Környezettudatos szállítás már magánszemélyeknek is

A csomagautomaták és csomagátvevő pontok használata az elmúlt években ugrásszerűen megnövekedett hazánkban, ezáltal mára a legnépszerűbb logisztikai megoldások közé tartozik. A Vaterafutár kínálatában, a Magyar Postának és a Foxpostnak köszönhetően összesen több mint 170 automata használata biztosított az ország különböző pontján, melyeket a felhasználók előszeretettel használnak: az elmúlt évek során a csomagküldés esetén átlagosan tízből három esetben. Ezt egészíti ki most a piactér a 236 településen megtalálható Pick Pack Pont a több mint 600 átvevőpontjával, amelyet eddig csak cégek kínálhattak a vevőknek, de mostantól a Vaterafutáron a magánfelhasználók is igénybe vehetik. A csomagautomatákat és az átvevőpontokat azért is szeretik az emberek, mert szinte minden forgalmasabb helyen megtalálhatóak és az átvevő maga döntheti el, hogy mikor ér rá átvenni a csomagját.

60 százalékban befolyásoló tényező a környezettudatosság

„Igyekeztünk a magánfelhasználóink számára a csomagátvétellel kapcsolatos preferenciáiknak megfelelő új opciót kínálni a Vaterafutár keretén belül. A Vaterafutár felhasználói több mint harmadának (40%)1 a szállítás során az alacsony ár a legfontosabb, minden ötödik embernek a megbízhatóság az első (19%), míg 14 százalékuk a gyorsaságot emelte ki. Ugyanakkor 60 százalékuk megjelölte, hogy a szolgáltató kiválasztásánál szem előtt tartja a környezettudatosságot is, ezek alapján a Pick Pack Pont jó választásnak bizonyult – mondta Szanitter Áron, a Vatera vezetője.

Nem csak vaterázóknak éri meg

A Vaterafutár nem csak az online piactéren gazdát cserélő áruk szállítására vehető igénybe, a szolgáltatás bárki számára elérhető. 2015-től közel 9 millió csomag esetében használták a felhasználók a Vaterafutárt, háromnegyed részben nem vaterás tranzakciókhoz. Ennek oka, hogy jelentős mértékű csomagforgalmat generál a Vaterafutár, ezért a szolgáltatókkal a piacinál kedvezőbb egyedi díjakat tud kialkudni a felhasználók számára. A kutatásban résztvevők 93 százaléka elégedett a szolgáltatással.