Görögországba és Egyiptomba megy a legtöbb magyar utazó

Ha nyaralásról van szó, a magyarokat leginkább Görögország és Egyiptom vonzza.

Tavaly az utazók 45 százaléka választotta az egyiket a két úti cél közül. A legnagyobb hazai online utazásközvetítő iroda, az Invia.hu friss, saját adatain alapuló elemzése szerint a honfitársaink a legszívesebben a repülős, ötcsillagos szállodai elhelyezéssel járó, all inclusive ellátást biztosító, nyolc napos utazásokra költenek. A múlt évben a legkedveltebb utazási időpont az augusztusi hosszú hétvége volt, amikor egyszerre legalább 2500 magyar turista tartózkodott külföldön. A Invia kínálatában szereplő legdrágább tavalyi utazás pedig 8.848.000 forintba került, ami egy atom meghajtású jégtörő hajóval az Északi-sarkon eltöltött vakációt tartalmazott.

Görögország és Egyiptom vonzó, de Törökország is felfért a dobogóra
Ha nyaralásról van szó, a legtöbb magyar az Égei-, a Vörös- és a Földközi-tengert részesíti előnyben.

„A legnépszerűbb úti célok közt Görögország áll az első helyen, ahol a megrendelt utak alapján a magyarok 23 százaléka töltötte a nyaralását. Ezen belül is a legtöbben Krétát és Zakhyntost keresték fel. A második legkedveltebb célpontnak Egyiptom számított, amit a hazai turisták 22 százaléka választotta, ott is elsősorban Hurghadát és Sharm-el Sheikhet.“ –hangsúlyozta Zakar Jozef, az invia.hu ügyvezetője.


A szakember hozzátette, hogy az utasok ezeket a célállomásokat a magas minőség, a rendezett strandok, a tiszta tenger és a kiegészítő szolgáltatások széles választéka miatt preferálják, de a bekerülési költség sem volt utolsó szempont. Egy felnőtt görögországi utazásának átlagára 150.575 forinttól, míg egy egyiptomi üdülésé 184.531 forinttól már elérhető volt.
Az említett úti célokat népszerűségben Törökország, Tunézia, Horvátország és Olaszország követték.

A legtöbben nyáron repülnek
A legnagyobb utasforgalom a múlt esztendőben a júniustól szeptemberig tartó időszakra esett. Az Invia.hu adatai szerint ez a magyaroknál már megszokottnak is tekinthető. 2018-ban a turisták 76 százaléka erre az időszakra foglalta le az átlagosan nyolc napot felölelő utazásait.

Sátor helyett luxus
A sátorvárosok, közös zuhanyzók és az önellátás ideje úgy tűnik, már a múlté. A magyarok napjainkban inkább az all incluse ellátást és az ötcsillagos hotelek kényelmét részesítik előnyben. A preferencia rangsorban ezt követik a négy csillagos szállodai foglalások, illetve a félpanziós étkezések. Utóbbit pedig az ultra all inclusive ellátás, amely tulajdonképpen korlátlan étel- és alkohol-fogyasztást foglal magában.


Az Invia.hu ügyvezetője szerint ezek hátterében a légi közlekedés térnyerése áll. A legtöbb nyaralóhelyre ugyanis repülővel jutnak el az utasok. Beszédes adat, hogy az egyéni utak száma – amely a ranglétrán a második helyet foglalja el a légi közlekedés után – tízed annyi, mint az eladott repülősöké.

A legdrágább utazás…
A Invia.hu adataiból, ami több mint száz utazási iroda összes ajánlatát tartalmazva a teljes magyar piacra biztosít rálátást, az is kiderült, hogy az utazási irodát választók többségének életkora a tavalyi évben 42 és 44 év között volt. Általában a nők azok, akik az utakat kiválasztják, majd megvásárolják. Elemzésük szerint a tavalyi csúcsot augusztus 18-a tartja, mert ezen a napon utazott a legtöbb turista külföldre. A legdrágább út 8.848.000 forintba került, bár ez nyomokban sem emlékeztetett egy klasszikus nyaralásra. A helyszíne az Északi-sark volt, ahol a kényelmes utazásról egy atomjégtörő gondoskodott.

A 2018-as év TOP listája:

  • Legkedveltebb ország: Görögország és Egyiptom
  • Legkedveltebb úti cél: Hurghada és Alanya
  • Legkedveltebb hotel típusa: ötcsillagos
  • Legkedveltebb ellátási forma: all inclusive
  • Legkedveltebb utazási mód: repülés
  • A legforgalmasabb nap: augusztus 18. (szombat)
  • Legdrágább utazás teljes bekerülési ára: 8.848.000 Ft

TOP 6 ország a magyar utazók körében (eladott utazások száma alapján)

Ország
Eladott utak százaléka 2018-ban
Egy főre eső átlagár forintban
Adott országba utazók százaléka 2018-ban
Görögország
24,21 %
150 575
23,46 %
Egyiptom
23,33 %
184 531
22,40 %
Törökország
19,72 %
243 062
21,27 %
Tunézia
6,91 %
165 116
6,35 %
Horvátország
4,44 %
92 989
5,13 %
Olaszország
4,29 %
99 390
5,03 %
Forrás: Invia utazásközvetítő

TOP 6 legnépszerűbb desztináció/régió a magyar utazók körében

Desztináció
Az eladott utak százaléka 2018-ban
Adott országba utazók százaléka 2018-ban
Hurghada
15,21 %
14,76 %
Alanya
8 %
8,18 %
Side
6,66 %
7,46 %
Kréta
5,93 %
5,68 %
Sharm el-Sheikh
4,96 %
4,66 %
Zakynthos
4,73 %
4,63 %
Forrás: Invia utazásközvetítő

Az Invia.hu Kft-ről
Invia.hu
Több, mint 10 éve vagyunk jelen a magyar online utazási ügynökségek piacán, a 2002. óta működő, Európa vezető online utazási ügynökségét összesen 7 országban működtető cégcsoport magyarországi tagjaként. A cégcsoport az elmúlt években több millió utasát segítette hozzá álmai nyaralásához; célunk az, hogy ügyfeleink a létező legnagyobb, egyszerűen és könnyen átlátható és összehasonlítható kínálatból választhassák ki az elképzeléseikhez valóban legjobban illeszkedő utazást és az ahhoz kapcsolódó kiegészítő szolgáltatásokat (transzfer, biztosítás, ajándékutalvány, stb.).

Munkánkat a szegmensben legmodernebb technológiák, sok év szakmai tapasztalata, az ügyfeleinktől érkező visszajelzések, valamint tapasztalt és elhivatott utazási szakértők és franchise-partnerek segítik. Közös értékeink, alapelveink és minőségről vallott nézeteink garantálják, hogy a kínálatunkban szereplő, több millió ajánlat közül utasaink (az eredetivel megegyező áron) biztosan jót, és jól válasszanak.

Kapcsolat
Nagy Viktória
Marketing manager
Nagy.Viktoria@invia.hu,
tel.: (+36-1) 501-56-08,
www.invia.hu