16 százalékot nőtt a piacvezető játékkereskedő forgalma

Erős évet zárt a REGIO JÁTÉK

Budapest, 2019. január 29. – A közel 25 százalékos részesedésével piacvezető REGIO JÁTÉK 2018-ban 16 százalékos bővülés mellett 12,2 milliárd forint nettó árbevételt ért el. A növekedés érinti az eladott játékok darabszámát, az online vásárlás arányát és átlagos kosárértékét is. Az év legforgalmasabb napjai a Black Friday és az aranyszombat, a legnépszerűbb játékkategóriái a társasjátékok, kártyák, az építőkészletek, valamint a kreatív és fejlesztő játékok voltak.

Ismét erős évet zárt a közel 25 százalékos részesedésével piacvezető REGIO JÁTÉK: 16 százalékos növekedés mellett 12,2 milliárd forint nettó árbevételt realizált 2018-ban. „Ilyen mértékű változás kevésbé jellemző a teljes, nagyjából 45 milliárd forintos, lassabban növekvő és egyre inkább koncentrálódó játékpiacra nézve” – jegyezte meg Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. A vállalat árbevétele mellett nőtt az eladott játékok száma, az online vásárlás aránya és annak átlagos kosárértéke is. „Tavaly félmillió darabbal több, mintegy 7 millió játékot vásároltak tőlünk, 51 százalékkal emelkedett az online vásárlás mértéke, és 7 százalékkal növekedett egy átlagos webes megrendelésünk kosárértéke (8238 forintra). Továbbra is kiadósabb az internetes vásárlás, bolti hálózatunkban 6000 forint kerül a blokkra alkalmanként éves szinten” – tette hozzá Gyaraki Dávid.

A Black Friday és az aranyszombat voltak a legforgalmasabb napok

A játékpiac főszezonja a karácsonyt megelőző időszak, ekkor tavaly 1,33 millió játék talált gazdára mintegy 6 milliárd forintos forgalom mellett a REGIO JÁTÉK adatai alapján. „Kutatásinkból kiderül, hogy egyre többen figyelik az interneten elérhető akciókat, ami karácsonyhoz közeledve még inkább jellemző. Ennek az időszaknak fontos állomása a Black Friday, várakozásainknak megfelelően ez a nap, november 23-a volt az online vásárlás csúcspontja. Bolti beszerzés esetén a hagyományokhoz híven tavaly is aranyszombaton, december 22-én vásároltak a legtöbben nálunk játékot” – egészítette ki a marketingvezető.

A társasjátékok átvették a vezetést

A legnépszerűbb termékkategóriák sorában a tavalyi aranyérmes építőkészletek a dobogó második fokára kényszerültek, ugyanis 2018-ban a társasjátékok és kártyák vitték a prímet. A harmadik helyen nem történt változás, a kreatív és fejlesztő játékok nyerték a bronzérmet. „A magyar családok régiós szinten is kiemelkedően sok időt töltenek társasokkal, rendszeresen végzett felméréseink alapján a szülők legtöbbször ezzel kedveskednek gyermekeiknek különböző ünnepekre, születésnapra. Természetesen sokan keresik a reklámokban látható termékeket is, de évek óta nő a választás tudatossága, hogy olyan játék kerüljön a gyermek elé, melyben használja kreativitását, logikáját, amely fejleszti kézügyességét. Mindez megfigyelhető a legkeresettebb játékkategóriák alakulásában is” – osztotta meg tapasztalatait Gyaraki Dávid.

Az elismerések éve

A REGIO JÁTÉK az üzleti sikerek mellett számos rangos elismerésben részesült 2018-ban: másodszor kapott SuperBrands és negyedszer MagyarBrands-díjat Kiváló Fogyasztói Márka kategóriában, harmadszor sorolta AAA, azaz pénzügyileg a legstabilabb cégek közé a Bisnode, SuperStore díjjal ismerték el a 2017 végén nyíló csömöri áruházat szakbolt – non-FMCG kategóriában, valamint a Az év fogyasztóvédelmi referense díj is a vállalathoz került kereskedelem kategóriában.

TOP 5 játékkategória (bevétel alapján)

  1. Társasjáték, kártya
  2. Építőjáték
  3. Kreatív, fejlesztő
  4. Autó, jármű
  5. Játékfigura