A Geox sikersztori igaz története (II.)

Az elmúlt év decemberében Magyarországon járt Mario Moretti Polegato, a Geox cipőmárka alapítója, tulajdonosa.
A bevezetem beszélgethetett a világhírű márka vezetőjével és még karácsony előtt közöltünk is egy anyagot a találkozáson elhangzottakról.

Az alábbiakban újabb részleteket olvashattok a Geox filozófiájáról, terveiről, fejlesztéseiről.

“Egy évben kétszer van kollekcióváltás. Olyan termékekkel, amik minden évszakban hordhatóak” – folytatta a tulajdonos.
“Az összes termékünkre igaz a jelző, miszerint a ‘Geox a cipő ami lélegzik”.”

– Igazán szép a dizájn, ráadásul akár üzleti tárgyalásra, akár túrázáshoz is készítenek lábbeliket.
“Fejlesztéseinknek köszönhetően sikerült megoldanunk azoknak az embereknek a problémáját is, akik sokat utaznak, de nem szeretnének több cipőt magukkal vinni. Olyan lábbeliket dobtunk a piacra, amik elegáns üzleti cipőknek néznek ki (elegáns bőr felsőrész, illetve hasított bőr talp), de a hóban, vízben is lehet velük sétálni. Olyan vízhatlan cipőkkel van dolgunk, amik lélegeznek annak ellenére, hogy esővízben járunk.
Tehát, akik használják cipőinket, elég egyetlen pár lábbelivel elindulniuk bármilyen üzleti útra is indulnak. Ez nagyon fontos, mert aki repülővel utazik nem nagyon akarja már feladni a csomagját, hanem fel akarja vinni azt magával a repülőgépre. Az, hogy egy cipőt berakjunk egy bőröndbe sok helyet foglal el. Nekem 45-ös lábam van és a fél csomagot a cipőm töltené ki.
Ez nem csak az én problémám, ez mindenki problémája. Amikor feladjuk a bőröndöt, sajnos nem tudjuk megérkezik e időben. Egy üzletember nem állhat ott naphosszat a reptéren, ha nem érkezik meg a csomagja.”

– Tervezik-e az elegánsabb női divat bevezetését is?
“Mondjuk azt, hogy divatot csinálunk, de a miénk nem egy extrém divat, amit mi úgy hívunk, hogy urban style.
Szerepelnek a Geox portfóliójában a cipők mellett, blézerek, kabátok, amiket mindennap használunk. Ezek mindegyike minőségi árú és valamennyi divatos is, ráadásul bennük van technológia is.
Amennyiben esetleg olyanokra gondol, mint felsőbb kategóriájú, elegánsabb ruhák, akkor azt kell mondanom, nem tervezünk ilyeneket forgalomba hozni. Azok nem képezik a programunk részét.
De azt gondoljuk, hogy a dzsekik nem blézerek, amik évről-évre változnak.
Azok a nők, akik a kabátjainkat hordják, szívesen viselik azokat akár az üzleti életben, vagy a mindennapokban, úgyhogy azt gondoljuk, ez így teljesen rendben van.”

A Geox divattervezőkkel, stylist-okkal is dolgozik kollekciói megalkotásán – mint az olvasható sorozatunk első részében is.
Ezzel kapcsolatban kérdeztük a cégvezetőt, hogy dolgozik-e olasz dizájnerekkel – elvégre az olasz stílust mindenki elismeri.
“Van egy nemzetközi divattervező a csapatban. Az Ő neve Patrick Cox. Ő nagyon híres. Ő a topp kollekciónk részeit tervezi.
A Váci utcában található üzletünkben például van egy sarok, ami kifejezetten a Patrick Cox által tervezett termékeket mutatja be.
Ilyen üzletrészek a világ minden pontján megtalálhatóak. Kifejezetten azoknak a vásárlóknak, akik még többet szeretnének.”

