A Hyundai és a művészet
A Hyundai Motor az 58. La Biennale di Venezia nemzetközi művészeti kiállításon folytatja globális művészeti patrónusi tevékenységét
⦁ A Hyundai Motor a La Biennale di Venezia koreai pavilonjának támogatójaként globális színtérre emeli a koreai képzőművészeket
⦁ A Hyundai világszerte képzőművészeti kezdeményezéseket támogat, többek között a Tate Galériában, a Los Angeles Megyei Képzőművészeti Múzeumban (LACMA), valamint a Koreai Kortárs és Modern Művészetek Nemzeti Múzeumában (MMCA)
A Hyundai Motor Company régóta támogatja a La Biennale di Venezia kortárs művészeti és kulturális fesztivált. Ezen szerepvállalását megerősítendő 2015 óta főtámogatója annak a koreai pavilonnak, ahol az idei évben nemek közötti különbségeket figyelembe vevő kritikákon és reflexiókon keresztül tárják fel a kelet-ázsiai modernizmus kérdéseit és történetét.
Az 58. Velencei Biennálé (La Biennale di Venezia) nemzetközi művészeti kiállítás kurátora Ralph Rugoff. A május 11. és november 24. között megrendezett fesztivál idei alcíme „Élj izgalmas időkben”; a 90 nemzeti pavilon 79 művész munkáit helyezi reflektorfénybe.
A Biennale Arte 2019 – vagy, ahogy gyakran nevezik, a művészeti világ olimpiája – minden második (páratlan) évben kerül megrendezésre; a világszínvonalú rendezvényen az egyes nemzetek pavilonjai saját művészeik kreatív alkotásait mutatják be.
„A kiállítás arra a képzetre igyekszik felhívni a figyelmet, hogy a műalkotások jelentése nem elsősorban a tárgyakban lakozik, hanem azokban a párbeszédekben, amelyek először a művész folytat az alkotásával, majd az utóbbi a közönséggel, végül a közönség tagjai egymással.” – mondta Rugoff, aki egyben a londoni Hayward galéria igazgatója is. „A Biennale Arte 2019 végső célja annak az ideálnak a megvalósítása, hogy bármely kiállításon nem az ott bemutatott műtárgyak és alkotások a legfontosabbak, hanem hogy a közönség a kiállítást követően hogyan hasznosítja az ott szerzett tapasztalatokat, hogy képes-e a mindennapi valóságokkal kiterjesztett nézőpontból, új energiákkal feltöltődve szembenézni. A kiállításnak fel kell nyitnia az emberek szemét a létezés korábban elképzelhetetlen módozataira, és ezáltal meg kell változtatnia a világukról alkotott nézeteiket.”
Koreai pavilon: „Elbánt velünk a történelem, de most már mindegy”
Az idei, 58. La Biennale di Venezia „Elbánt velünk a történelem, de most már mindegy” címmel berendezett koreai pavilonjának kurátora Hyunjin Kim, a Kadist interdiszciplináris kortárs művészeti alapítvány vezető ázsiai kurátora.
A koreai pavilonban három női alkotóművész – siren eun young jung, Hwayeon Nam és Jane Jin Kaisen – egy közös központi kérdés köré rendezték alkotásaikat: „Ki kanonizálta a történelem megformálását, és ennek a történetnek a részeként kiknek a testéről kell még írnunk?” A férfiak uralta társadalom és a nyugati világ normáit megkérdőjelező kiállítás feltérképezi, hogy a modernizmus hogyan teremt tradíciókat, és a nyugati modernizmus hatáskörén kívül eső, összetett nemi nézőpontból megvizsgálja az ázsiai hagyományokban rejlő emancipációs képességet.
„Megtiszteltetés a Hyundai Motor számára, hogy 2015 óta töretlenül támogathatja a La Biennale di Venezia koreai pavilonját, és ezzel lehetőségek sokaságát teremheti meg az aktuális érdeklődési körök feltérképezésére, a művészetekről és a társadalomról folytatott beszélgetésekre.” – mondta Wonhong Cho, a Hyundai Motor alelnöke és marketing igazgatója. „Igyekszünk hozzájárulni a globális képzőművészeti szcéna fenntartásához, és a kortárs művészet és kultúra támogatása révén elérhetővé tenni az alkotóművészeteket.”
A Biennale Arte 2017 kiállítás koreai pavilonja Cody Choi és Lee Wan alkotásainak adott otthont. A koreai művészeti tanács megbízásából létrejött kiállítás kurátora a Hyundai Motor művészeti vezetője, Daehyung Lee volt. 2015-ben a pavilon Moon Kyungwon és Jeon Joonho munkáit mutatta be. A kiállítás megrendelője és kurátora az a Dr. Sook-Kyung Lee volt, aki jelenleg a Hyundai Tate „Transnational” kutatóközpontot vezeti.
Túl a Velencei Biennálén
A La Biennale di Venezia folytonos támogatójaként a Hyundai Motor hitet tesz a globális művészeti közösségek támogatása iránti elkötelezettsége mellett. A Hyundai arra törekszik, hogy elérhetőbbé, közérthetőbbé tegye a képzőművészeteket. Ezen igyekezetében az autógyártó 2013 óta számos hosszú távú szakmai kapcsolatot ápol a Biennálén kívül is. Említésre méltó a Koreai Modern és Kortárs Művészetek Nemzeti Múzeumával (MMCA), a Los Angeles Megyei Képzőművészeti Múzeummal (LACMA), valamint a londoni Tate galériával folytatott együttműködés. A Hyundai Motor emellett számos művészeti projektet, kezdeményezést, illetve globális díjakat is támogat.
Az MMCA Hyundai Motor sorozat lehetővé teszi, hogy koreai művészek bemutassák saját alkotásaikat; ez a program egyben az alkotók nemzetközi szereplését, illetve ismertségét is elősegíti. A Hyundai LACMA projektje koreai művészeti ösztöndíjakat, valamint művészeti és technológiai programokat támogat. A Tate Modern galériában a Hyundai Bizottság évről évre lehetővé teszi egy alkotóművész számára, hogy a galéria impozáns Turbinacsarnokában a különleges térbe szabott installációt mutasson be.
2019 során a Hyundai Motor számos további, nagy jelentőségű kiállítást támogat: a LACMA-ban (júniustól) az első, Koreán kívül megvalósuló koreai kalligráfiai kiállítás „A vonalon túl: a koreai írás művészete” címmel; a Tate Modern képtárban (októbertől) Kara Walker kiállítása az ötödik Hyundai komisszió keretében; illetve a szöuli MMCA múzeumban (októbertől) Park Chan-kyong video- és fotográfiai munkáinak kiállítása.