcsán.

Ennek megvalósításába azonban a járvány elmúlt másfél éve erőteljesen beleszólt. Megnőtt a vállalati kultúra szerepe, az otthoni munkavégzés lehetőségének biztosítása, a közvetlen kollégákkal való kapcsolat és a vezetői támogatás fontossága is – mindezt azonban akár fizikailag egymástól távol is meg kell tudni valósítani. „A munkáltatók digitális fejlettsége kulcsfontosságú lett a dolgozók elégedettségéhez. A munkavégzésben, a kapcsolattartásban és a képzésekben egyaránt felerősödött az innovatív, online megoldások használata. Így az a cég tud vonzó munkáltató lenni, aki ezzel lépést tud tartani” – emelte ki Végh József.

Itt azonban nem állhatunk meg, hiszen a munkavállalói élmény kialakításában ma már egyre kritikusabb tényező a klímatudatosság. Ez azt jelenti, hogy a meglévő kollégák is szívesebben dolgoznak egy jövőtudatos cégnél és a leendő munkavállalók szemében is vonzóbb az a vállalat, amelyik aktívan tesz a fenntartható környezeti és társadalmi értékek megőrzéséért. Az Egyesült Államokban például a Z-generáció 94 százaléka már fenntarthatósági szempontokat is figyelembe vesz, amikor munkahelyet választ” – hangsúlyozta a HR szakember.