2000 forintot költünk Halloweenra és otthon pihenünk az őszi szünetben

Néhány apró csúccsal kezdődik a karácsonyi vásárlási szezon a játékpiacon

A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex felmérést készített több, mint 600 család bevonásával arról, hogy hogyan ünneplik a Halloweent, illetve mivel töltik az őszi szünetet. A válaszadók közel 90 százaléka állította azt, hogy ismeri az ünnep eredetét, olvasott róla, több, mint 80 százalékuk töklámpást is készít, de csak harmaduk megy el szabadtéri rendezvényre és körülbelül ugyanennyien öltöznek be rémisztő jelmezekbe egy-egy buli kedvéért. A megkérdezettek csupán 6 százaléka vallotta be, hogy egyáltalán nem tartja ezt az ünnepet, 13,6% horrorfilmet néz, 16,6 százalékuknak pedig inkább a gyerekei öltöznek be. Fejenként 1-2000 forintot költenek a legtöbben, 20% alatt van azok száma, akik akár 5000 forintot is kiadnak egy-egy Halloween partira készülődve. A legnépszerűbb kelléknek továbbra is a töklámpás számít, a megkérdezett családok mintegy 30%-a szeret saját kezűleg is töklámpást készíteni, 5% gondolja úgy, hogy a Halloween csak egy külföldi hagyomány majmolása, ezért nem kedveli. A válaszolók közel fele azonban jó bulinak tartja, 10 százalékuknak pedig a gyerekei szeretik.

A játékboltban kapható ijesztő dekorációt és a jelmezeket a válaszadóink közel 60 százaléka sorolta a legnépszerűbb kellékek közé, az arcfestékeket és sminkkészleteket pedig közel 40 százalék. A Halloween nem okoz jelentős forgalom növekedést a játékboltokban, ezt alátámasztja az online felmérés is, hiszen a családok átlagosan 1-2000 forintot költenek erre az ünnepre. A november 3-i internetes vásárlás napja viszont 300 százalékkal növeli a webáruházunk forgalmát, melyet november végén a Black Friday követ, általában 30-szoros növekedést produkálva egy átlagos novemberi naphoz képest. Egy egy napos forgalmi csúccsal veszi kezdetét tehát a karácsonyi szezon, ami idén az őszi szünettel is egybe esik- mondta el Borhi János, a Formatex ügyvezetője.

A Formatex kérdésére a családok 4 százaléka azt válaszolta, hogy az őszi szünetben nem csinál semmit, közel 60%-a leginkább otthon pihen, 40% valamilyen környékbeli családi programot választ, 7,6% tervez belföldi utazást és csak 1,1% utazik külföldre. A játékkereskedő vállalat egy korábbi felmérésből az is kiderült, hogy a szülők 37,7 százaléka több kisebb szünetet preferál év közben, 60%-a pedig helyesnek tartja a hosszú nyári szünetet.

Formatex Kft.-ről és a Játékszigetről

A Formatex Kft 1995-ben alakult családi vállalkozásként azzal a céllal, hogy a hazánkban akkor még alig kapható maketteket, illetve elkészítésükhöz szükséges kellékeket és kiegészítőket importáljon a magyar piacra. Modellszaküzletünk („Replica” néven) akkoriban nyitott és azóta is a modellezők, makettezők nem hivatalos „központi találkozóhelye” Budapesten.

A gyerekek életvitelében történt változások és az internet elterjedése nyomán a modellezés egyre kevésbé biztosított a cég számára stabil növekedési lehetőséget. Így 2000-ben a Formatex ígéretesebb piacok felé fordult. A modellezéssel rokon repülő játékok akkoriban nem voltak kaphatók Magyarországon. Egy egyszerű és versenyképes áron behozott hong-kongi termék hatalmas sikert aratott, a hipermarketek top 10 legnépszerűbb termékei közé emelkedve.

A kezdeti játékpiaci sikerek nyomán a Formatex további játékokat hozott Magyarországra, az erős marketing támogatásnak köszönhetően a Spin Master márka Air Hogs repülőjátékai hamarosan nagy népszerűségre tettek szert a gyerekek körében. Az elkövetkező években a cég további termékek disztribúcióját kezdte meg a Spin Master-től és sok neves nemzetközi gyártótól. Az elmúlt 10 évben a Formatex számos márkát épített fel Magyarországon, köztük a Bakugan, Moon Sand, Tech Deck, Aqua Beads, Fur Berries, Mighty Beanz, Terranator RC, Geomag, Sylvanian Families, Color Me Mine, Trash Pack és mások.

Ma a cég által importált márkák a vezető helyen állnak a hipermarketek, játékbolt hálózatok és 150-nél is több független játékkereskedő és webáruház választékában, valamint több eladási ponton Csehország, Lengyelország és Szlovákia területén.

A Formatex Kft töretlen fejlődésének legfőbb biztosítéka, hogy körültekintően alakítja ki választékát olyan termékekből, amelyek innovatívak és kiemelkedő játékélményt kínálnak a gyerekek számára, valamint erős marketing támogatást biztosít a forgalmazott márkáknak. A cég folyamatosan követi a világpiaci játéktrendeket, és ennek megfelelően alakítja ki sokszínű termékválasztékát az örökzöld, megújuló márkákból és a rövidebb élettartamú divatjátékokból. A Formatex Kft. a magyarországi játék piacon működő cégek rangsorában a harmadik helyen áll és az általa forgalmazott márkák a legkeresettebbek közt vannak a magyar piacon.

A Formatex 2012. nyarán vásárolta meg a Játéksziget üzletláncot. Az üzletek jelentős átalakuláson, arculatváltáson estek át. A Játéksziget országszerte 8 üzletet üzemeltet Budapesten négy bevásárlóközpontban: a Westendben, a MOM Parkban, az Árkád 2-ben és a Mammut 2-ben, valamint Pécsett és Győrben az Árkád, Debrecenben a Fórum, Egerben pedig az Agria Park bevásárlóközpontokban.  Játéksziget több mint 20 éve szolgálja ki vásárlóit, a legkisebbektől a legnagyobbakig. Sok gyermeket látott felnőni, akiknek szülei itt vették a baba-, majd az ovis játékokat, és látta kisiskolásként, a saját maga által gyűjtött zsebpénzből az áhított játékot megvásárolni. Ezek a boldog pillanatok, a csillogó gyermek arcok látványa ösztönzi a Játéksziget csapatát a folyamatos megújulásra, az újabb és újabb gyermekrendezvények megszervezésére. Óriási játékválaszték várja az apró kezek érintését. Itt minden korosztály megtalálja a neki megfelelő játékot. A naprakész újdonságok mellett, a régi, jól ismert márkák is kibővített választékban találhatók meg a polcokon. A mindig mosolygós, kedves, magas szaktudással rendelkező eladók készséggel eligazítják a vásárlókat a játékok széles választékának útvesztőiben. A Játéksziget csapata folyamatosan arra törekszik, hogy minden vásárlója elégedetten távozzon az üzletből; ki azért, mert segítettek neki megtalálni a legmegfelelőbb játékot, ki azért, mert megmutatták neki a legjobb akciókat, ki azért, mert elmagyarázták neki a legújabb játékok működését, használatát, vagy egyszerűen csak azért, mert hasznos információt, tanácsot kapott.