Közel 150 startup jelentkezett az Antenna Hungária akcelerátor programjára
Összesen 148 startup jelentkezett az Antenna Hungária és a Drukka Stratup Stúdió által életre hívott AHa! Brain Store vállalati akcelerációs programra. A jelentkezők közül a szakmai zsűri által kiválasztott 11 legjobb csapat részt vehetett a szeptember második hetében megrendezett boot camp-en. A projekt vezetői pedig közülük néhány héten belül kiválasztják azokat a legjobb csapatokat, melyek befektetést és fél éven keresztül inkubációs szolgáltatást kaphatnak.
Műsorgyártással, műsorszóró hálózatokkal, multimédiával, vezeték nélküli és felhő alapú megoldásokkal, illetve IT/telekommunikáció, Big Data és IoT területekkel kapcsolatos innovatív megoldások megvalósítását célozza az Antenna Hungária és a Drukka Startup Stúdió által idén tavasszal meghirdetett AHa! Brain Store elnevezésű vállalati akcelerációs program.
Boot camp kiváló mentorokkal
Az összesen 148 jelentkező közül a program szakmai zsűrije választotta ki a 11 legjobbnak ítélt vállalkozást, melyek egy egész napos szakmai boot camp keretében személyes prezentációt tartottak, illetve egyéni és csoportos műhelyfoglalkozásokon vettek részt. A szakmai napot követő néhány héten belül az Antenna Hungária vezetőiből álló grémium pedig kiválasztja azt a néhány csapatot, amelyek az Antenna Hungária, Drukka Startup Studio és Intellitext befektetési alapnak köszönhetően befektetésben részesülnek, illetve további féléven át szakmai és üzletfejlesztési programban vehetnek részt.
Drón technológiák túlsúlyban
Az AHa! Brain Store program kifejezett célja, hogy elsősorban hardver megoldások megvalósulását segítse elő. Ennek megfelelően a legjobb 11 csapat közé többek között négy dróntechnológiát fejlesztő vállalkozás, két nyomkövető IoT eszköz, két méhészeteket segítő agrár-IoT megoldás, illetve mesterséges intelligencián alapuló rádiós hallgatottságelemzést biztosító technológia, valamint városi parkolóhely kereső alkalmazás került.
„Nagyszámú ígéretes startupot ismerhettünk meg a pályázatunk keretében, nagy öröm számunkra, hogy a magyar fiatalokban egyre erősebb az innovációs és vállalkozói kedv. A hazai telekommunikációs szektor meghatározó szereplőjeként kiemelten fontosnak tartjuk az újító ötletek megvalósítását. A boot camp eredményeként kiválasztásra kerülő startupok számára több tízmilliós tőkebefektetés mellett az Antenna Hungária többek között az ügyfélkörének és értékesítési csatornáinak használatát, építési és tesztelési infrastruktúrát, projektmenedzsment tapasztalatot, illetve telekommunikációs hálózatok elérését biztosítja” – emelte ki Dóbé Sándor, az Antenna Hungária stratégiai és üzletfejlesztési igazgatója.