A XIII. Újbuda Jazz Fesztivál bemutatja
Acid Mothers Temple & The Melting Paraiso U.F.O. (JP)
makrohang (HU)
2017. szeptember 29., péntek 20:00
A38 Hajó Koncertterem – Petőfi híd budai hídfő
Jegyár: 2500 Ft, elővételben: 2000 Ft. Jegyek elővételben vásárolhatók az A38 Hajó honlapján, illetve személyesen az A38 Hajón.
Hat év után újra Budapesten a kortárs pszichedelikus noise rock egyik legfontosabb formációja, a Makoto Kawabata vezette Acid Mothers Temple! A még a meglehetősen extravagáns japán art-rock színtéren belül is különlegesnek számító „lélek-kollektíva” lételeme a kísérletezgetés: a lemezről lemezre változó tagság és a szinte megszámlálhatatlan szub-formáció mellett erre a legjobb példa az élő fellépéseik. Ott örvénylik bennük a krautrock és a noise-punk, Hendrix és Stockhausen, a befelé űrhajózós pszichedélia és a kíméletlen zaj, valamint az országra jellemző sajátosan groteszk humor. Ebből adnak majd ízelítőt szeptember huszonkilencedikén, a tizenharmadik Újbuda Jazz Fesztivál keretében.
A38 honlap, jegyvásárlás >>> | A38 sajtócsomag >>>
A meglehetősen kiterjedt és lüktető japán art-rock színtér talán legismertebb zenekara Makoto Kawabata ezerfelé ágazó, áttkeinthetetlenül bonyolult, és ennek megfelelően zseniális óriási művészcsoportja, az Acid Mothers Temple. A nagyszabású „lélek-kollektíva”, ahogy a tagok magukat nevezik 1995-ben jött létre, és azóta számtalan zenész, képzőművész és performer fordult meg köreikben. Többek között Tatsuya Yoshida, a Ruins és a pár éve az A38-on is fellépő Zeni Geva dobosa, vagy a jelenlegi felállásban is gitározó Tabata Mitsuru, aki a KK Null vezette hardcore-noise rock banda mellett még a Boredomsban is megfordult. Ráadásul a különböző felállások mindegyike egy-egy autentikus AMT-formáció, az alapnév mögé biggyesztett kiegészítéssel jelezve a változásokat – így valószínűleg még a legelszántabb zenemániások is elvesztek már a kollektíva retró softcore borítói mögött rejtőző poszt-hippi világában.
Egy dolog azonban állandó: a japán Frank Zappa, Makoto Kawabata és a rá – valamint előképére – jellemző sajátos humor, valamint zenei stílus. Utóbbi a hatvanas-hetvenes évek hallucinogénektől és flower powertől fűtött pszichedelikus-progresszív rockzenéjében gyökerezik, de ott kavarog benne a korai krautrock vagy a folk is, az ország hagyományosan erős zaj és indusztriális zenei színterének hatásáról nem is beszélve. Minden Acid Mothers Temple koncert egyszerre hippi örömünnep, súlyosan beborult befelé űrhajózás, durva zajtámadás és a kozmikus adóvevők irányba állítása.
A zenekar utoljára hat éve járt Magyarországon és akkor egy nehezen felejthető koncertet adott az A38-on. Most ugyan némileg módosult felállásban, de a régi vehemenciával tárják majd szélesre az érzékelés kapuit, hogy mindenki megtapasztalhassa, milyen lett volna, ha Woodstockot a Fuji (vagy a Kailash) tövében rendezték volna meg.
A zenekar tagjai
Makoto Kawabata – gitár, ének
Higashi Hiroshi – szintetizátor, billentyűk, gitár, ének
S/T – basszusgitár, ének
Satoshi Satamoto – dob
Tabata Mitsuru – gitár, ének
Extrák
Kawabata Makoto interjú az SoundOfJapan.hu-n
—
A makrohang a Talentométer megnyerése óta az egyik legizgalmasabb hazai koncertzenekarrá fejlődött. A sajátos kísérleti jazz-noise-posztrock amalgánjukat csak „jazz for metalheads”-ként definiáló trió úgy írja újra a power trio fogalmát, hogy közben egy pillanatra sem érződik rajtuk az erőlködés. Sokkal inkább a szokatlan zenei hatások és a fiatalos hév, amelyekkel áttörik a műfaji korlátokat. Hozzáállásuk, áradó kreativitásuk és sodró színpadi jelenlétük miatt a koncertjük tökéletes indítása lesz az estének.
A zenekar tagjai
Nagy Gergely – gitár
Gyányi Marcell – basszusgitár
Czirják Tamás – dob
Lemezek
MAXREBO EP, 2014