– Erről jut eszünkbe. Tudja hogy mennyi üzlete van Magyarországon és hány alkalmazottat foglalkoztat itt?
“Jelenleg három üzletünk van Magyarországon, de ez a következő hónapokban bővülni fog. Emellett közel ötven olyan üzlet van, ami nemcsak a Geox termékeit forgalmazza, hanem a többi cipőmárkát is.
Az alkalmazottakkal kapcsolatban annyit tudok, hogy a világon harmincezer alkalmazottam van. Nem szoktam országokra lebontani, mert számunkra minden munkatárs fontos – függetlenül attól, melyik régióban tevékenykedik.
Mert a siker, a közös eredményesség a legfontosabb.”

– Tudna esetleg arról beszélni, hogy mely országokban a legkedveltebb a márka?
“Olaszország, ahol 54 millió ember él és 2014-ben 7 millió pár cipőt adtak el. Ezen a piacon aztán tényleg mindenki jelen van a piacon és hatalmas verseny van a fogyasztókért. A következő cél az lenne, hogy ugyanolyan híresek
legyünk a legtöbb piacon, mint Olaszországban.”

A folytatásban a társadalmi felelősségvállalásról faggattuk Mario Moretti Polegato urat.
“A Geox esetében egy multinacionális cégről van szó, amely piacvezető. A vállalat olyan mint egy család. Minél fontosabb, sikeresebb, annál inkább ott kell, hogy legyen ezen a téren is, mert erre a társadalomnak van szüksége.
Véleményem szerint kötelességünk hasznossá válni, nemcsak a befektetőknek pénzt/keresetet adni, hanem hasznosnak lenni a szociális tevékenységekben is.
Mi ezt nem úgy érjük el, hogy pénzt adományozunk, hanem részt veszünk aktívan a hátrányos helyzetű emberek felzárkóztatásában, alkalmazásában.
Mint ismert, mi down-szindrómás fiatalok által festett dekorált cipőket, kendőket, sálakat dobunk a piacra. Ezzel egyrészt munkát, elfoglaltságot, sikerélményeket adunk számukra, másrészt az ebből befolyt összeget visszafordítjuk.
Ilyen megoldásban eddig senki nem gondolkozott. Ez a mi találmányunk.
Mi úgy tudunk segíteni, hogy többet adunk, mint csak a pénz!”

Majd egy kis sport következett…
A Geox ott volt az elmúlt években a Forma-1-ben is, a Red Bull csapatánál. Azt is tudjuk, hogy a szintén olasz Ferrarit a Puma szponzorálja.
Ezzel kapcsolatban faggattuk Mario Moretti Polegatot.
“Igen, mi voltunk az egyik legfőbb szponzora a Red Bullnak 4 évig. A vezető pilóták a Geox cipőiben versenyeztek és Sebastian Vettellel több világbajnoki címet is bezsebelhettünk.
Nagy tapasztalatunk van az autósportban de ez a szponzorálás inkább a fejlesztésről szólt. Mi nem azért támogattuk cipőkkel a Red Bull pilótáit, hogy visszaköszönni lássuk Vettelék ruházatán a Geox emblémát, hanem azért, hogy extrém körülmények között tesztelhessünk új technológiákat.
Mi a Forma-1-re úgy tekintettünk mint egy laboratóriumra, ott teszteltük a termékeket.
Megnézhettük, hogyan viselkednek az általunk használt anyagok magasabb hőmérsékletben, vagy éppen esőben, hidegben. De azt is megvizsgálhattuk, mi van akkor, amikor egy versenyző a nagy pszichés nyomás és a meleg miatt közel két órán izzad.
Ezek a legjobb körülmények arra számunkra, hogy teszteljük a technológiánkat,
hogy megnézzük mennyire tudnak lélegezni cipőink.
A ma használt megoldások/technológiák közül több olyan is van, ami a Forma-1-es pilóták tesztjeiből jött…”

Folyt. köv.!