Az amerikai foci után a baseball nézőszámait is lekörözi az e-sport

Már több mint egy milliárd dollárra értékelik a befektetők az e-sport iparágat, miután kétszámjegyű növekedést mutatott a nézőszám az utóbbi években. Ez az óriási érdeklődés Magyarországon is jól látható: a jelenleg futó K&H Magyar Nemzeti E-sport Bajnokság (K&H MN3B) mérkőzéseit már tavaly is több mint 700 ezren követték.

Nemzetközi nézőszám tekintetében már 2019-ben lehagyta az amerikai focit az e-sport, 2022-re pedig várhatóan 593 milliós táborával a baseballt is megelőzi. A rajongók mellett a profi sportolók is egyre jobban érdeklődnek a sport egyik legdinamikusabban fejlődő ága iránt. Olyan hírességek terveznek befektetni, mint Michael Jordan, sokak szerint minden idők legnagyszerűbb sportolója, vagy Steph Curry, az amerikai kosárlabda bajnokság (NBA) egyik jelenlegi legjobb játékosa. Tony Hawk, a legendás gördeszkás pedig tanácsadóként segíti egy e-sporttal foglalkozó cég munkáját.

robbanásszerűen növekszik a szurkolótábor

Részben a világjárvány hatására, az e-sport nézők száma hatalmas ugrást mutatott az elmúlt egy évben. A streamek, azaz közvetítések legfontosabb platformján, a Twitchen egyszerre átlagosan majdnem egymillióan követnek egy-egy adást, és ez a szám a nagyobb léptékű események idején a sokszorosára nőhet. A 2020 októberében játszott nemzetközi League of Legends (LoL) Bajnokságot például 45 millióan, azaz nagyjából annyian nézték, mint a 2020-as NBA amerikai kosárlabda bajnokság döntőjének hat mérkőzését összesen.

és mi a helyzet Magyarországon?

Itthon is meredeken ível felfelé a szurkolói érdeklődés az e-sport iránt, 2019 és 2020 között a stream csatornák nézőszáma majdnem megduplázódott. A K&H MN3B versenysorozatot – ahol idén több mint 4000 játékos, közel 400 csapat nyolc játékban mérheti össze tudását – tavaly több mint 720 ezer, ebben az évben pedig már most több mint háromszázezer szurkoló követte a közvetítéseken. A legizgalmasabb, sorsdöntő összecsapások pedig még hátra vannak! Nem véletlen az érdeklődés: olyan tehetségek kerülnek ki a bajnokságból, mint Szaniszló „Xeanny” Bálint, aki jövőre már a neves balkáni e-sport ligában folytatja pályafutását. „A magyar e-sportolóknak is egyre több lehetőségük van arra, hogy megmutassák tudásukat és elkötelezettségüket, minél több világversenyre jussanak ki, és emellett minél több szurkoló érdeklődését keltsék fel a 21. század leginnovatívabb sportja iránt” – magyarázta Horváth-Magyary Nóra, a K&H, a hazai e-sport első, iparágon kívüli nagyvállalati támogatójának kommunikációs ügyvezető igazgatója.

A versenyközvetítések mellett a legnépszerűbb gamer Twitch csatornákat, a „WeAreTheVR”-t és a „KriszhAdvice”-ot külön-külön kis híján félmillióan követik, tartalmaikat pedig összességében több százezer órán keresztül nézték már a rajongók. A legkedveltebb játékok közé itthon, mint ahogy nemzetközi viszonylatban is, a LoL, a Counter-Strike:GO (CS:GO) és a Fortnite tartoznak.