Új LCL-járatok Európa és Ázsia között
Jelentősen bővíti szolgáltatási körét a Dachser légi és tengeri szállítmányozási logisztikával, raktározással és egyedi igényekre szabott szolgáltatásokkal foglalkozó Air&Sea Logistics üzletága: tavaly év végén és az idei év során új LCL (less than container load – részrakomány) járatokat indítottak egyebek mellett Európa és számos ázsiai kikötő között. Ez a heti rendszerességgel, fix időpontokban induló szállítás azon ügyfelek számára előnyös, akiknek árui egy szállítmányon belül nem töltenek meg egy teljes konténert. Az LCL szolgáltatás Magyarországon is nagyon népszerű, ennek köszönhetően a kínai Sanghajból és Ningboból minden héten indul Dachser LCL konténer közvetlen budapesti érkezéssel.
2023 végén indultak el a Dachser új, heti fix export- és importjáratai: a hollandiai Rotterdam kikötőjéből a kínai Sanghajba, az indiai Nhava Shevába, valamint Dubajba, amely az Öböl-menti országok jelentős elosztópontja, illetve a kínai Sanghajból és Senchenből Európába. Az idei év során várhatóan további LCL-összeköttetésekkel bővül a kínálat.
A részrakományok a tengeri szállítmányozásban alapvetően arra szolgálnak, hogy a küldemények feladói megosztozzanak egy konténer férőhelyén és költségein, ha a rakományuk egyébként nem töltené meg az egészet. A Dachser szolgáltatása azonban többet kínál, mint a puszta osztozás. A heti rendszerességgel induló LCL-járatok egyrészt rendkívül rugalmassá teszik a szállítást, nagyobb gyakorisággal kisebb küldeményeket adhatnak fel az ügyfelek, és nem kell várniuk arra, amíg egy teljes konténer megtelik. Másrészt a Dachser hálózatán belül az LCL szállítmányozás egy eleme csak az igen hatékony hálózatnak, amelyen belül tengeri, légi, közúti és vasúti szállítás köti össze akár a világ legtávolabbi pontjait is.
A Dachser a küldemények teljes ellátási láncát menedzseli. Egy ázsiai célállommással rendelkező exportküldeményt például Európán belüli feladójától közúton, teherautóval szállítja a vállalat egyik kijelölt European Logistics (EL) raktárába. Itt állítják össze a konténereket, az egyes küldeményeket más szállítmányokkal együtt berakodják, majd a konténert a kikötőbe szállítják, végül hajón eljuttatják a tengerentúli célállomásra. Itt a Dachser Air & Sea Logistics munkatársai gondoskodnak a vámkezelésről és a végső rendeltetési helyre szállításról. Ellenkező irányban ugyanígy tengeren és szárazföldön is utazik a konténer – a konténerszállító hajóval történő utazás után kamion viszi a vállalat raktárába, ott szétbontják a küldeményeket, és az EL-hálózaton keresztül juttatják el őket a célállomásukra. A European Logistics telephelyekkel rendelkező országokban – mivel a Dachser saját logisztikai létesítményeiben történik minden – a folyamatban harmadik fél nem vesz részt, még a szállítmányok ki- és berakodásában sem.
„Megbízhatóan kezeljük és optimalizáljuk az ügyfelek teljes ellátási láncát az LCL-járatok és a Dachser gyűjtőszállítmányozási hálózata révén” – mondta el Christian Kruse, a Dachser Global Ocean Freight LCL vezetője. „Nemzetközi csapataink minden kontinensen professzionális munkát nyújtanak, pedig nincsenek könnyű helyzetben – a COVID-válság után a Vörös-tengeri krízis nehezíti a tengeri áruszállítást. Az általuk megvalósított integrált, hálózatorientált szolgáltatás ezek ellenére a piacon egyedülálló.”
Magyarországra Sanghajból és Ningboból érkeznek minden héten részrakomány-szállítmányok. „Ahogy a Dachsernél mindenütt, a mi esetünkben is sokan dolgoznak azon a hálózaton belül, hogy a legoptimálisabb úton célba érjenek a világ másik feléről az országba küldött áruk” – mondta Tamás György, a Dachser Hungary Air & Sea Logistics country managere, aki a közeljövőben tervezi további közvetlen járatok elindítását is. „A Dachser ázsiai kollégái intézik az áruk felvételét, konténerbe rakodását. Miután megérkezett a célkikötőbe, mi gondoskodunk arról, hogy közúton/vasúton át eljusson a küldemény a hazai raktárba. Az adott ügyfél által kiválasztott vámkezelési megoldásunk után a European Logistics üzletágunk továbbítja a végső címzettig. A gépezet olajozottan, rugalmasan működik a szállítási folyamatban részt vevő irodákkal, kollégákkal.”
Tudtad?
- A Mi az a blogger pont hu, az Egyszer már láttam autót pont hu, a Teszt a lelke mindennek pont hu, a GaszTROLL pont hu és a Trollverda pont hu honlapok, valamint a Begurulva – autó és kütyümustra és a podCARs pont hu podcast csatornák a Médiabirodalom lapcsoporthoz tartoznak!