A digitális játékok pozitív hatással lehetnek a gyermekek jólétére

Az UNICEF Innocenti – Globális Kutatási és Előrelátási Hivatal – új kutatása szerint a digitális játékok hozzájárulhatnak és támogathatják a gyermekek jólétét, ha a gyermekek igényeit szem előtt tartva alakítják ki őket.

A tanulmány azt mutatja, hogy a jól megtervezett digitális játékélmények lehetővé teszik a gyermekek számára, hogy megtapasztalják a kontroll érzését, szabadon döntsenek, és megtapasztalják a mesteri képességet és a sikerélményeket. Segíthetnek a gyerekeknek abban is, hogy szabályozzák érzelmeikat, érezzék a másokkal való kapcsolatukat, és örömüket lelik az új ötletek alkotásában, felfedezésében és cselekvésében. Az ilyen típusú élmények létfontosságúak a gyermekek jóléte szempontjából, és akár fejlődésüket is támogathatják.

Bo Viktor Nylund, az UNICEF Innocenti igazgatója a következőket mondta: „Évtizedek óta az emberek gyakran azt feltételezték, hogy a digitális játékok valamilyen módon rosszak a gyerekek számára, aláásva a jólétüket. Az új tanulmányunk azonban sokkal összetettebb képet fest, amelyben ezek a játékok valóban hozzájárulhatnak a gyerekek jólétéhez, és pozitívan támogathatják őket, ahogy felnőnek.”

„De nem minden gyerekre vannak pozitív hatással a játékok, és – ami döntő jelentőségű – nem minden játék van pozitív hatással a gyerekekre. Valójában ahhoz, hogy a játékok támogassák a gyermekek jólétét, a játéktervezőknek figyelembe kell venniük a gyerekek szükségleteit, és olyan játékokat kell tervezniük, amelyek támogatják ezeket az igényeket” – mondta Nylund.

Anna Rafferty, a LEGO Group Digital Consumer Engagement részlegének vezető alelnöke a következőket mondta: „Az UNICEF és a vezető akadémikusok izgalmas kutatása azt mutatja, hogy a biztonságos és inkluzív digitális játék mélyen pozitív hatással lehet a gyerekek életére. Büszkék vagyunk arra, hogy hasonló gondolkodású szervezetekkel működhetünk együtt, hogy megértsük, hogyan lehet a digitális élményeket úgy kialakítani, hogy a gyermekek jóléte az első helyen álljon. Ezek az eredmények lehetővé teszik a felelős vállalkozások számára, hogy olyan digitális jövőt hozzanak létre, ahol a gyermekek biztonságban vannak, ápolják őket, és felkészültek a boldogulásra.”

A digitális gyártók tervezhetnek és kell is a gyermekek jóléte érdekében
Ez a kutatás a Responsible Innovation in Technology for Children (RITEC) projekt részeként készült, amely olyan szervezetek nemzetközi együttműködése, amelyek szerint a digitális technológia tervezésének és fejlesztésének támogatnia kell a gyermekek jogait és jólétét. A projektet az UNICEF és a LEGO Group társalapítója, a LEGO Alapítvány finanszírozza.

A tanulmány megállapította, hogy a játékok támogathatják a gyermekek autonómia-, kompetencia-, kreativitását és identitástudatát, valamint segíthetik őket az érzelmek szabályozásában és a kapcsolatok kialakításában. De a jóllét ezen szempontjai közül egy vagy több támogatásához a digitális játékoknak tartalmazniuk kell bizonyos funkciókat. Például, hogy támogassa a gyerekek autonómia érzését, egy játék irányíthatja őket, lehetővé teheti számukra, hogy döntéseket hozzanak a játékmenettel kapcsolatban, és arra ösztönözze őket, hogy dolgozzák ki saját stratégiájukat a fejlődéshez. A kreativitás támogatására egy játék lehetővé teheti a gyerekeknek, hogy szabadon fedezzék fel és oldják meg a problémákat, vagy létrehozzák saját karaktereiket vagy elbeszéléseiket.

Bo Viktor Nylund elmondta: „Ez a kutatás nemcsak azt segít megértenünk, hogy a játékok hogyan befolyásolhatják a gyerekek jólétét, hanem segít a játékok gyártóinak és tervezőinek megérteni, hogy milyen elemeket tartalmazhatnak a gyermekek támogatására. Reméljük, hogy figyelembe veszik ezeket az eredményeket, amikor megtervezik azokat a játékokat, amelyekkel gyermekeink a jövőben fognak játszani.”

A digitális játékokkal játszó gyerekek biztonsága – ez a létfontosságú téma, amely már sok kutatás tárgyát képezi – nem kapott olyan hangsúlyt ebben a tanulmányban, de mégis alapvető fontosságúnak találták a gyermekek jólétének védelmében.

Ez a kutatás – amely a Sheffieldi Egyetemmel, a New York-i Egyetemmel, a New York-i City University-vel és a Queenslandi Műszaki Egyetemmel közösen készült – megállapítja, hogy a digitális játékokat gyártó cégek és játéktervezők támogathatják és támogatniuk is kell a gyerekek jólétét a játékokon keresztül. gyártják, meggyőzően bizonyítva, hogy a digitális játék különösen pozitív hatással van a gyermekek jólétére, ha mély érdeklődési körükre, szükségleteikre és vágyaikra reagál.

A kutatásról és annak eredményeiről szóló jelentés mai közzétételét az év végén követi egy útmutató, amely segíti a vállalkozásokat abban, hogy ezeket az eredményeket beépítsék az általuk tervezett játékokba.