Zöldebb AVON egy fenntarthatóbb jövőért

Beauty face. Woman model with natural makeup and healthy skin behind green leaf plant. Portrait of beautiful asian girl with nude nails, big lips and sexy smile in tropical nature

Az AVON fenntarthatósági vállalásai 2030-ig

Zéró szén-dioxid kibocsátás, újrahasznosítható csomagolóanyagok, saját hulladéktermelés felszámolása, újrahasznosítási ráta növelése és a vízfelhasználás csökkentése – többek közt ezek az AVON és a Natura &Co legfontosabb, globális, az elkövetkezendő tíz évre vonatkozó környezetvédelmi vállalásai. A 2020-as Responsible Business Report részletesen bemutatja a vállalat eddig megtett lépéseit és jövőbeli célkitűzéseit a fenntarthatóság terén.

Az AVON hisz abban, hogy ha egy jobb világot teremt a nők számára, az minden ember számára jobb világot eredményez. Felelős vállalatként jelentős figyelmet fordít a nőket érintő témákra, mint a mellrák, illetve a nemi megkülönböztetésen alapuló erőszak elleni küzdelem, de mindig is kiemelten kezelte a társadalom egészét érintő ügyeket is. A fenntartható vállalati működés az AVON számára ma már nem választási lehetőség, hanem a működését meghatározó stratégiai alapelv. Ennek gyakorlati bizonyítéka, hogy a vállalat a 2020-ra kitűzött vállalásait teljesítette, sőt három területen – a szén-dioxid kibocsátás, a hulladéktermelés csökkentése és újrahasznosítás területén – felállított célkitűzéseit már 2019-ben elérte. Többek között 20%-kal csökkentette a szén-dioxid kibocsátását, 30%-kal a keletkező hulladék mennyiséget és 40%-kal kevesebb vizet használ fel a 2005-ös bázisévhez viszonyítva.

A vállalat 2019-ben összeolvadt a Natura &Co-val, ennek eredményeképpen létrejött világszinten a negyedik legnagyobb, teljes mértékben szépségiparral foglalkozó vállalatcsoport, amely így már egyesített erővel lép fel a fenntarthatósági kérdésekben is. Ennek fényében az AVON, a Natura &Co terveivel összhangban új célokat tűzött ki maga elé a fenntarthatóság terén is. „Felelős vállalatként kiemelten kezeljük a környezetünk megóvásáért tett törekvéseinket. Ennek megfelelően határoztuk meg globálisan a legfontosabb területeket, ahol már 2020-ra jelentős eredményeket értünk el, de 2030-ig szeretnénk újabb lépéseket tenni, és még inkább a környezetéért felelős, fenntartható vállalatként működni” – nyilatkozta Olasz Henrietta, az AVON Magyarország ügyvezető igazgatója.

Az AVON a 2020-as Responsible Business Reportjában határozta meg mindazokat a célokat, amelyeken az elkövetkezendő években nagy erőkkel kíván dolgozni. Ennek értelmében két fő területre fókuszál: a szén-dioxid kibocsátás minimalizálására és a csomagolás fenntarthatóvá tételére. A szén-dioxid kibocsátást, mely az üvegházhatás legnagyobb okozója, 2030-ra net zero kibocsátási szintre kívánja csökkenteni. Hulladékcsökkentés terén a vállalat idő előtt elérte a 2020-ra kitűzött célját: a keletkezett hulladék mennyisége összességében a 2019-es adatokhoz viszonyítva 21%-kal, a 2005-ös kiindulási mennyiséghez képest pedig 46%-kal csökkent. Cél, hogy 2025-re teljes mértékben megszüntesse a saját gyártási folyamatai során keletkezett hulladékképződést – ez a disztribúciós központok 83%-nál már jelenleg is teljesül. Ezzel párhuzamosan 2025-re 95%-ra növelné a termelésen belüli újrahasznosítási rátát, amely a sikeresen újrahasznosított hulladék arányát méri. Ezen területen a korábbi, 2020-as vállalását is már határidő előtt teljesítette. A vállalat ugyanakkor a vízfelhasználás területén is jelentős eredményeket ért el az utóbbi években, melyet további 5%-kal szeretné csökkenteni 2025-re. Az AVON nehezen lenne elképzelhető a kultikus katalógus nélkül, így érthető mód a vállalat számára a papírfelhasználás racionalizálása is évek óta kiemelten fontos terület. Ennek eredménye, hogy 2020-ra a nyomtatott katalógusok és egyéb kiadványok világszert 100%-ban újrahasznosított papírból készülnek, illetve 2018-ban bevezették az interaktív- és online katalógusokat is.

A termékek csomagolása tekintetében még nagy út áll a vállalat előtt, hiszen rendkívül széles termékportfólióval rendelkezik. A vállalat azt tűzte ki feladatként, hogy 2025-ig a csomagolások 65%-a, míg 2030-ra a felhasznált csomagolóanyagok teljes egészében – beleértve a kartoncsomagolást is – újrahasznosított, újrahasznosítható vagy komposztálható anyagból készüljenek. Mindemellett 2030-ig további 20%-kal redukálná a vállalat a csomagolóanyag felhasználását, amelyet az egyes termékek űrtartalmának változtatásával érne el. „A Care és a Senses márkák kapcsán világszerte áttérünk a 750ml-es kiszerelésről a 720ml-esre, így az új tubusok előállításához éves szinten 18%-kal kevesebb műanyagot használunk fel” – tette hozzá Olasz Henrietta. „Egy másik példa erre, hogy a megújult Anew szérumok üvegcséi 74%-kal könnyebbek lettek, amely következtében éves szinten 26 tonnával tudjuk csökkenteni a csomagolóanyag szükségletünket.”

A környezetvédelmi felelősségvállalás azonban mindezeken is túlmutat. „A Föld szeretete egyet jelent a biológiai sokszínűség megóvásával és az erdőírtás megelőzésével. A Natura &Co család részeként az AVON beszerzési struktúrája mára az egész vállalatcsoportra kiterjedő erőfeszítéssé nőtte ki magát, és még tovább fokozza a megbízható forrásokból származó, felelősségteljes beszerzési munkát” – nyilatkozta az ügyvezető. A Natura &Co „Commitment to Life” elnevezésű kötelezettségvállalása 2025-re az AVON számára is biztosítja a kritikus ellátási láncok teljes nyomon követhetőségét és tanúsítását, beleértvé a megvásárolt pálmaolajat, csillámot, papírt, alkoholt, szóját és gyapotot.

Ezen vállalást erősíti az állatok jólétének tiszteletben tartása is, amely az AVON termékbiztonsági filozófiájának egyik alappillére. A vállalat több mint három évtizede aktívan dolgozik a biztonságos, állati kísérleteket nem igénylő tesztelési folyamatok fejlesztésén. A kitartó munka eredményeképpen nem csupán a FRAME nyuszis logója került fel az AVON termékekre, hanem 2019 végén a vállalatot a Peta, azaz a People for the Ethical Treatment of Animals elnevezésű állatvédő szervezet átsorolta „Az állatkísérletek megszüntetésén és kiváltásán dolgozó vállalatok” listájára.

Az AVON több mint egy üzleti vállalkozás, hiszen egy óriási közösség, amely immár 135 éve dolgozik azon, hogy egy jobb világot teremtsen. Nemcsak a nőkkel, nemcsak a nőkért, hanem a jövőért is”- tette hozzá Olasz Henrietta.