Menü Bezárás

A Mastercard és a SumUp új európai együttműködése a kis- és mikrovállalkozásoknak kedvez

Budapest, 2019. szeptember 10. – Az európai bankkártya elfogadó helyek számát szeretné növelni az elkövetkezendő öt évben a Mastercard és a mobil Point of Sale (mPOS) megoldást kínáló SumUp. A kártyatársaság és a bankkártya elfogadásra specializálódott fintech cég elsősorban a kis- és mikrovállalkozások körében szeretné emelni a készpénzmentes fizetés arányát.

Az MNB legutóbbi jelentése szerint1 Magyarországon jelenleg 144 095 kártyaelfogadó terminál működik.

Ha pusztán a számokat nézzük, ez azt jelenti, hogy ma Magyarországon csak minden második regisztrált pénztárgépre jut bankkártya elfogadó terminál, de ez a valóságban sokkal rosszabb képet mutathat. Az esetek nagy részében éppen a kis és mikrovállalkozásoknál nem tudunk kártyával fizetni” – hangsúlyozza Szász Ferenc, a Mastercard üzletfejlesztési igazgatója. „Az új kezdeményezésünk éppen erre a szegmensre koncentrál, nekik kínál megoldást a készpénzmentes fizetésre, legyen szó egy vásárra utazó árusról, egy szabadúszó sminkesről vagy akár egy a Balatonon üzemelő vitorlás bérbeadójáról.”

A SumUp kártyaolvasók és a hozzájuk tartozó elszámolási szolgáltatás kényelmesen, könnyen, percek alatt online megrendelhető. Jelenleg két típust kínál a cég: a SumUp Air alapesetben Blootooth-on csatlakozik a kereskedő mobiltelefonjához vagy tabletjéhez, és azt használva mobilnet hálózaton keresztül kapcsolódik a fizetési szolgáltatóhoz. Ezen kívül kínálnak önálló, un. stand alone terminált is (SumUp 3G), ami SIM kártyával működik, és melynek díja tartalmazza az ingyenes adatforgalmat. Mindkét megoldás teljesen papírmentes, a vásárló digitális bizonylatot kap a kártyás fizetésről.

Fontos, hogy a SumUp ajánlatában nincs szerződéskötési vagy állandó fix havi díj, a kereskedőnek kizárólag a vásárlások értéke után számolt százalékos díjat, kereskedői jutalékot kell megfizetnie. Mindez azoknak a kisebb árbevételű, akár szezonálisan működő üzleteknek és szolgáltatóknak lehet vonzó, akik szeretnék élvezni a kártyaelfogadás előnyeit kötöttségek nélkül.

A Mastercard egy korábbi felmérése szerint az új kártyaelfogadók forgalma átlagosan 10-15%-kal növekedhet elsősorban azért, mert a kártyát vagy digitális eszközt használó vásárló ilyenkor nem az éppen rendelkezésére álló készpénz mennyisége szerint vásárol.

1 MNB, Pénzforgalmi táblakészlet, Infrastruktúra, 2019. 1. negyedév