A játékidő veszélyben
A LEGO Group új játéka a szupererőd kampány arra ösztönzi a családokat, hogy a játék fontossági sorrendjét állítsák át
Egy új globális tanulmány globális játékhiányt fedezett fel: a gyerekek harmada (32%) hetente kevesebb időt tölt játékkal, mint amennyit a legtöbb felnőtt naponta az okostelefonján görget.
A játék minden gyermek növekedésének alapvető része, döntő fontosságú „szuperképességek” vagy készségek fejlesztése, amelyek hasznára válnak most és a jövőben is.
A LEGO Group arra ösztönzi a családokat, hogy a játékot részesítsék előnyben, miközben kiemeli annak fontosságát a gyermekkori fejlődésben, miután kiderült, hogy a szülők 70%-a a teljesítményalapú tevékenységeket választja a játék helyett.
A kampányt Tan France, Naomi Watanabe, Bindi Irwin és Stephanie Beatriz támogatja, olyan inspiráló figurák, akik a gyermekkori játékot olyan képességeknek tulajdonítják, amelyek alakították az életüket.
A LEGO Group ma bejelentette új Játssz a te szupererőd kampányát, amelynek célja a gyermekek játékhiányának kezelése. A támogatókból álló globális Play Squad csapattal együtt a LEGO Group arra ösztönzi a családokat, hogy a játékidő fontossági sorrendjét átállítsák, hangsúlyozva annak kritikus jelentőségét a gyermekkori fejlődésben, valamint azt a szerepét, amelyet a családok szórakoztatásában játszik világszerte.
A kampány egy közelmúltbeli globális tanulmányból merít betekintést, amely szerint a gyerekek átlagosan hetük mindössze 2%-át (ez 7 órának felel meg) töltik játékkal, és minden harmadik (32%) hetente kevesebb mint három órát tölt játékkal. . Összehasonlításképpen: egy átlagos felnőtt heti 26 órát tölt okostelefonján lapozással, ami naponta több mint 3,5 órát*. Ez a jelenlegi játékhiány aggodalomra ad okot a szakértők számára, tekintettel arra, hogy a játék döntő szerepet játszik a gyermek kognitív képességeinek, általános jólétének alakításában, és ami a legfontosabb, a szórakozásban.
A tanulmány arra is rámutatott, hogy a szülők 70%-a úgy dönt, hogy előnyben részesíti gyermeke teljesítményalapú tevékenységeit a szabad játékkal szemben, mert úgy gondolja, hogy ez nagyobb sikerekhez vezeti őket a jövőben. Azok a tevékenységek, amelyeket a felnőttek leggyakrabban a játék helyett választanak, közé tartozik a sportklubok, a nyelvtanulás és a korrepetálás.
Dr. Paul Ramchandani, a Cambridge-i Egyetem játékprofesszora azt mondja: „Hatalmas értéket jelent, ha a gyerekek részt vesznek minden olyan tevékenységben, amely átfogó oktatást és készségeket biztosít számukra, de a játék valami igazán különlegeset kínál a gyerekeknek. A játék során a gyerekek olyan alapvető készségeket fejlesztenek ki, amelyek fejlődésük, tanulásuk és növekedésük minden más területét javítják. Ha gyermekének elegendő ideje van a játékra, olyan készségeket fejleszthet ki, mint például a kreativitás, az önbizalom, a problémamegoldás és a kommunikáció, amelyek segítenek abban, hogy a későbbi életében teljes potenciálját kifejtse.”
Arra a kérdésre a szülők 57%-a mondta azt, hogy az elmúlt három évben nőtt az idő, amit gyermekük teljesítményalapú tevékenységekkel tölt, gyakran a játékidő rovására. Alero Akuya, a LEGO Group márkafejlesztési alelnöke így nyilatkozott: „Ha nem ismerjük fel, hogy a gyermek jólétéhez és jövőbeli sikeréhez elengedhetetlen, hogy minden nap játsszon időben, akkor egy generációt fogunk élni. létfontosságú készségek hiányzó fiatal felnőttek. Ezzel a kampánnyal arra törekszünk, hogy átfogalmazzuk azt, ahogyan a felnőttek a játékot és annak számos előnyét látják, és arra ösztönözzük őket, hogy helyezzék át a fontossági sorrendet családi életükben. Ugyanolyan fontosnak kell tekinteni, mint egy mesét olvasni a gyerekeknek, vagy segíteni nekik, hogy egészségesen étkezzünk.”
