Jó évet zárt az Euronics
Továbbá megtudta, hogy a vásárlók szerint milyen az ideális műszaki áruház
A vállalat legfrissebb lakossági felmérése szerint az ideális műszaki áruházban az eladók kedvesek, felkészültek, a termékeket ki lehet próbálni, és folyamatos akciók csábítják a vásárlókat
A magyar tulajdonú Euronics műszaki áruházlánc tavaly bruttó 74 milliárd forint árbevételt realizált, ami 20%-os növekedés a megelőző évhez képest. A cég az idei évre további modernizációs törekvéseket tűzött ki célul. A vásárlói élmény maximalizálásának elősegítésére az Euronics az évet online lakossági és dolgozói felméréssel* indította, amelyben arra kereste a választ, hogy a fogyasztók szerint milyen ma egy ideális műszaki áruház.
Erős 2018
A műszaki kereskedelemben idén 30 éve jelenlévő magyar cég 65 üzlettel és 1250 kollégával a tavalyi évet bruttó 74 milliárd forintos árbevétellel zárta. A forgalomnövekedés hátterében a pátyi 12 000 m2-es logisztikai központ kialakítása mellett az ingatlanfejlesztési törekvések is jelentősek. Előbbi 2,5 milliárd, utóbbi 2 milliárd forintos beruházást jelentett 2018-ban. A korábbi évek jelentős beruházásai mellett a cég tovább erősítette online értékesítési pozícióját, idén azonban nem csak a külső, hanem a belső megújulási folyamatokra is összpontosít, valamint tovább szélesíti termékkínálatát.
„Gaming konzol értékesítésben tavaly 180 százalékos emelkedést realizáltunk. Idén szeretnénk elkezdeni a játék softwerek digitális értékesítését is, amire a fiatalok részéről egyre nagyobb igény mutatkozik. – közölte Fazekas Bálint,az Euronics nemzetközi kapcsolatokért felelős igazgatója. – Büszkén jelentjük be, hogy 2019-től az Euronics lett a már sokak által ismert Dyras kizárólagos forgalmazója a teljes Európai Unióban. A közel 40 éves német-amerikai márka így teljesen az Euronics vásárlói körének preferenciája alapján tud gyártani, aminek következtében sokkal kedvezőbb áron leszünk képesek minőségi termékeket biztosítani vásárlóinknak.”
Milyen az ideális műszaki áruház?
„Az eladó legyen kedves és mosolygós!”
A megújulási folyamat részeként az Euronics 2019 elején kutatást végzett lakossági és munkavállalói körben azért, hogy kiderítse, hogyan látják a vásárlók a hazai műszaki cikk piacot, mi alapján alkotnak véleményt, és milyennek képzelnek el egy ideális műszaki áruházat. Az online felmérés szerint a válaszadók közel négyötöde (79%) személyesen, műszaki áruházban vásárol leggyakrabban műszaki cikket, az online vásárlást a válaszadók csupán 21%-a jelölte meg. A vásárlási elégedettséget befolyásoló tényezők közül messze kimagaslik az eladók megítélése, a válaszadók több mint háromnegyede (77%) számára kifejezetten fontos, hogy az eladók mosolygósak és barátságosak legyenek, ugyanennyien állították, hogy az ideális műszaki cikk áruházban az eladók felkészültek, figyelmesek és a legtöbb kérdésre tudják a választ. A felmérésből kiderült, hogy a vásárlókat leginkább az akciók (61%) és a termékkínálat bősége (60%) befolyásolják abban, hogy melyik műszaki áruházat választják, a termékek minősége és ára a válaszadók négyötöde számára fontos.
A megkérdezettek közel háromnegyede (71%) szerint fontos az országos jelenlét, az áruhitel lehetősége (56%) és az eladók szakértelme, felkészültsége (54%).
2019: határ a csillagos ég
A felmérést és a vállalat idei célkitűzéseit figyelembe véve az Euronics egy olyan hosszú távú stratégia kialakítására és megvalósítására összpontosít, melynek középpontjában a vásárló és a vásárlási élmény fokozása áll. Tavasztól a teljes bolthálózat megújul: modern, letisztult kinézetet ölt mind az arculat, mind a berendezés, és egyszerűsödik az áruátvétel.
„A vásárlói vélemények és visszajelzések nagyon fontosak számunkra, ezért az idei évben letisztultabb és korszerűbb boltok kialakításán dolgozunk, miközben az Euronics márka teljes arculatát megújítjuk. A vásárlás, mint élmény középpontba helyezése során a termékek szélesebb körének kipróbálását is lehetővé tesszük. Megújult üzleteinkben a korábbinál gyorsabb vevőkiszolgálást biztosítunk mind a fizetés, mind pedig az áruk átvételekor, így könnyítve a vásárlási folyamatokat.” – tette hozzá Hunyady László, a vállalat marketing és értékesítési igazgatója. – Komoly céljaink vannak erre az évre, kíváncsian várjuk a visszajelzéseket!”