A kártyakibocsátást is fenntarthatóvá tenné a Mastercard

Több mint 60 pénzügyi szolgáltatónál érhetők el újrahasznosítható, bio forrásból származó, klórmentes, természetes úton lebomló plasztik kártyák

Az emberek háromnegyede nagyon aggódik1 a környezetszennyezés miatt, és úgy gondolja, a vállalatoknak is tenniük kell valamit bolygónk megóvása érdekében2. A vásárlók is igyekeznek egyre többet tenni a klímaváltozás ellen, így sokan elhagyják az egyszer használatos műanyagok használatát. A növekvő aggodalomra reagálva a Mastercard globális iparági szereplőkkel együttműködve fenntartható kártyaprogramot dolgozott ki kártyakibocsátók számára. A fenntartható anyagok és a kártyatermékek gyártóiról készült új regiszter célja, hogy valamennyi pénzügyi intézmény előnyben részesítse a fenntartható megoldásokat és tovább ösztönözze az innovációt.

Mára a Mastercard fenntartható kártya kínálata a világ számos országában elérhető a fogyasztók számára. Több mint 60 pénzügyi szolgáltató bocsát ki olyan kártyát, amely ellenőrzött, újrahasznosítható, bio forrásból származó, klórmentes lebomló anyagból, vagy az óceánokban található műanyag szemét újrahasznosításával készült. A most létrehozott regiszterből a bankok többet megtudhatnak ezekről az alternatívákról, kapcsolatba léphetnek a kártyagyártókkal, és kibővíthetik saját fenntarthatósági kezdeményezéseiket ellátási láncuk rendszerszintű megváltoztatásával.

Ez a kezdeményezés egy újabb fontos mérföldkő azon az úton, melynek célja egy bizonyítottan fenntartható kártyákra vonatkozó globális tanúsítvány rendszer elindítása. Mindez a Mastercard, valamint a Gemalto, a Giesecke + Devrient és az IDEMIA kártyagyártók által 2018-ban létrehozott Greener Payments Partnership (GPP)-re alapozva valósulhat meg. A felek célja, hogy korábban bevált, környezetbarát gyakorlatokat terjesszenek el, és csökkentsék az új PVC-műanyagok használatát a kártyagyártásban. Világszerte éves viszonylatban hatmilliárd fizetési kártyát állítanak elő, mindezt általában PVC-ből. Mivel a kártyákat átlagosan három-négyévente cserélni kell, a régi, használaton kívüli kártyák is a környezetet terhelik.

“A célunk egyszerű: szeretnénk segíteni a bankoknak, hogy környezetbarát kártyákat adhassanak ügyfeleiknek. Ennek érdekében pedig konkrét lépéseket is teszünk, amivel minden fél jól jár: jobb lesz a környezetünknek, jobb lesz a bankoknak és a fogyasztói elvárásoknak is megfelel” – mondta Ajay Bhalla a Mastercard Cyber&Intelligence elnöke.

Legyen szó bármilyen fizetési megoldásról, a Mastercard továbbra is előszeretettel támogat olyan technológiákat és erőforrásokat, melyek új ismereteket és betekintést biztosítanak a piaci szereplők számára a fenntartható megoldásokba. A Mastercard Global DigiSec laboratóriuma nemrég olyan technológiába fektetett be az Egyesült Királyságban, amely az iparági elvárásoknak megfelelően a kártyák anyagminőségét elemzi annak érdekében, hogy az ügyfelek biztosak lehessen abban, hogy az általuk kibocsátott Mastercard kártyák valóban fenntartható anyagból készültek és ezt független értékelések is igazolják. Ezenkívül a laboratórium a meglévő műanyag kártyák környezetbarát újrahasznosításának módszereivel kapcsolatos tudományos kutatásokat is támogatja.

Inspiráló környezettudatos döntések

A Mastercard üzleti modelljében központi szerepet szán a környezeti, társadalmi és irányítási kérdéseknek; a technológia, a partnerek és az emberi erőforrások maximális kiaknázására az úttörő, befogadó és fenntartható növekedés érdekében. A cég nagy tapasztalattal rendelkezik olyan termékek, szolgáltatások, együttműködések és élmények létrehozásában, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára, hogy olyan fenntartható döntéseket hozzanak, amelyek jobbak a bolygó számára – egyszerűen, intuitív módon.

A Priceless Planet Coalition egy olyan platform, amely egyesíti a vállalatok fenntarthatósági erőfeszítéseit és jelentős beruházásokat hajt végre a környezet megóvása érdekében. Azokkal a partnerekkel közösen, akik osztoznak a jó cselekedetek iránti elkötelezettségben, a koalíció vállalja, hogy öt év alatt 100 millió fát ültet.

A Mastercard elkötelezett egy mindenki számára jól működő, befogadóbb digitális gazdaság felépítése mellett: ez magában foglalja az 1 milliárd ember és 50 millió KKV digitális gazdasághoz való csatlakoztatását 2025-ig, és 25 millió női vállalkozó támogatását vállalkozása bővítésében.

A Mastercard a közelmúltban csatlakozott a RE100-hoz is, megerősítve a megújuló energiával kapcsolatos elkötelezettségét, és vállalta, hogy üvegházhatású gázkibocsátását csökkentve a Science Science Target Initiative (SBTi) által jóváhagyott 1,5 ° C-os közös célt tartja szem előtt. Ha többet szeretne megtudni a Mastercard környezeti fenntarthatóság iránti elkötelezettségéről, látogasson el a https://www.mastercard.us/en-us/vision/corp-respondence/sustainability.html oldalra.

A Mastercard kimelten kezeli a fenntarthatóság és környezetvédelem ügyét Magyarországon is, ezért a fizetéstechnológiai cég budapesti csapatának munkatársai jelenleg egy lokális program részleteit dolgozzák ki a témában.

1 Mastercard proprietary study conducted between May 11-18, 2020 among adults 18+. 2,118 interviews were conducted Australia, Brazil, UK and USA.

2 Global Consumers Seek Companies That Care About Environmental Issues, November 9 2018