Az Ericsson Barcelonában
Ezek a felhasználási területek és iparágak, ahol az 5G-vel a legtöbbet kereshetik a szolgáltatók
Az Ericsson átfogó útmutatót adott ki a szolgáltatóknak, hogy hogyan maximalizálják 5G bevételeiket, és hogyan kezeljék a bevezetéssel kapcsolatos kihívásokat
A valós idejű automatizálás a legjelentősebb a kilenc azonosított felhasználási terület közül; ezt követik közvetlenül a fejlett videószolgáltatások
Az 5G iparági hatásáról szóló jelentésben a válaszadók 73 százaléka azt mondta, hogy a korai bevezetés előnyeit szeretnék megcélozni legfontosabb stratégiai célkitűzésként
A Ericsson a mai napon a barcelonai Mobil Világkongresszuson bemutatott legújabb 5G jelentésében egy útitervet vázolt fel a szolgáltatók számára, amellyel feltárulnak az 5G alapú iparági digitalizálás bevételteremtő lehetőségei.
A jelentésben – amely a korábban kiadott „5G üzleti potenciálja” jelentés folytatása – az Ericsson mélyrehatóan vizsgálja, hogy a szolgáltatók miként növelhetik bevételeiket akár 36%-kal 10 kulcsfontosságú iparág kiszolgálásával.
Az „5G üzleti potenciálja” című jelentés már megállapította, hogy a szolgáltatók 204–619 milliárd dollár (12–36%) közötti bevétellel bővíthetik a 2026-ra előre jelzett 1,7 trillió dollár összegű szolgáltatási bevételeiket. Ezt úgy érhetik el, hogy az ipar digitalizálási igényeit 5G technológia alkalmazásával elégítik ki.
Az ‘Útmutató az 5G iparági digitalizáláshoz kapcsolódó potenciális üzleti lehetőségeihez’ című legújabb jelentésében az Ericsson több mint 400 ipari digitalizálásra vonatkozó esetet vizsgált meg 10 iparágban: az energiaipar és közművek, a gyáripar, a közbiztonság, az egészségügy, a tömegközlekedés, a média és szórakoztatóipar, az autóipar, a pénzügyi szolgáltatások, a kiskereskedelem és a mezőgazdaság területén. A 400 esetből a várakozások szerint több mint 200-ban játszik majd az 5G létfontosságú szerepet. Az Ericsson elemzői ezeket a bevételszerzési lehetőségek bővítése és a bevezetéssel kapcsolatos kihívások leküzdése szempontjából csoportokba osztották.
Kiterjedt szolgáltatói együttműködéssel és egy gondosan kiválasztott analitikai keretrendszerrel az Ericsson átfogó útmutatót készített a szolgáltatók számára egy sor kihívás leküzdéséhez. A jelentés ezen kívül arra is rávilágít, hogy a felhasználási eseteket hogyan lehet tovább fejleszteni az 5G alapú ipari digitalizálás teljes üzleti potenciáljának eléréséhez. Végezetül a különböző szolgáltatói kezdeményezéseket vizsgálják meg, és az eddig levont tanulságok közül ismertetnek néhányat.
Az 5G által biztosított bevételszerzési lehetőségek kiaknázása
Az infókommunikációs iparág szereplőinek digitalizáláshoz kapcsolódó bevételei 2016 – 2026 között évente várhatóan 13,6 százalékkal növekednek majd, míg a szolgáltatói bevételek jelenlegi növekedése az előrejelzések szerint 1,5 százalék. Ahogy az 5G egyre fontosabbá válik az ipar számára, úgy bővülnek a szolgáltatók új 5G alapú bevételszerzési lehetőségei is. A teljes bevételnövekedésből az 5G alapú növekedés 2026-ra akár 47 százalékot is kitehet.
Az Ericsson kilenc csoportot azonosított, amelyek a potenciális 5G üzleti lehetőségek csaknem 90%-át lefedik. A valós idejű automatizálás jelenti a legnagyobb csoportot, amelynek jövedelemszerzési lehetősége 2026-ra eléri a 101 milliárd dollárt. Ezt szorosan követik a második helyen a fejlett videószolgáltatások, amelyek bevételszerzési lehetőségei ugyanerre az évre 96 milliárd dollárra tehetők.
Az Ericsson szintén idén kiadott „Az 5G hatása az iparra” című jelentése 10 különböző iparágban, több mint 900 nagyvállalat 5G-vel kapcsolatos észrevételeit tartalmazta. A jelentés feltárta, hogy az 5G valós felhasználásának első próbái 2018-ban kezdődnek, amit a tevékenységek gyors felpörgése követ, és a vállalatok több mint 70 százaléka törekszik majd arra, hogy 2021-re már a termelésben is alkalmazzon 5G technológiákat. A gyáripar, az energiatermelés és a közművek, a tömegközlekedés és a pénzügyi szolgáltatások azok az iparágak, amelyek 2020-ra a legnagyobb valószínűséggel alkalmazzák ezeket.
Az 5G felé tett lépések legfontosabb mozgatórugói stratégiai szemszögből a következők: a korai bevezetés előnyeinek megszerzése (73%), a saját vállalat pozicionálása iparági innovátorként (54%), a digitális átalakítás előnyeinek kiaknázása (53%), valamint a „Dolgok Internete” szilárd alapjainak kiépítése (46%).