A GLAMI divatkereső tovább terjeszkedik Európában
A tech cég most Olaszország legnagyobb ágazati gyűjtőoldalát vásárolta fel
Az európai divat e-kereskedelmi piac meghatározó tech vállalata, a Csehországi székhelyű GLAMI, felvásárolta a Stileo olasz divataggregátor céget. A több ezer webáruház 15 millió termékét katalogizáló platform weboldalai így jelenleg 14 európai országban működnek és havi 40 millió látogatójuk van. A felvásárlás után a Stileo továbbra is saját márkaneve alatt folytatja tevékenységét az olasz piacon, technológiai platformját júliusban integrálja a GLAMI-val.
A GLAMI online divatkatalógust 2013-ban alapították Csehországban, és az egyik első olyan keresőplatform volt, amely mesterséges intelligenciát is alkalmazott, hogy a felhasználók számára könnyebbé tegye a divatcikkek megtalálását a webáruházak ezreinek óriási kínálatában. A termékek intelligens kategorizálásának és a személyre szabott ajánlatoknak köszönhetően a GLAMI jelenleg 3200 webáruházban, 25 ezer márka kínálatát teszi kereshetővé a felhasználók számára egyetlen felületen.
„Néhány cseh vállalat jelenleg inkább befektetőt keres, mintsem befektetést, ezért büszkék vagyunk rá, hogy a GLAMI az akvizíció által a növekedés irányába halad. A lépéssel a két vállalat erősségeit egy több mint 130 alkalmazottat foglalkoztató cégben egyesítjük, amely fontos szerepet fog játszani az európai e-kereskedelem divatágazatában. A lépéssel nagyobb méretgazdaságosságot, magasabb szintű tudásmegosztást érhetünk el, valamint sokkal erősebb lesz a tárgyalási pozíciónk a hirdetőkkel és a partnerekkel szemben” – mondta el Tomáš Hodboď, a GLAMI társalapítója és vezérigazgatója a bejelentés kapcsán.
Az Olaszországban működő Stileo gyűjtőoldalt ugyancsak az ajánlatok összegyűjtésére és rendszerezésére hozták létre 2014-ben. Az indulás óta a vállalat havi 7 millió látogatóval és több mint 220 partner webáruházzal Olaszország egyik legnagyobb forgalmú divat e-kereskedelmi webhelyévé nőtte ki magát. Legfontosabb partnerei az Amazon, a Farfetch, az Escarpe, a Luisaviaroma, a Mec Shopping és a Maxi Sport.
„Nagyon örülünk, hogy csatlakozhatunk a GLAMI fejlett technológiai platformjához. Az elmúlt néhány évben a GLAMI sokat fektetett a gépi tanulási technológiák bevezetésébe, és nagyszerű eredményeket ért el a személyre szabott termékajánlatok, a hasonlósági és méretezhetőségi modellek, valamint a tartalomkezelés területén. Vállalkozásaink összefogásával ezen technológiákból hamarosan mind az olasz felhasználók, mind a partner webáruházak profitálhatnak. Küldetésünk továbbra is változatlan, azt szeretnénk, hogy az olasz fogyasztóknak az első számú választás legyünk, ha divatcikkeket keresnek az interneten” – mondta Igor Smolny, a Stileo vezérigazgatója.
Amíg a GLAMI az alapítása óta folyamatosan indította el szolgáltatásait a környező közép- és kelet-európai országokban (Csehország, Szlovákia, Olaszország, Görögország, Románia, Magyarország, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Litvánia, Lettország, Észtország, Törökország, Spanyolország), a Stileo-nak sikerült megállnia a helyét a rendkívül kompetitív olasz piacon, ahol ma már 35,6 millióan vásárolnak online, valamint az e-kereskedelem bevételeinek 26%-a divatcikkek vásárlásából származik1.
„Az akvizíciónak köszönhetően egy az olasz piacot jól ismerő, tapasztalt csapat csatlakozik hozzánk, valamint partner webáruházaink számára elérhetővé válik az olasz e-kereskedelmi piac. A következő hónapokra az a tervünk, hogy a Stileót áthelyezzük technológiai platformunkra, és tovább gyorsítjuk a növekedést a piacon. Izgatottan várjuk ezt a lépést, amely összhangban áll hosszú távú stratégiánkkal – Európa legjobb és legelismertebb online divatfelfedezési platformjának felépítésével” – nyilatkozta Ján Kešelák, a GLAMI bevételi vezérigazgatója.