Magyarországon is hódít a „SHOP THE LOOK” szemlélet
A GLAMI.HU divatkereső platform vizuális kereső szolgáltatását igénybe vevő vásárlók 80%-a képernyőképeket használ termékek kereséséreA felhasználók előszeretettel keresnek tévés produkciók képkockáira, ezek közül is az egyik legnépszerűbb a Netflix „Stranger Things” című sorozataA GLAMI.HU képi keresés szolgáltatása megduplázza a partnerüzletek konverziós arányát
A GLAMI.HU egy évvel ezelőtt indította el vizuális keresési szolgáltatását, amely egy mobillal készített fotó vagy egy netről lementett kép segítségével egyetlen felületen több száz európai webáruház kínálatát teszi kereshetővé. Az egyre népszerűbb funkció nem csak a felhasználói élményben jelent nagy előrelépést, de jelentősen hozzájárul a webáruházak forgalmának növekedéséhez.
A GLAMI divatkereső platform Magyarországon 2019 szeptemberében indította el a vizuális keresési, vagy másnéven képkeresési szolgáltatását, amely leegyszerűsíti a termékkeresést és a szöveges keresés modern alternatíváját kínálja. A böngészőben és applikációban is önálló modulként megjelenő szolgáltatás lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy egy mobillal készített fotó vagy egy netről lementett kép segítségével pillanatok alatt megtalálják a kiszemelt darabhoz leginkább hasonlító termékeket a GLAMI partner-webáruházainak több mint 1 millió terméket tartalmazó kínálatában.
A keresés során a feltöltött képen látható ruházati cikkeket, kiegészítőket, cipőket az intelligens algoritmus vizuális megjelenésük szerint automatikusan egy-egy termékkategóriába sorolja, és megjeleníti a leginkább hasonlító ajánlatokat. A vizuális keresés akár több ezer kapcsolódó eredményt kínálhat, amelyeket a felhasználó soha nem talált volna meg egyedül, de legalább is biztosan sokkal több időt vett volna igénybe.
„A vizuális keresés a fényképek „Shazam”-ja. A forradalmi mivolta abban rejlik, hogy a felhasználó sokkal kifinomultabban és sokkal eredményesebben kereshet, mint kulcsszavakkal. Mivel teljes egészében a megjelenésre támaszkodik, nincs szükség egyéb adatokra, például vonalkódokra, QR-kódokra, terméknévre. A képek alapján sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy valóban azt a ruhadarabot találjuk meg, amelyet szeretnénk, ráadásul sokkal szórakoztatóbbá válik a keresés folyamata” – mondta el Robert Johnson, a GLAMI magyarországi country managere.
A felhasználói szokásokat illetően a vizuális keresés szolgáltatást igénybe vevő vásárlók 80%-a képernyőképeket használt termékek keresésére, és az adatok alapján megállapítható, hogy elsősorban divatbloggerek outfitjeit, valamint a hírességek fotóit használták a kereséshez. A felhasználók körében ugyancsak népszerű a technológia azon funkciója, amellyel egyetlen kattintással egyszerre rákereshetünk teljes „look”-ra, azaz összes képen látható ruhadarabra és kiegészítőre. Ilyen céllal a vásárlók előszeretettel keresnek tévésorozatok képkockáira, ezek közül is az egyik legnépszerűbb a Netflix „Stranger Things” című sorozata.
Az új technológiával nem csak szórakoztatóbb a vásárlás, de úgy tűnik, sokkal nagyobb az esélye, hogy pontosan azokat a darabokat találják meg a fogyasztók, amelyeket valóban szeretnének megvásárolni. A vizuális keresés így nem csak a felhasználóknak jelent nagy előrelépést, de a webáruházak is profitálnak belőle. Ezt támasztja alá, hogy a GLAMI vizuális kereső eszközéből származó értékesítések konverziós aránya kétszer magasabb partner-webáruházakban, mint a szokásos szöveges keresés és az azt követő kézi termékszűrés által generált konverziók esetében.