Nem ma kezdték… 50 éves fennállását ünnepli a Sencor
Japánból indult, Európában éledt újjá a márka
Az ünnepek számos meghitt és kreatív pillanatot tartogatnak a Sencor készülék tulajdonosoknak, hiszen ebben az időszakban finom ételekkel és egészséges italokkal vendégelhetik meg szeretteiket. „Az ünnepek lehetőséget biztosítanak arra is, hogy felidézzük a sorsfordító pillanatokat, nincs ez másképp a Sencornál sem, amely idén ünnepelte 50. éves fennállását” – hívta fel a figyelmet Lucza András, a Sencor termékmenedzsere.
Már a márka alapítása is sorszerű, hiszen a Sencor megszületését egy fontos történelmi lépés előzte meg. Japán a II. világháború után több mint egymilliárd dolláros befektetéssel technológiát vásárolt az Egyesült Államoktól és egyes európai országoktól. „Ez a lépes nagymértékben felvirágoztatta a szigetország elektronikai iparát. Idővel az importált technika már nem volt képes kielégíteni a vásárlók igényeit, ezért Japán radikálisan bővíteni kezdte kutatás&fejlesztési tevékenységét. Ez volt az úgynevezett japán csoda időszaka” – emelte ki a Sencor termékmenedzsere.
1969 döntő jelentőségű év volt. Ebben az esztendőben csatlakozott egy távoli számítógép a hálózatba, ezáltal megszületett a mai internet őse. Ugyancsak ebben az évben indult világhódító útjára a Sencor, amelynek jelentése „Ezer szív”. A márkanév a japán „sen” („ezer”) és a latin „cor” („szív”) szóösszetételből ered. A japánok úgy tartják, hogy csak akkor lehet valaki sikeres, ha szívvel-lélekkel, vagyis teljes odaadással csinálja azt. A cég logójában az „o” – betű sokáig narancssárga volt, ami Japánra, a felkelő Nap országára utalt.
Míg a világot a hetvenes évek elején az olajválság foglalkoztatta, addig a Sencornál egyre nagyobb hangsúlyt kapott az eltérő vásárlói igények kielégítése. A vállalat ennek megfelelően színes, sokoldalú és innovatív elektronikai készülékeket fejlesztett. „A Sencor először Ázsiára és Európára koncentrált, majd később mind az öt kontinensen megjelent termékeivel. Nagy-Britanniában a Sencor kazettás magnói és autós sztereó rádiói meglehetősen nagy sikerre tettek szert. A nagy áttörést azonban az 1972-ben bemutatott többsávos sztereó rádió jelentette” – emelte ki a termékmenedzser.
A Sencor fejlesztői ezután megállás nélkül újabb és újabb technológiai megoldásokat tettek le az asztalra. Ezek közé tartozott a kazettás magnóknál megjelenő visszatekerés funkció, valamint a kétkazettás magnó a felvételek másolásához, mindamellett kifejlesztettek egy olyan mobil hifi rendszert is, amelyet a világon elsőként Dolby NR® zajcsökkentéssel láttak el. A sztereó autós rendszerek mellett a Sencor elérhetővé tette Európában a kazettás autórádiót is. Az innovatív technológiai újítások mellett a Sencor szem előtt tartotta, hogy olyan termékeket alkosson, amelyek használata élvezetet nyújt a vásárlóknak. Ezért egyre fontosabbá vált az egyedi, izgalmas formaterv, valamint a felhasználóbarát kezelhetőség.
A kilencvenes években a Sencor európai márkává vált: a cégvezetés kontinensünkre költözött, a termékek gyártása pedig Ázsiában és részben Európában zajlott. A Sencor logó ezt követően ugyan megváltozott, de a márka hagyományai és az alapítók által képviselt értékek megmaradtak. A vállalat termékeit napjainkban is kiváló kezelhetőség, tetszetős dizájn és gazdag színválaszték jellemzi. „A márka jelenlegi küldetése, hogy ne csak színes, hanem forradalmian új technológiát alkalmazó készüléket kínáljon, amelyek élvezetessé teszik az ételkészítéssel, a szépségápolással, vagy a takarítással töltött perceket” – hangsúlyozta a Sencor termékmenedzsere.