A Bentley, vagy a Lexus gyártja a legjobb luxus-túrakupét
Az amerikai Road&Track magazin éves sportautó-összehasonlításában a világ egyik legpatinásabb túraautója ellen kellett helyt állnia a Lexus LC 500-asnak.
A neves Road&Track magazin évről évre megrendezi Performance Car of the Year*, azaz az Év sportautója versenyét. A piac legizgalmasabb újdonságai kategóriákra osztva mérkőznek meg egymással, majd a végső dicsőségért, és ennek során olykor bizony egyenlőtlen erőviszonyok alakulnak ki – vagy mégsem?
A nagyteljesítményű túrakupék osztályában idén ketten álltak rajthoz: a Lexus LC 500 és a Bentley Continental GT Supersports. Akár Dávid és Góliát küzdelmének is felfoghatjuk a párviadalt. Bármennyire lenyűgözőek ugyanis a japán sportautó paraméterei (5.0 V8, 477 LE, 270 km/h, 4,7 mp), mégsem veheti fel a versenyt a 6.0 literes W12-es blokkal szerelt, 710 lóerő teljesítményű, összkerékhajtású arisztokratával, amely 336 km/h-s végsebessége felé csörtetve 3,5 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t**.
Papíron legalábbis semmiképpen. Csakhogy a gyakorlat ez esetben rácáfolt minden elméletre. A Lexusnál háromszor drágább Bentley belső terének kidolgozása a klasszikus brit értékrendet követi (egyesek szerint időtlen, mások szerint egyszerűen avíttas), a kabin hangulata egy magánrepülőgép pazarló fényűzéséhez mérhető, ahogy a szupersportkocsikat megszégyenítő menetdinamika is a privát jetek világát idézi. Ehhez képest a Lexus nem a dicső múltban, hanem a merész jövőben él: modern, lendületes vonalak írják körül a nem kevésbé nemes anyagokból kialakított felületeket, és az is jól látszik, milyen sokat fejlődött az ergonómia tudománya a Supersport alapjait adó Continental GT 2011-es bemutatása óta.
Mégsem itt, hanem mozgás közben mutatja meg oroszlánkörmeit a Lexus. Míg a Bentley nyers teljesítménye autópályán szórakoztatónak bizonyul, kanyargós utakon, de főleg versenypályán egy teherautó könnyedségével bukdácsol végig a Lexusnál 400 kilogrammal nehezebb jármű. Az LC 500 ezzel szemben lenyűgözte a tesztelőket: gyorsan és kiszámíthatóan fordul, sportos üzemmódba kapcsolva az addig kényelmes rugózás feszesre vált, a finom kormányzás precízzé és közvetlenné változik, az addig észrevétlenül dolgozó, tízfokozatú váltó pedig határozottan kapcsolgatva tartja a legnagyobb teljesítményhez tartozó, vérbeli sportkocsikat idézően magas 7300/perces érték közelében a fordulatszámot. Ami pedig végképp elvarázsolta a sokat tapasztalt újságírókat, az a motor diadalmas hangja volt: a V8-as éneke a monstre teszt más géposztályaiban versengő szupersportkocsiknak is dicsőségére vált volna.
Ezek után nem is lehetett kérdéses a Lexus LC 500 győzelme. A magunk részéről azonban még kíváncsiak volnánk valamire: vajon mire képes a Lexus kétajtós zászlóshajója az idén bemutatott, harmadik generációs Bentley Continental GT-vel szemben?
Kívánságunk akár valóra is válhat, hiszen a szervezők sokat mondó konklúzióval zárták a tesztet: ha az ígéretekhez híven valóban elkészül a modell sportverziója, az LC F, azt is próbára fogják majd, mert már most nyilvánvaló, hogy élesebb hangolással akár más, keményebb sportautóknak fenntartott szegmensekben is ütőképesnek bizonyulhatna az Lexus elegáns kupéja.
* http://www.roadandtrack.com/car-culture/a13132962/2018-performance-car-of-the-year/
** Az európai specifikációjú modellek adatai.
Fotók: Road&Track, Lexus