130 éves a Siemens Magyarországon

 

  • A Siemens első magyarországi cégét 1887. november 22-én jegyezték be
  • A vállalat adta többek között az országnak az első villamost, az első földalattit, az első rádióállomást és az első automata vezérlésű metrót
  • Célja a hazai értékteremtés, ennek érdekében folyamatosan bővíti tevékenységét
  • A jelenleg hat tagból álló vállalatcsoport 2010 óta gyakorlatilag megduplázta magyarországi munkavállalóinak számát, és ma mintegy 3500 főt foglalkoztat hazánkban
  • A vállalat úttörő digitalizációs megoldásai hozzájárulnak az ország gazdasági és társadalmi fejlődéséhez és élen járnak a negyedik ipari forradalom fejlesztései között.

A Siemens a Körúti Villamos Vasúti Vállalat Siemens & Halske, Lindheim & Cie és Balázs Mór nevű cég 1887. november 22-i bejegyzésével jelent meg hivatalosan is hazánkban, és röviddel később, ugyanazon év november 28-án átadta a főváros első, a Nyugati pályaudvart az Oktogonnal összekötő villamosvonalát.

A Siemens azóta is aktívan járul hozzá az ország gazdasági és társadalmi fejlődéséhez. 1896-ban a cég építette meg a kontinentális Európa első földalatti vasútját Budapesten; jelentős szerepet játszott és játszik a magyar vasútrendszer korszerűsítésében, ideértve többek között a vasúti villamosítási és automatizálási projekteket. A közlekedés mellett a digitalizáció, az energiatermelés, az ipari automatizálás, az épülettechnológia, az egészségügy, valamint a szoftverfejlesztés területén is meghatározó szerepet töltött és tölt be a cég.

A vállalatcsoport, amelynek a Siemens Zrt. mellett a Siemens Healthcare Kft., a Siemens Wind Power Kft., az evosoft Hungary Kft., a Mentor Graphics Kft., valamint a Valeo Siemens eAutomotive Kft. is tagja, mintegy 3500 munkatársat foglalkoztat Magyarországon. A vállalat hazánkban alakította ki leginnovatívabb szervezeti egysége, a Corporate Technologies egyik részlegét. A hazai szakemberek – németországi kollégáikkal szoros együttműködésben – elsősorban elektromos hajtásrendszerek kifejlesztésére fókuszálnak, nevükhöz fűződik a világ első, kétüléses elektromos oktató műrepülőgépe, a Magnus eFusion hajtásrendszerének kifejlesztése.

A gazdasági szerepvállalás mellett a Siemens az oktatás területén is komoly tevékenységet folytat. A Németországban nagy sikerrel működő szakemberképzés mintáját követve, 2012-ben Magyarországon is elindította a vállalat a hazai oktatási rendszerhez és piaci feltétekhez igazodó szakképzését, melynek keretében 2017-ben a hatodik évfolyam kezdte meg tanulmányait. Emellett idén, a Siemens támogatásával a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen – Magyarországon elsőként – duális rendszerű műszaki mesterképzés is indulhatott.

Innováció, az ügyfelek és a minőség iránti elkötelezettség, és felelősség: ezek az elvek vezérelték a Siemenst története során. Az elmúlt 130 év alakította vállalatunkat mai képére, és történelmünket folyamatosan szem előtt tartva, ám az előttünk álló feladatokra koncentrálva alakítjuk a jövőt. A jövő pedig a digitalizáció – ezáltal lesz egyszerűbb, hatékonyabb és felhasználó-centrikusabb a gyártás, a közlekedés, a fenntartható energia, és az intelligens technológiák – nyilatkozta Dale A. Martin, a Siemens Zrt. elnök-vezérigazgatója.

A Siemens immár 130 éve bizonyítja, hogy elkötelezett Magyarország mellett, és fejlesztéseivel értéket teremt partnerei és a hazai lakosság számára. Többek között a jövő szakembereinek nevelésébe fektet, ami miatt az elsők között indítottuk el a duális szakképzést, amelynek keretében az elmúlt évek során több száz diák szerzett versenyképes szaktudást a Siemens munkatársaitól” – tette hozzá.