Csak úgy kapkodjuk a levegőt a „rap-unikum” új zenéjétől
bongor – OXIGÉNHIÁNY
„Az halálközeli élmény volt, amikor valódi mentősök újraélesztést imitáltak rajtam” – csak úgy kapkodjuk a levegőt a rap-unikum új zenéjétől
Többségünk fel tudja idézni a két egymástól eltérő síró-nevető arcot ábrázoló színházi szimbólumot – ha pedig bongor dalai kerülnek terítékre, teljességgel cikázik a két maszk egymás mellett a maga tragikus mélységével és komikus burkával. A rapID egyik legnagyobb, győztes felfedezettje ismét feladja a kognitív leckét új számával: az „Oxigénhiány” egy zseniális merengés a halálról, ami az „Új vég” folytatása is lehetne – sőt eláruljuk, hogy az is, ugyanis a track már a második single a nemsokára érkező, második albumról.
bongor virtuóz módjára szintetizálja a szavakat és ritmikát, hogy azon keresztül modellezzen le egy teljességgel egyedi képet társadalmunkról – ezt kiválóan példázza a „Jackpot” vagy a „Fogócska”, aminek némely során jókat szórakozunk, majd izzadunk le tetőtől talpig. A rapper egy kényelmetlen témát vett elő új felvételében, amit ajánlunk mindenkinek, akitől nem áll távol a filozofálgatás és más nézőszögek megismerése.
Az „Oxigénhiány” egy elmélkedés a szinte félvállról vett, hirtelen halálról; első blikkre talán ijesztő is lehet, de bongor itt sem átlagos nézetből vizsgálja a jelenséget:
„Az új dal szövegének és megközelítésének van egy felszabadító aspektusa is, amennyiben a lezáratlan, megoldhatatlannak tűnő szitukat könnyedén magunk mögött hagyhatjuk” – emeli ki a színészként is aktív alkotó, aki egyúttal egy közel négyperces művészfilmet is elénk tár:
„A klip egy kimerevített pillanatot, egy halál előtti oxigénhiányos állapotot mutat be. Két síkon zajlik az esemény: az egyik egy kvázi reál sík, amiben egy valódi újraélesztés történik, a másik pedig egy abszurdabb, elemeltebb dimenzió, amelyben viszont nagyon is élek. Ezeket a síkokat megpróbáltuk színben is egy kicsit elkülöníteni az utómunka során.”
Nem ez az első, hogy bongor az elmúlást csupaszítja le, legutóbbi „Új vég” című száma egy születésellenes szemléletmódot kapott, ezzel is érzékeltetve mennyiféle felfogás uralkodik a sokszor egyetlen szemszögből megélt valóságban.
„A forgatás a budaörsi Lloyd stúdióban zajlott, ami fontos volt a koncepció szempontjából, mert lehetőséget adott egy stilizált tér kialakítására (a belógatott lámpákkal, a falevelekkel a földön, stb.), így erősítve a zene groteszk világát. Már önmagában az halálközeli élmény volt, hogy valódi mentősök majdnem 10 órán keresztül újraélesztést imitáltak rajtam. Mondjuk, amikor húszadszorra kellett letépni rólam az öntapadós defibrillátort, azt inkább egy újjászületés élményhez hasonlítanám” – osztotta meg a szürreális filmkészítés kulisszatitkait bongor.
A szerzemény a ’Testi Mesék’ nevű, nyolcszámos lemezen is elérhető lesz majd, aminek megjelenését már alig várjuk!
Hallgasd meg a szerzeményt itt: https://www.youtube.com/watch?v=8PrabJ8YdhI&list=PL2Ndjn5PgzitaYQ57UpjfCdWMqN-0k3n1&index=1