A kampány elindításához a LEGO Group vezető kulturális személyiségek egy csoportját kérte segítségül, akik a gyermekkori játék során kifejlesztett készségeiket álmaik valóra váltásának a tulajdonítják. A Play Squad – köztük Tan France, Naomi Watanabe, Bindi Irwin és Stephanie Beatriz – megosztja egymással a játék által adott egyedülálló szuperképességeket, és azt, hogy miért gondolják, hogy ennek minden gyermek számára prioritást kell élveznie.
Tan France divattervező és vállalkozó azt mondta: „Fiatal fiúként az Egyesült Királyságban, Doncasterben nőtt fel, távolinak tűnt a gondolat, hogy ott legyek, ahol ma vagyok. Nem is tudtam, hogy azok a készségek, amelyeket a hálószobámban játszva tanulok meg, közvetlenül befolyásolják jövőbeli életemet. A játék segített elképzelnem a végtelen lehetőségeket, lehetővé téve számomra, hogy másként lássam a dolgokat, és felfedezzem a helyemet a világban. Karrierem nagy része a végtelen képzelőerő érzésének a felnőttekben való elsajátítására összpontosít; Néha azt kívánom, bárcsak visszatekerhetném az órát, és bátoríthatnám az embereket, hogy a játékon keresztül lépjenek bele saját kalandjaikba.”
A szenvedélyes természetvédő, Bindi Irwin gyermekkori játéka megtanította neki a másokhoz és az őt körülvevő világhoz való kapcsolódás erejét: „Gyermekként játékon keresztül kapcsolódtam az állatok és a természeti világ iránti szeretetemhez. Létrehoznám a saját képzeletbeli világaimat, ahol mindenféle állattal elvadulnék. Minden fajjal kapcsolatba akartam lépni és többet megtudni róluk. Apám faházat épített nekem, és ez volt a kedvenc játékhelyem a világon. Ott lehettem vad gyerek! Vadállatokkal körülvéve, a patak mellett itt éreztem leginkább a természethez és az apámhoz való kötődést. Ez a kapcsolat mindent jelentett számomra, és végigvittem felnőtt koromig. Az én világom most a vadon élő állatok megőrzése körül forog, arra ösztönözve másokat, hogy törődjenek Földünkkel, és értsék meg, hogy mindannyian kapcsolatban állunk.”
A kampány kíséretében a LEGO Group ma kiadott egy ötperces Play Is Your Superpower filmet, amelyben Jane Lynch hollywoodi színész dolgozik, mint munkamegszállott vezérigazgató, aki megvilágosodik a játék érdemeiről azáltal, hogy meglátja, milyen hatással van az alkalmazottaira. a gyerekek szeme. A szupersztár színésznő, Sun Li átveszi a vezérigazgató szerepét egy családok számára készült adaptációban Kínában. A film játszható és tele van húsvéti tojásokkal; A nézők együtt játszhatnak, és megtalálhatják saját játékos szuperképességüket a LEGO.com oldalon.
Nem csak a gyerekek profitálnak a játékból. A szülők 95%-a szerint a játék az egész családot boldogabbá teszi, erősebb családi kötelékeket épít ki és javítja a jólétet. A LEGO Group tudja, hogy a családi időbeosztás tele van olyan mindennapi kötelezettségekkel, mint a hosszú munkaidő (31%) és a házimunka (28%), ami a szülők szerint a legnagyobb akadály a családi játék előtt*. A 2023. október 12-i játék világnapján a LEGO Group és a Play Squad segíti a szülőket a játék fontossági sorrendjének megváltoztatásában.
Tudjon meg többet a kampányról, és nézze meg a Play is Your Superpower filmet itt: LEGO.com/SuperpowerOfPlay
Megjegyzések a szerkesztőknek
1 Dataai.com (2022. január 12.): A mobileszközök állapota 2022-ben
2 LEGO Play Well Report 2022
3 LEGO Play Well Report 2022