Az online hirdetések a leghatékonyabbak
Betanított munkásokat, irodai asszisztenseket és call center munkatársakat szinte azonnal, szakmunkásokat 2-3 hét alatt, mérnököket és informatikusokat ennél is hosszabb időbe telik találni, ha egyáltalán sikerül. A toborzás leghatékonyabb felülete a Facebook és az internetes hirdetések (Profession.hu, Google drive kérdőív). Szórólappal és a nyomtatott sajtó segítségével főként a betanított és a szakmunka népszerűsíthető. Ezekre a pozíciókra sokszor nem helyi lakosok jelentkeznek. A teljes körű HR-szolgáltatás része a buszos szállítás és a szállásoltatás is – derül ki a Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetsége (MMOSZ) friss kutatásából.
„Aki akar dolgozni, el tud helyezkedni. Jó, hogy már itt tartunk. Tudjuk, honnan indultunk, éppen ezért tekintjük egyik legfontosabb küldetésünknek, hogy csak a szakmai sztenderdek szerint működő cégek foglalkozhassanak kölcsönzéssel. A modernkori, s legtöbb esetben nagymúltú, komplex HR-szolgáltatóknak ma már egyformán partnere a megbízó és a munkavállaló. Nem lehetnek sikeresek, ha bármelyikük elégedetlen. Ez a garanciája a piacunk tisztulásának. Kiveti a szektor a soraiból a játékszabályokat be nem tartókat – mondta Dénes Rajmund Roland, az MMOSZ elnöke.
Az MMOSZ adatai alapján a COVID-19 koronavírus-járvány hullámainak hatására a három évvel ezelőtti szintre esett vissza a munkaerő-kölcsönzöttek száma, mely mára szektor szinten ismét rövidesen eléri a 200 ezer főt, ami azt is jelenti, hogy a versenyszférában dolgozók közel 10%-a, s az atipikus keretek között foglalkoztatottak több mint 50%-a kölcsönzés keretében végez munkát.