Az ISG a Fujitsu három digitalizációs esettanulmányának is kiemelkedő minősítést adott

  • Az ISG egyidejűleg a Fujitsu három esettanulmányát is kiemelkedőnek minősítette
  • A rangos elismerés az ügyfélvállalatra gyakorolt jelentős pozitív hatásért jutalmazza az egyedülálló, innovatív digitális átalakulási megoldásokat
  • A megoldások a mesterséges intelligencia innovatív alkalmazásával továbbfejlesztik a gyártási minőségellenőrzés folyamatát, gyorsítják a kárigények feldolgozását, és blokklánc segítségével úttörő jelentőségű rizskereskedelmi platformot hoznak létre

A Fujitsu három digitalizációs esettanulmánya is kiemelkedő minősítést kapott az Information Services Group (ISG) globális technológiai kutató és tanácsadó cégtől a 2021. évi Digital Case Study Awards díjprogramban. A Fujitsu esettanulmányai között szerepel egy az autóbalesetek utáni kárigények feldolgozását gyorsító MI-projekt, egy blokklánccal támogatott globális rizskereskedelmi platform és a komplex repülőalkatrészek gyártásának automatikus minőségellenőrzését megvalósító program.

Az ISG Digital Case Study Awards díjprogramban a digitális átalakulási projektek céljait, megoldásait és eredményeit értékelik. A technológiaszállítók és a szolgáltatók a világ minden tájáról nyújtanak be esettanulmányokat. A nagyvállalati ügyfelek által független módon validált esettanulmányokat az ISG digitalizációs szakértőkből álló ellenőrző bizottsága vizsgálja meg. A kiválasztás a digitális átalakulás ügyfélvállalatra gyakorolt kézzel fogható hatásának többdimenziós értékelése, valamint a szolgáltatói megoldás egyedisége alapján történik.

Sanjeev Kamboj, a Fujitsu nagyvállalati átalakulásért, felhőért, adatokért, digitalizációért, valamint a többfelhős működés népszerűsítéséért felelős vezetője elmondta: „A Fujitsunál világos célt tűztünk ki magunk elé. Szeretnénk fenntarthatóbb hellyé tenni a világot, és az innováción keresztül bizalmat építeni a társadalomban. Ügyfeleinkkel szorosan együttműködve képesek vagyunk megoldani a problémáikat, legyen szó a globális rizskereskedelem egyszerűsítéséről és észszerűsítéséről, a kárigények feldolgozásának gyorsításáról, vagy a gyártási minőségellenőrzés továbbfejlesztéséről. A célunk mindig a fejlett technológiák ügyfeleink számára legelőnyösebb kombinációjának biztosítása. Az eredmények magukért beszélnek. Javítottuk a hatékonyságot, észszerűsítettük a folyamatokat, és lehetővé tettük az ügyfelek megbecsült munkatársai számára, hogy arra összpontosítsanak, amiben a legjobbak. Kivételes elismerés számunkra, hogy az ISG díjazta az általunk végzett munkát.”

Három kiemelkedő esettanulmány – gyártóipar, biztosítási szektor, árukereskedelem

A Fujitsu az Aioi Nissay Dowával, a telematikával támogatott gépjármű-biztosítások úttörőjével együttműködve olyan intelligens kárigénykezelő rendszert dolgozott ki, amellyel mintegy 50%-kal gyorsítható a kárigény-rendezés folyamata. A gyakran a sofőr visszaemlékezésére támaszkodó, szubjektív baleseti beszámolók helyett a Fujitsu által kidolgozott megoldás objektív módon rögzíti a balesettel kapcsolatos kritikus információkat. MI-alapú képfelismerési technológiával, pontosan azonosítja például a gyalogosokat, a fehér vonalakat vagy más forgalmi jelöléseket, a közlekedési lámpa színét, miközben a Fujitsu egyedülálló, nagy pontosságú 3D pozícióbecslő technológiája pontosan rögzíti a gépjármű helyzetét és a balesetben érintett többi jármű sebességét.

A Fujitsu második kiemelt esettanulmánya a GKN Aerospace vezető repüléstechnikai vállalattal közösen megvalósított projekt, amelynek célja a komplex szénkompozit alkatrészek gyártásában alkalmazott a hibafelismerési folyamat automatizálása. Az ilyen alkatrészek jelentős részét a repülőgépek szerkezetében használják fel, ezért a lehető legmagasabb szintű minőségellenőrzésre van szükség. Az alkatrészek vizsgálatát korábban magasan képzett személyzet végezte, több órán keresztül. A Fujitsu kiterjesztett hibafelismerő (ADR) megoldása ezzel szemben órák helyett perceken belül elvégzi az alkatrészek vizsgálatát, kiegészítve a szakemberek képességeit. A megoldás a pulzusvisszhang-adatok és az áteresztési adatok kombinációjával dolgozik. A Fujitsu MI modelljeit betanították arra, hogy közvetlenül a nyers ultrahangos adatokból képesek legyenek behatárolni és leírni a diszkrét és nem diszkrét hibákat. A GKN Aerospace várakozásai szerint az új MI platform akár 50%-kal is gyorsíthatja a feldolgozási időt, ami azt jelenti, hogy a vállalat több komponenst tud előállítani ugyanannyi idő alatt, és javul a munkatársak produktivitása. A megoldás egyben a részletesebb gyártási információszerzés és az intelligens döntéshozás alapjait is megteremti.

A harmadik kiemelt esettanulmány a világ első blokklánc-alapú digitális rizskereskedelmi platformja, a Rice Exchange átalakításáról szól. A világ legnagyobb mezőgazdasági árutőzsdéjének számító rizspiacon gyakoriak a hatékonyságbeli problémák. A Fujitsu által megtervezett és bevezetett piactér blokklánc-alapú integrált ellátásilánc-megoldással garantálja a biztonságot, az átláthatóságot, a hatékonyságot és a követhetőséget. A privát engedélyezéssel működő blokklánc megszünteti az ellátási lánc súrlódásait és csúszásait, és biztosítja a nemzetközi rizskereskedelem biztonságát és átláthatóságát azáltal, hogy minden érintett valós időben, ugyanazokat az ellenőrizhető adatokat látja. Jelenleg több mint 300 szervezet használja a piacteret. A kereskedés költségeit több mint 20%-kal sikerült csökkenteni, és a tranzakciók 90%-a hat percen belül lezajlik – szemben a korábban jellemző több hetes átfutási idővel.

„Az elmúlt év eseményei felgyorsították a digitális technológiák és üzleti modellek bevezetését” – mutatott rá Paul Reynolds, az ISG partnere és kutatási vezérigazgató-helyettese. „Az általunk vizsgált nagyvállalati projekteknél a felhasználói és az ügyfélélmény javítása volt a fő célkitűzés. Az innovatív, nagy hatású megoldások meggyőzően bizonyították, milyen komoly szerepet játszanak a szolgáltatóvállalatok a működés átalakításában.”