A Fujitsu ügyfélélmény-átalakítási modellje aranyérmes lett a European Customer Experience Awards 2022 díjkiosztóján

  • A 2022-es European CX Awards független zsűrije a Fujitsu ügyfélélmény-átalakítási modelljét választotta a legjobbnak. „Az év CX csapata” kategóriában arany, „A legjobb B2B stratégia” kategóriában pedig ezüst fokozatot szerzett a vállalat.
  • A Fujitsu CX Performance Center (CXPC) 11 CX-coachot foglalkoztat, több mint 30 kiemelt ügyfélcsapattal 8 európai országban.
  • A Fujitsu szűk két éve alkalmazott CX Coaching modellje és módszertana rendkívüli pozitív hatást gyakorolt a vállalat NPS-mutatójára, és több mint 20 millió dollár értékű új ügyfélmegrendelést és szerződésmegújítást eredményezett.

A Fujitsu arany fokozatot szerzett a European Customer Experience Awards 2022 díjprogramban ügyfélélmény-átalakítási (CX) modelljével a régióban elért gyors és jelentős fejlődésnek köszönhetően. A díjprogram elismert független iparági CX-szakértőkből álló zsűrije élő online esemény keretében hirdetett eredményt.

A Fujitsu CX Performance Center (CXPC) csapata arany fokozatot szerzett „Az év CX-csapata” kategóriában és ezüstöt „A legjobb B2B-stratégia” kategóriában. Az európai ügyfélélmény-átalakítási projektekre összpontosító győztes csapat kevesebb mint két éve működik, 11 CX-coachcsal és több mint 30 ügyfélcsapattal 8 európai országban. A coachok nagymértékben javítják a Fujitsu ügyfeleinek nyújtott élményt. A Fujitsu szeretné ezt a programot valamennyi ügyfélcsapata gyakorlatába beépíteni az európai régióban a következő hónapok során.

A Fujitsu CX Coaching programjának lényege, hogy a különféle háttérből érkező coachok a Fujitsu munkatársi csapatainak szerves részeként javítják az ügyfélélményt Európa-szerte minden munkanapon. A CXCP 2020-as megalapítása óta a Fujitsu mérhető eredményjavulást ért el az ügyfelek visszajelzéseiben és különféle iparági felmérésekben1 – pontszámát és rangsorban elfoglalt helyét tekintve egyaránt javította teljesítményét a hasonló vállalatokhoz képest. A Fujitsu infokommunikációs-technológiai (IKT) cégként szerzett NPS (Net Promoter Score) eredménye 31 pontot javult, míg digitális átalakulást támogató vállalatként 25 ponttal nőtt a pontszáma, ami azt is jelzi, hogy a Fujitsu e két attribútum szerinti megítélése konvergenciát mutat. A Whitelane kutatóügynökség által szintén ebben a naptári évben készített független IT-outsourcing jelentések megállapították, hogy a Fujitsu jelentős előrelépést ért el az általános ügyfélegedettségi pontszámok terén egész Európában, különös tekintettel az Egyesült Királyságra. Ugyanebben az időszakban a vállalat több mint 20 millió dollár árbevételre tett szert az átalakítást támogató tevékenységek, köztük a CX-coaching pozitív hatásának köszönhetően.

A program a legmagasabb szintű vezetés támogatását élvezi

Az ügyfélélmény átalakítása iránt elkötelezett CXCP működését a Fujitsu legmagasabb szintű európai vezetője, Paul Patterson, a Fujitsu európai régiójának vezérigazgatója is támogatja. A globális régiók teljesítményét személyesen a Fujitsu vezérigazgatója és digitális átalakulásért felelős vezérigazgató-helyettese, Takahito Tokita felügyeli Tokióból.

„A Fujitsu küldetésének tartja az iparágvezető ügyfélélmény biztosítását, és azt szeretné, hogy ügyfelei kiváló teljesítményt nyújtó, megbízható digitális átalakulási partnerként tekintsenek rá. A programunk elindítása után szűk két évvel elnyert arany fokozat a belső kulturális átalakulás iránti elkötelezettségünk elismerése. Bizonyítja, hogy CX-programunk a maga nemében egyedülálló, és pozitívan befolyásolja az ügyfeleinknek nyújtott élményt. A Fujitsu meggyőződése szerint az átalakulást támogató CX-coaching kézzelfoghatóan javítja az ügyfélélményt, erősíti az ügyfélhűséget, növeli az üzleti nyereségességet és fokozza a fenntarthatóságot” – nyilatkozta Paul Patterson.

A Fujitsu által elnyert CX-díj az ügyfeleknek nyújtott szolgáltatások terén elért fejlődést tükrözi. Az Egyesült Királyságban a vállalat közvetlenül is kínál CX-tanácsadási szolgáltatásokat ügyfeleinek. Ennek során az egyedi és konkrét ügyféligények alapján modellezi a költségeket.