A COVID-19 felgyorsítja a téli sportok technológiai fejlődését
A Mastercard a téli sportok szakértőivel közösen vizsgálta az iparág jövőjét és a COVID-19 hatásait
A Mastercard megbízásából 15 európai ország 53 téli sportszakértője* készítette el az új, független Delphi-tanulmányt „A technológia hatása a téli sportok jövőjére a COVID idején” címmel. Az eredmények alapján úgy tűnik, a COVID-19 2025-re felgyorsítja a téli sportipar technológiai fejlődését.
Az európai kutatást Dr. Sascha L. Schmidt, a WHU Center for Sports and Management munkatársa vezette a Mastercard, a Hahnenkamm versenyek partnerének megbízásából. A kutatásból kiderül, hogy a szakértők több mint fele (56%) szerint a kezdeti rövid távú kihívások ellenére a világjárvány okozta változások hosszú távon is átalakítják az iparágat.
A kutatás feltárja a COVID-19 kihívásait és azokat a lehetőségeket is, amelyeket a hosszú távon bekövetkező változások hoznak, de a szerzők célja a téli sportélmények fejlesztése is.
A téli sportágazatban jelentős változás következett be, amely számos üdülőhelyet arra kényszerített, hogy átértékeljék sípályáik működését. Szemben a tavalyi 62% -kal, idén már a szakértők 73%-a látja úgy, hogy 2025-ig növekedni fog az érintésmentes technológia terjedése és ezáltal az ehhez kapcsolható élmények is, ideértve a fizetést, az ételrendelést, a síkölcsönzést és a szállodai bejelentkezést. Míg az iparág kezd kilábalni a nehézségekből, a szakértők 49%-a azt jósolja, hogy a COVID előtti szint általánosságban – a síelő közönség és a látogatottság – 2023-ig nem áll vissza, és a téli sportesemények kilátásai is hasonlóak.
A vártnál jobb kilátások mögött az új technológiák gyors adaptációja rejlik. A legfrissebb adatok szerint a digitalizáció globálisan nyolc hét alatt öt éves fejlődést tudhat maga mögött. Ez alól pedig a téli sportok sem jelentenek kivételt.
A szakértők előrejelzései szerint 2025-re a járványnak a technológia három kulcsfontosságú területére lesz közvetlen hatása; az edzésre, a felkészülésre és a rehabilitációs lehetőségekre a sportolók számára (54%), a síelőknek nyújtott kényelmi szolgáltatásokra, ideértve a turistákat is (56%), valamint a sífelvonók technológia optimalizálására a vírusok terjedésének minimalizálása érdekében (41%).
„Ez a második tanulmány, amelyet az európai téli sportiparról készítettünk. Míg 2020 a COVID-19 miatt példa nélküli év volt, a technológia fejlődése még tovább gyorsult. Az elkövetkező időszakot nézve az új technológiák alkalmazásával folytatódik az iparág felépülése” – mondta Jeanette Liendo, a Mastercard Europe marketing és kommunikációs igazgatóhelyettese.
A felszerelésgyártók közül sokan stratégiájuk átgondolására, valamint kutatásra és fejlesztésre használták fel a 2020-as évet. Az előrejelzések szerint 2025-re a korszerű anyagok használata lesz az egyik legnagyobb változás a téli sporteszközök gyártásában. Ez magába foglalja a GPS nyomkövetőkkel történő intelligens védelmet, valamint a síelők biometrikus adatainak mérését, illetve a megújult szigetelő anyagokat a melegebb, mégis könnyebb síruhákhoz. A legnagyobb előrelépés mégis a szurkolói élmény területén várható: számíthatunk például a Hahnenkamm versenyekhez hasonló események digitális közvetítésére. A szakértők 73%-a a legjelentősebb változást abban látja, hogy 2025-re a rajongók részletes információkat láthatnak majd a sportolók teljesítményéről verseny közben is.
A szakértők szerint 2025-re a technikai fejlődés egy másik területen is megjelenik, eSport formájában. A virtuális sportok 2020-ban törtek be a piacra, mivel a személyes eseményeket a COVID-19 miatt törölték vagy elhalasztották. Ugyanakkor a téli sportok jelenleg nem igazán vannak jelen a virtuális világban; csak az olyan ismert játékokban, mint példáulaz SSX Tricky. Azonban a szakértők 37% -a azt jósolja, hogy 2025-re az eSport fejlődése megnyitja a virtuális pályákat mindenki számára szerte a világon, beleértve azokat a helyeket is, ahol a síelés egyébként nem lehetséges. Amellett, hogy a földrajzi elhelyezkedés nem szab majd határt a téli sportok űzésének, a szakértők 43%-a szerint a szimulációk jelentős hatással lesznek az általános akadálymentességre, így virtuálisan a fogyatékkal élők is kipróbálhatják a téli sportokat.
A Mastercard 2016 óta büszke támogatója a Hahnenkamm versenyeknek, melyet az idei évben január 22-24. között rendeznek meg. Az esemény elsősorban digitálisan, TV közvetítéseken keresztül lesz megtekinthető.