A GLAMI divatkereső fenntarthatósági szűrők bevezetésével segíti a környezettudatos online vásárlást
A GLAMI divatkereső platform felületén az egyetlen kattintással szűrhető a nemzetközi textilipari tanúsítványokkal rendelkező termékek. Az AI-technológián alapuló megoldás több ezer vezető európai webáruház széttagolt kínálatából gyűjtött össze és jeleníti meg a felhasználók számára a kiválasztott fenntarthatósági feltételeknek megfelelő termékkínálatot.
A GLAMI.hu divatkereső mint a fenntartható divat támogatója környezetbarát keresési szűrők bevezetésével támogatja az etikus gyakorlatok előmozdítását a divatiparban és az online kereskedelemben. A felhasználók a keresőoldal webes felületén és az alkalmazásban megtalálhatók a szűrők igényeinek megfelelő beállításával, hogy még könnyebben találhassanak meg a kiválasztott fenntarthatósági feltételeknek megfelelően.
Az Európa 13 országában divatcikk kereső platformokat működtető GLAMI.group (Magyarországon Glami.hu) neurális hálózati modell alapú online katalógusa 4300 vezető európai webáruház kínálatából gyűjti össze és jeleníti meg a felhasználók számára a keresési feltételeknek megfelelő fejlesztést és havonta több mint40 millió tétel kategóriát. .
„A fenntartható száz divat egyre nagyobb teret hódít, 2023-ban márkákai alkalmaznak környezetbarát gyakorlatokat, népszerűsítik az etikus gyártási folyamatokat, vagy a körforgásos kezdeményezéseket. Hiszünk abban, hogy a fogyasztói szokások megváltoztatása és a digitális innováció együtt képes felajánlani az iparág globális károsanyag kibocsátásának csökkentését, és az etikus gyakorlatok tovább terjedéséhez, ezért fontosnak tartjuk, hogy egy könnyen használható megoldást tegyünk elérhetővé a fogyasztók számára a tájékozott választás érdekében” – mondta Xenofon Eleftheriadis , a GLAMI globális kommunikációs vezetője.
A felhasználók jelenleg két fő fenntarthatósághoz kapcsolódó keresési kategória közül választhatnak: az összes terméket szűrhető Fenntartható márkák, illetve Fenntartható anyagok alapján. egyéb 16 szűrő szolgál a nemzetközi textilipari tanúsítvánnyal rendelkező termékekre (BCI, B Corporation, BLUESIGN, BSCI, CmiA, Fair trade, Fair Wear, GOTS, GRS, LWG, OCS, OEKO-TEX, PETA-jóváhagyással vegán, RDS, RWS, Textile Exchange) , valamint további négy egyéb etikus jellemzők szerint történő keresésre (Organikus anyagokból, Újrahasznosított anyagokból készült, Vegán, és Tisztességes munkakörülmények között készült (Fairtrade)).
„A online kereskedelem bevételeinek legnagyobb része – csaknem 20 százaléka – a divatcikkek értékesítéséből származó 2022-ben és a várakozások szerint 2023-2027 között évről-évre kb. 10%-os ütemben fog nőni [1] . Ez a gyors ütemű növekedés a jövőben nagyobb igényt fog támasztani azokra az intelligens megoldásokra, amelyek képesek automatizáltan rendszerezni és a felhasználók igényeinek megfelelően személyre szabni a webshopok óriási kínálatát” – mondta Antonín Hoskovec, a GLAMI AI fejlesztési osztályvezetője .
[1] https://www.statista.com/outlook/dmo/ecommerce/fashion/worldwide