Erősíti szakmai kapcsolatait a MOME
A 2020 óta alapítványi formában működő Moholy-Nagy Művészeti Egyetem tudástranszfer alapú partnerségekkel bővíti szakmai kapcsolatait. A program kiemelt fókuszterületei közé tartoznak az iparági trendkövetés és a pályakezdők támogatása. Elsőként a BE LIGHT!, a Magyar Divat & Design Ügynökség és a Market Építő Zrt. csatlakoztak.
A Moholy-Nagy Művészeti Egyetemért Alapítvány által életre hívott Stefan Lengyel Kiválósági Ösztöndíj program a hallgatók teljesítményalapú támogatása mellett a diákok naprakész iparági, gyakorlati kompetenciáinak bővítésére és szakmai integrációjára is nagy hangsúlyt fektet. A tavaszi szemeszterben a felkért partnerek bekapcsolódnak egy-egy aktuális pályázati témával a Kurzushéten, és egy azokat elmélyítő KFI képzés támogatásával a MOME oktatási programjába. A diákok projektalapú témákon dolgoznak piaci szakemberek közreműködésével.
A Magyar Divat & Design Ügynökség a körforgásos gazdálkodás lehetőségeinek körbejárására ösztönöz a divat- és textiliparban a következő félévben. A legjobb koncepciót kidolgozó csapat tagjai díjazásként bekerülnek az ügynökség Young Talents programjába. “A mentorprogram szakmai ismereteket biztosít a feltörekvő tehetségeknek az első sikerek megalapozásához. A tervezők azon túl, hogy részesei lehetnek egy inspiráló és kreatív közegnek, pozitív változásokat tapasztalhatnak szakmai kapcsolataik kiterjedtsége és ezáltal ismertségük tekintetében is” – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
A BE LIGHT! pályázata a Lighting Design határait feszegeti különböző tervezési körülmények között Püspök Balázs, a MOME új akadémiai igazgatójának koordinációjával. Morvai Zoltán, a BE LIGHT! ügyvezetője szerint “forradalom zajlik a világítástechnikában, jelentősen felértékelődött a vezérelt világítási rendszerek, illetve a világítástervezés szerepe. A gyártók keresik az új utakat, designvilágot és anyaghasználatot, amivel ki tudnak tűnni.” A BE LIGHT! évek óta foglalkozik a terület továbbfejlesztésével, és gyűjt jó példákat külföldi piaci és oktatási szereplőktől. Ezt az elméleti bázist fejlesztik tovább mostantól tudatosan a MOME falai között, és keresik kapcsolódási pontokat a jövő nézve. Morvai a MOME–BE LIGHT! együttműködés mottójának az „innovációt” tartja, mely szerinte a folyamatos fejlődés alapja.
A Market a kurzushéten az építőipar jelenleg egyik legvitatottabb kérdését, az előregyártott betonelemek felhasználási lehetőségeit vizsgálja a MOME diákjaival. “A Market Építő Zrt. számára kiemelten fontos a tehetséggondozás, és a jövőbe való befektetésként tekintünk az együttműködésre. Közös célunk, hogy az ösztöndíj megfelelő hátteret nyújtson a hallgatók számára a nyugodt alkotó- és kutatómunkához. A pályázat kiváló lehetőséget teremt arra is, hogy olyan szakértelemmel felvértezett hallgatókkal kerüljünk kapcsolatba, akik később esetlegesen a Market tudásbázisát gyarapíthatják” – emeli ki Scheer Sándor, a Market Zrt. vezérigazgatója a kooperáció kapcsán.